mereghost

Katılımcı
İletiler: 415
Kayıtlı
Bir ilginçlik daha

The open hatch to shoot out making it open topped for the next turn is an old rule and not in 5th ed. So you can shoot from your rhino and you dont count as open topped

Barbar139

YK GM
İletiler: 2,166
Konumu: İzmir
Kayıtlı
rhino olayını zaten öyle oynuyorduk yaw

diğer durumda da benim anlattığım gibiymiş, bir ilginçlik yok aynen öle diyor warseer tayfası

fastsen 12 gidersin yolcular ateş edemez
12 gidip inersen ateş edebilirsin
"If you're going through hell, keep going."

Rhonanthor

Misafir
İletiler: 148
Kayıtlı
Peki ya Chimera'dan ateş eden adamlar lasgun kullanmak zorunda mı değil mi? Hani modelin üstünde kapak yok ondan sordum.

Bir de araca weapon destroyed attığımızda open topped araçtan ateş eden bir yolcuyu öldürebilmek ne kadar eğlenceli olurdu.

Ruhi

İletiler: 5,970
Konumu: İzmir
Kayıtlı
Chimera'dan çıkan adamlar eğer Chimera hareket etmiş ise Heavy Weapon bile sıkıyorlar abi. Kapak var bu arada :) Heh..

A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain


Azactoth

Kutsal Rota Kardeşliği
İletiler: 2,721
Kayıtlı
Alıntı yapılan: anchorite - Aralık 18, 2011, 10:33:29 ÖS
Chimera'dan çıkan adamlar eğer Chimera hareket etmiş ise Heavy Weapon bile sıkıyorlar abi. Kapak var bu arada :) Heh..


Nasıl yani ? Adamlar iniyor sonra chimera hareket ediyor değil mi ? aksi halde içinde oldukları transport hareket eden adamlar Heavy silahla ateş edemiyorlar...

İsmayil

Misafir
İletiler: 390
Kayıtlı
transporttan inmek move action abi alet hareket etmesede inen adamlar h.weapon sıkamıyor.transport hareket etmediyse transporttan kafayı uzatıp sıkabiliyorlar bir tek..

Antimodes

Misafir
İletiler: 1,065
Kayıtlı
Yaw, bu yazılanların tümü ie ilgili bu başlıkda bilgi mevcut, neden warseere kadar gittiniz. ;)

Özetle durum şu şekilde;

Aracın içinden;
- Hareket etmediyse tüm silahlar sıkılır.
- 0-6" hareket ettiyse heavyler hariç tüm silahlar sıkılır.
- 7-12" hareket ettiyse hiçbişey sıkılamaz.
- İçinden ateş edilmiş araç open top olmaz.

Araçtan indiğinde;
- Heavy weaponlar hariç herşeyi sıkabilirsin.
- Bu durum araç ister hiç hareket etmemiş ister 12" gitmiş olsun fark etmez.
- Flat out move yapan fast araçlarda embark veya disembark olmaz.


Ruhi

İletiler: 5,970
Konumu: İzmir
Kayıtlı
Yav, 'Çıkmak' kelimesi yanlış oldu. 'Kafasını çıkartan' demek doğru olurdu. Yani, Chimera içerisinden heavy weapon bile ateş edebiliyorsun demek lazımdı.

Umut ne diyorsa yani.
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

mereghost

Katılımcı
İletiler: 415
Kayıtlı
Ya tank içinde modelleri tankla birlikte hareket ediyor gibi düşünün demeye getiriyor kurallar. İşte 6" gidip rapid fire assault falan silahları kullan, kıpırdama çıkar kafanı multi melta sık vs vs.

Relentless isen, bu önemli bak, hareket etmiş tanktan kafanı çıkarıp heavy weapon kullanabiliyosun.

İnternette bir adam tank ve içindeki modellerin farklı üniteler olduğu ve farklı yerlere ateş edebileceklerini yazmış. Tam manyak işi tartışma, kitaba bir baktım konu üzerine bir halt bulamadım.

Barbar139

YK GM
İletiler: 2,166
Konumu: İzmir
Kayıtlı
FAQ'de yazmışlar, ayrı üniteler, ateş edebilir...

Q: Must passengers fire at the same target that their
vehicle is firing at? (p66)
A: No, they are a separate unit (albeit they are
temporarily co-existing with the vehicle) and so can fire
at a different target.
"If you're going through hell, keep going."

Rhonanthor

Misafir
İletiler: 148
Kayıtlı
Alıntı yapılan: Barbar139 - Aralık 19, 2011, 10:50:15 ÖÖ
FAQ'de yazmışlar, ayrı üniteler, ateş edebilir...

Q: Must passengers fire at the same target that their
vehicle is firing at? (p66)
A: No, they are a separate unit (albeit they are
temporarily co-existing with the vehicle) and so can fire
at a different target.

One more for the Dark Eldar...

Yeter lan bende kayık istiyorum normal Eldara!

Barbar139

YK GM
İletiler: 2,166
Konumu: İzmir
Kayıtlı
Tamam bir soru daha;

Normal ünitede assault grenade yok, ancak üniteye katılan karakterde var. Ünite cover'a assault ederken el bombasından faydalanabilir mi?

Çünkü olay şu, bizim Incubi tayfası hiçbir şekilde el bombası alamıyor. Warseer'daki yaygın görüş, bu elemanların yanına "Phantasm Grenade Launcher"(ünite ve model offensive/defensive grenade kazanır) taşıyan Archon almazsan bunlarla cover'a saldırırken en son vurursun, o nedenle bu adamların yanına normal assault grenade taşıyan Succubus almayın(faydalanamazlar), Archon alıp Archon'a PGL verin, diyorlar.

Ben bugüne kadar bir-iki kişiye sorduklarım doğrultusunda, karakterde assault grenade varsa olay biter, mantığıyla yaklaşıyordum. Hani doğrusundan halen emin değilim ama Warseer'da Incubi ile ilgili ne post gördüysem hemen ardından "aman Archon alın, ona da PGL verin, yoksa cacık olurlar" lafını görüyorum.
"If you're going through hell, keep going."

Antimodes

Misafir
İletiler: 1,065
Kayıtlı
Sadece HQ'da grenade olursa içinde olduğu squad için de geçerli midir?

Hayır geçerli değil. Biliyorum daha önce yeterli demiştim ama tekrar baktım öyle değilmiş. Grenade kuralına bakarsan şöyle yazıyor:

Alıntı YapModels eqquiped with assault grenades don't suffer the penalty to their initiative for assaulting enemies through cover, but fight as normal

Units değil models dediği için sadece Succubus bu kuraldan yararlanır Incubiler In 1 olur.

Archon'un alabildiği PGL ile ilgili kısımda ise şöyle yazıyor:

Alıntı YapA model with phantasm grenade launcher counts as having both assault and defensive grenades, as does any squad he joins.

PGL'nin özel kuralı nedeniyle Archon'un katıldığı Incubi squad da el bmbası kuralından faydalanabiliyor.

Bu durumda gavur forumlarındaki "Succubus almayın plasma grenade'i squad'a fayda etmez, Archon alıp PGL verin." lafı doğru olmakta.

Barbar139

YK GM
İletiler: 2,166
Konumu: İzmir
Kayıtlı
Q: What does Drazhar's Ancient Incubus warsuit do?
(p52)
A: It gives Drazhar his armour save.

bizim FAQ'dan, bi olayı yok da, öle paylaşayım dedim ;D
"If you're going through hell, keep going."