Merhaba Ziyaretçi

Gönderen Konu: Lordların Adamları (FR)  (Okunma sayısı 2278 defa)

Ruhi

  • İleti: 5825
    • E-Posta
Lordların Adamları (FR)
« : Şubat 28, 2012, 09:36:11 ÖÖ »
Waterdeep merkezli oynadığımız FR Campaign'i için artık bir başlık olsun dedim. Hani 4. oturuma falan geldik, herhalde gider bundan sonra bir süre daha(Oyuncular ölecek gibi durmuyor.  :-\ )

Konsept olarak oyun tam Realms Walk tadında. Waterdeep Lord'larının emrinde olan bir maceracı grup. Ekip'in görevleri "teleport" atabilme becerileri olduğu gerçeği üzerine kurulu(Oyun 9. lvl başlıyor). Her oyun bir görev! :)
« Son Düzenleme: Şubat 28, 2012, 12:16:15 ÖS Gönderen: anchorite »
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Ruhi

  • İleti: 5825
    • E-Posta
Ynt: Lordların Adamları (FR)
« Yanıtla #1 : Şubat 28, 2012, 12:09:35 ÖS »
Giriş

Bu giriş oyun olarak oynanırsa daha güzel. Bizim şansımız oldu oyuncuların ikisiyle.

Lordların Adamları Hikayesi 1374 Kışında başlıyor. Birkaç güçlü, kuvvetli ve nispeten kendi ispatlamı ünlü maceracı farklı ancak güvendikleri bağlantıları tarafından Waterdeep'de Castle Ward'da bir buluşmaya çağırıldıklarını öğrenirler. Bu buluşma (belki Faerun'un en güçlü insanlarından) Waterdeep Lord'ları tarafından istenmektedir. Karakterler az inanıp, çok inanmadan buluşmaya giderler.

Burada onları Lakhar Peywood adında birisi karşılar. Hali vakti yerinde bu bey, ekibi biraz gelecek önemli kişiye hazırlar. Nasıl oturacakları, kalkacaklarını gerekli gereksiz anlatır. Ama tamamen iyi niyetten yapar. Dost canlısıdır.

Ekip burada "Lord Piergeiron" ile görüşür. Hani böyle güçlü ve ünlü NPCleri oynatmayı sevmiyorsanız, pas geçebilirsiniz. Lord'un ekibe önerisi ilginç ve basittir:

Bu seviyeye gelmiş kişilerin, artık daha da ileriye götürmesi zordur. Hem challange babında, hem de zenginlik babında. Waterdeep'in ise kolları uzundur ve farklı görevler için özel bireylere ihtiyaç duyar. Size görevler verecek, karşılığında koruma ve ev diyebileceğiniz bir yer sunacak. Tabi tüm görevlerden arta kalan şeyler tamamen sizindir.

Ekibin kabul ettiğini var sayarak; Peywood daha sonra ekibi Waterdeep konusunda bilgilendirir. Sorularını cevaplar. Sonra da ekibe Sea Ward'da oldukça güzel birkaç eve yerleştirir. Özel uşağı da olan, çok pahalı ve güvenli görünen evlerdir.
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Ruhi

  • İleti: 5825
    • E-Posta
Ynt: Lordların Adamları (FR)
« Yanıtla #2 : Şubat 28, 2012, 02:50:13 ÖS »
Oyun I

İlk Sohbet

Peywood randevusunu oyuncuların uşaklarına belirterek ayarlamıştır. Soğuk kış öğleden sonrasında ekip ile buluşur.  Sea Ward'ın en doğusunda kalan North Ward sınırında bir bölgede "the Ruby Mug" adında bir taverna vardır. Bir dans ve eğlence salonunu görünümündedir. Buranın Lord'ların ilgisini çekmesinin sebebi ise mekana gelen birkaç soylu ailenin burada müthiş zenginlik bırakmasıdır. Özellikle Bloodstone ailesi, mal varlıklarının ciddi bir kısmı buraya vermiş durumdadır.

Lord'lar ne olduğunu öğrenmek için daha önce 2 casus göndermiş ancak yeterli bilgi veremeden kaybolmuşlardır. Daha sonra bir maceracı grubu olan Sir Brok(Tyr Paladini) liderliğindeki "True Swords" gönderilmiştir. Ancak, kısa bir süre sonra bu grupta ortadan kaybolmuştur.

