Merhaba Ziyaretçi

Gönderen Konu: 6th Edition İzlenimlerim  (Okunma sayısı 3190 defa)

blackwinter

  • İleti: 1627
6th Edition İzlenimlerim
« : Ağustos 29, 2012, 09:36:36 ÖÖ »
 Gecen hafta ici (yıllık izinde iken) 5 adet 40 k 6 th edition maci yapma firsatim oldu. Kulede su anda kimse pek oynamadigi icin genel bir neler oldu anlaminda biseyler yazayim istedim. Tabi ki bu bir 5 ve 6 karsilastirmasi degil cunku 5 i neredeyse hic bilmiyorum.

Arada bazi kurallari yanlis hatirliyor olabilirim affola.

Yaptigim maclarin 4 u leventin necronlarina karsi 1 i umutun ultra marinlerine karsi idi. Bende de grey knightlar var.

Oyuna pre measure gelmesi ve rosterlarin kapali olmasi meger cok onemli iki degisiklikmis. Sebeplerini anlatmaya calisacagim asagida.

Ordular belirlendikten sonra mission d6 atilarak ve dizilme sekli d3 atilarak belirleniyor.  Dizillme seklini masada ayarladiktan sonra yani nerden enine, boyuna, capraz dizilim ve nereden kac inc uzaklikta olunacagi ayarladiktan sonra roll of yapip taraf seciyoruz.


Gelelim terrainlere. Terrainler icin masayi 2 ser feetlik 6 esit parcaya yani enine 2 ye boyuna 3  bolup parselliyoruz. Sonra her bir parsel de ki terrain sayisini belirlemek icin  d3 atiyoruz. Simdi terrain dizme: ilk once rosterinda fortification (aegis defece line, fortress of redemption, Landing pad vb. Bunlarin hepsinin oyuna etkileri kitapta var.)mi ona bakiyoruz. Varsa o player onu karsi tarafin deployment zonu disinda herhangi bir parsele koyabiliyor. Sonra normal terrainleri taraf secme zarini kazanan kisi ilk ve her terrain arasinda minimum 3inc olacak sekilde gelen d3 kadar yerlestiriyoruz. Bunlari yerlestirirken eger karsi tarafa rosteriniz hakkinda ip ucu verirseniz adam sizi kitleyebilir ki dun umut bana bunu cok iyi bir ornekle yapti. Benim deplyment zonumdaki terrainleri oyle az aralikli dizdiki land raiderim hic bir yerden gecemedi. Masanin bir kosesinden Ates etti sadece.


Movement fazindaki en onemli degisiklik(infantry birlikleri icin) movemnt sonunda hangi adamin nerde duracagi. Bu o kadar onemli bir hale gelmiski oyununun kaderini degistiriyor. Cunku shooting ve cc de  dusman uniteye en yakin modeller wound aldigi icin heavy weapon tasiyan ve special ozellikleri olan yada unitenin geri kalanina gore daha kirilgan olan adamlar derhal oluyorlar. Umut dunku macta boyle iki hata yapti metal gun ve multi melta tasiyan adamlarini LR Crusaderima en yakin olacak sekilde birakti bizde ne varsa atesledik ve meltali adamlardan kurtulduk :). Forumun birisinde yaziyordu artik 40 kda infantry birliklerinin Flank ve reari var. Hangi adami nereye koydugunuza dikkat etmezseniz shooting de ve cc de en onemli adamlarinizi kaybedip flank yada rear sarj yemis gibi olursunuz diye.  Dogruymus leventle oynarken pyscannonli terminatorlerimi ve marinlerimi yanlis yere koyup shootinde olmelerine sebep olmustum.


Shooting fazinda mekanik olarak degisiklik yok. Ama movement sonunda dusmanla oyle bir aciya gelip en yakin modellemyi degistirmek onemli.belki rakibin zayif noktasinda durup ates edebilirsiniz. Sonucta en yakindaki model olecek. Mesele dun umut Draigo wing oynattigim paladinlare dunyayi ates etti ama en onde duran Draigo 2+3++  ile cok dayandi. Birde T5 olunca meltalarda instant kill vuramadi. 3+ yi gonul rahatligi ile attik.


Assault farkli tabiki 2d6 atip fail edip hic kipirdayamamak ta var yada 12inc uzaktaki adamin agzina girmekte. Assault a gelen onemli bir degisiklik overwatch BS1 ile assault eden ekibe shoot edebilmek. Sanirim bazi silahlarin ozel kurali bunu full BS ile kullandiriyor, bazilari overwatch yaptirmiyor. Cc dede en. Yakin model kurali gecerli en yakin modelden modele olculup assaula ilk once bu iki model b2b e geliyor sonra kalan ekip arkadan geliyor. Degdigin adamlara vuruyorsun ve arkadan, dusmana 3 inc icindeki herkes supporting atak yapiyor. Verilen woundlar en yakindan uzaga dagitiliyor. O yuzden gene movementaki dizilim 2 taraf icinde cok onemli. Flank sarj yapmak/yemek var :).


Vihecallar cok degismis tabiki. Hull point gelmesi damage tablosunun sadece penetrede atilmasi ve sadece 6 nin patlamasi. Ancak necronlar vihecallara karsi cok acimasizlar. Land raider iki mactada 3. Turn u gormedi. İnfantryler aracran inince shoot edememek assault edememek(land raider haric) gibi penaltilara sahip. Dun umut 60 marine ve yaklasik 7-8 tane rhino getirmisti paladinlere yetisebilmek icin  rhinolara bindi ama indigi turn ates edemedigi icin cok vakit kaybetti. Yani benim anladigim araci alican ve moving terrain gibi kullanicaksin. İnfantrye cover vercek LOS kesecek falan. En azindan rhino razor back tarzi araclar icin. Yoksa levent av13 ve icinden zilyon tane gausss sikan ghostarklardan cok memnun :)).

Ucaklar iyi bence. Artik her turn zorunlu hareket ediyorrlar. Ve her turn 90 derece donus yapma haklari var. Butun silahlarini full atesleyebiliyorlar asagiya bomba atabiliyorlar. Vurulmalari ise zor. Silahinizda skyfire rule yoksa ucaklara BS1 ile ates ediyorsunuz. Ha bide bir onceki turn hareket ettilerse 5+ jink save aliyorlar. Hani cok hizli gidio sekti falan.Patladilar mi o da cok sakat dustu yere large blast s6 vuruyo. İcinde kargonuz varsa s10 yiyor.
 
Monstrous creaturelar hakkaten iyi. Bir suru ek ozelikleri var. Hele bide jump yada flyingse hakkaten etkili oyuncaklar. Mesela smash toplam atak sayisinin yarisi kadar s10 armorbane hit yapiyorlar. Araclari cok uzerler.

Genelde beni tatmin eden bir oyun var ortada. 40 k olan bagliligim artti diyebilirim.

Bu kadar uzun bir postu okugunuz icinde tesekkur ederim.

Umut ve levent size ayrica tesekkurler bayagi eglendik ogrendik bu tatilde.

Sigismund replied.'"Are we going to scrap about it now. Argue which Legion is the toughest?
The answer always is, the Wolves of Fenris" Torgadon put in "because there clinically insane."
-1st captain of the imperial fists and Captain of the 2nd Company of the luna wolves.
"Horus Rising"

blackwinter

  • İleti: 1627
Ynt: 6th Edition İzlenimlerim
« Yanıtla #1 : Ağustos 29, 2012, 01:30:56 ÖS »
Bu arada levent ve umutta bisiler yazarsa faydali bir baslik olabilir.
Sigismund replied.'"Are we going to scrap about it now. Argue which Legion is the toughest?
The answer always is, the Wolves of Fenris" Torgadon put in "because there clinically insane."
-1st captain of the imperial fists and Captain of the 2nd Company of the luna wolves.
"Horus Rising"

Antimodes

  • Misafir
  • İleti: 1065
    • E-Posta
Ynt: 6th Edition İzlenimlerim
« Yanıtla #2 : Ağustos 31, 2012, 10:09:27 ÖS »
Selam,

Bir düzeltme, araçtan inince ateş edilebiliniyor, ben yanlıs hatırlamışım kuralı.

6th 5th ed daha iyi bence, çok daha oturaklı ve birçok açıdan daha eğlenceli. Puan ile fortification alma ve terrain yerleştirme olayları işin rengini çok değiştirmiş. Model bazında cover vb bakılma, en yakın moldelin ölmesi gibi şeylerde eklenince oyun çok daha fazla oyuncunun taktik becerisine bakar olmuş.

Burada çoğunun tek beğenilmeyen değişim olarak gördüğü zar ile assault belirleme olayına bir parantez açayım. Bu sayede mümkün olan her an mesafe bakabilme işi oyuncunun kafasındaki taktiği ince ince kurabilmesini açısından çok faydalı olduğundan bence totalde pozitif bir gelişme. Oyunu zara bağlı hale getirmenin aksine daha fazla taktige bağlı hale getiriyor.

Bu arada drago mudur nedir ölen birşey değilmiş hakaten.

blackwinter

  • İleti: 1627
Ynt: 6th Edition İzlenimlerim
« Yanıtla #3 : Eylül 01, 2012, 12:15:51 ÖÖ »
Olmez abi...

T5 eternal warrior...immune to instant death...
Sigismund replied.'"Are we going to scrap about it now. Argue which Legion is the toughest?
The answer always is, the Wolves of Fenris" Torgadon put in "because there clinically insane."
-1st captain of the imperial fists and Captain of the 2nd Company of the luna wolves.
"Horus Rising"

Sulcalen

  • Üye
  • İleti: 963
    • E-Posta
Ynt: 6th Edition İzlenimlerim
« Yanıtla #4 : Eylül 01, 2012, 10:52:22 ÖS »
Bence de yeni edition daha iyi olmuş, hep bir heyecan dalgasıdır gidiyor, görevler değişik olmuş, çok güzel bir hava katıyor.

Salih'e genelde katılıyorum ama özellikle flyer konusunda katılamayacağım, hover kuralı olmayan flyerlar bence 3-4 aya yalan olur, devamlı hareket etme olayı taktik anlamda olanakları çok kısıtlıyor öncelikle. Ayrıca oyuna bol bol terrain girecek gibi duruyor, bu terrainlerin çoğunun sağlam AA support vermesi yüksek olasılık, şimdi bile 40 puana (sanırım) al quadgun ı vur beline beline durumu var zaten.

Deepstrikelar daha insaflı olmuş valla en azından habire telef olmuyo adamlar

Terrain sayısı ortalama zara göre düşünülecek olursa artmış bence, bu da uzun menzilli silahların LOS dan dolayı etkinliğini bayağı düşürmüş.

Ateş ve CC önde olanı indirir olayı çok sakat Salih'in dediği gibi en öne sağlam saveli elemanlar koyduğun zaman arkadaki gariban takımı çook daha fazla dayanıyor. Bu durum özellikle termilerde acayip sıkıntılı hale gelmiş

Template silahlar çok iyileşmiş, yandan  da vursa araçlara tam str vurması özellikle çok iyi.

Trooplar çok önemli, habire puan alma ile maç kazanma durumu var, bu da adamların alayını dövsen bile eğer obj tutamıyorsan maçı rahatlıkla kaybedilme olanağı oluşturuyor. Draigo termileri troop yaptığından dolayı oyundaki en iyi karakter olmuş bence, termi troopdan ötesi olamaz çünkü.