Haliyle Şehir soylu ailelerle arasını açmak istemediğinden, direk bir yaklaşım göstermesi düşünülemez.

Ön Hazırlık

Oyuncuların bu taverna hakkında bilgi toplamaya çalışacakları tahmin edilebilir. Scry ve Bu daha önce giden ama ölen kişilerin ruhlarıyla iletişime geçeceklerini tahmin ediyordum. Scry edince direk tavernayı herhangi bir şey bulamazlar. Taverna'nın zemin ve birinci katı gayet normaldir. Bordum katlara geçiş ise mümkün değildir.

Ölen adventurer'lar ile sohbet ise oldukça zorludur. Keza ruhlarının büyük bir kısmı hala materyal plane'dedir.

Tavern'yı İzlemek

Taverna uzaktan izlenebilir. Oldukça normal görünmektedir. Hava kararırken kapıları açılır ve az sayıda (sadece birkaç tane) misafir içeriye girer. İçeriye giren misafirler üzerinde detect magic, vs. yapılırsa olağan dışı büyü bulunamaz. Gizlice içeriye girmek oldukça zordur. Keza, pencereler metal barlar ile korunmaktadır. Kapılarda muhafız vardır ve kapıların tümü ufak merkez sahneye çıkmaktadır. Gene aşağıya katlara giriş görünmemektedir.

Tavern: The Ruby Mug

Oyuncuların yapacaklarına göre tüm hikaye değişeceğinden, basitçe birkaç not vermek daha doğru diye düşünüyorum.

- Sadece 5 masa vardır içeride ve müthiş bir hava kirliliği hakimdir.

- Mekanın sahibi Gredon'dur. Gayet hali vakti yerince, neşeli birisidir.

- Tüm Taverna'yı işleten kişi aslında Hilda adında birisidir. Tüm Misafirler ile o ilgilenir.

- İçeride bir Bard gösteri sunmaktadır. Çok başarılıdır(Nagels the Trikster) aslında o da burada ne olduğunu merak ettiği için gelmiştir, keza bir arkadaşı burada kaybolmuştur. 3 haftadır sahneye çıkmaktadır ama çok az şey bilmektedir. Ekip bir şekilde olayı Nagels ile paylaşabilirse, buranın sahibinin, Gredon'un sürekli güçlü cleric aradığından bahseder.

- Hilda ve Gredon dışında aşağıya inen kimse olmadığı gizli bilgi olsada, garson, vs. ile sohbet bribe ile ortaya çıkabilir. Ayrıca gelen soylular ile biraz kumar oynarken gene bu bilgi alınabilir.

Aşağı Katlara Geçiş

Aşağı katlara inmek için birkaç yol vardır.

- Öncelikle iyi bir pickpocket ile Gredon'un üstünden aşağıya giden anahtar çalınabilir. Ama çok zordur.

- Stone to Mud, veya benzer bir büyü ile zemin kattadi herhangi bir yerden aşağıya gidilebilir.

- Hilda hiçbir koşulda Gredon'dan habersiz aşağıya inmez. Ancak, oyuncular Hilda'yı büyü ile domine ederse, Gredon'dan anahatarı alıp aşağıya iner.

Aşağı Katın Durumu

Gredon aslında bir Rakhasha'dır. Necromancy'ye çok da meraklıdır. Basit bir dungeon oynu döner.

Aşağıda çok ama çok miktarda (100 tane belki) farklı canlının animated iskeleti vardır. Sürekli oyunculara saldırırlar. Bu seviyede bir problem gibi görünmesede, olmadık zamanlarda gelince bu sayıda dert olabilir.


Ayrıca aşağıda daha tehlikli bir flesh golem ve basit tuzaklar vardır. Son olarak, Rakhasha'nın yaratığı bir Mohrg vardır.

Gredon ekibin saldırısını fark ettiği anda yaratığın bulunduğu geniş chamber'a gelmeye ve koca bir kemik almaya çalışır. Kemik, Morpg tarafından da korunmaktadır. Kemiği aldığı anda bir teleport scrollu ile kaçar.

Amacı kaçmaktadır, belki ekibe büyük zorluk çıkarabilecek bile olsa istekli değildir ve zorunlu kalmadıkça savaşmaz.

Ekip kemiği ele geçirir ise, veya uzaktan görse de bu kemiğin bir ejderha kemiği olduğunu çok iyi bir heal checki ile anlayabilirler.
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain