Merhaba Ziyaretçi

Gönderen Konu: 6th Edition Rumor'ları  (Okunma sayısı 32280 defa)

sargon

  • İleti: 695
    • E-Posta
Ynt: 6th Edition Rumor'ları
« Yanıtla #15 : Ocak 12, 2012, 06:24:21 ÖS »
Alıntı
- MC x2 strenth olayı yazım hatası olabilir, başka 2 yerde aynı kural bir şekil açıklanırken x2 olayını yazmamışlar.

Diğerlerini bilemem de bütün MC'ler MC Close Combat weapon sahibidir diye yazılmakta ve bu silahın özelliği kullanıcının strength'ini ikiye katlamaktadır, denmekte.

pdf sayfası 72, kitap sayfası 93.

Antimodes

  • Misafir
  • İleti: 1065
    • E-Posta
Ynt: 6th Edition Rumor'ları
« Yanıtla #16 : Ocak 12, 2012, 09:46:46 ÖS »
Aynen ama MC açıklamasında MC silahı vardır yani AP2 ve 2D6 penetredir diyor, ayrıca silah profilinin hemen altın penetre için ekstra 1 zar atar diyor ve parantez içinde (S+2D6) yazıyor. O yüzden ben pek emin değilim.

Bu şekilde başka birkaç hata daha tespit ettim ama 5'i geçmiyor büyük ihtimal.

sargon

  • İleti: 695
    • E-Posta
Ynt: 6th Edition Rumor'ları
« Yanıtla #17 : Ocak 12, 2012, 09:58:32 ÖS »
Gerçi asıl olay CC silahlarının hepsi AP6 oldu banane orklar düşünsün :D

Antimodes

  • Misafir
  • İleti: 1065
    • E-Posta
Ynt: 6th Edition Rumor'ları
« Yanıtla #18 : Ocak 12, 2012, 10:07:14 ÖS »
Çok beğendiğim bir kaç değişiklik daha var;

- Dense terrain diye bir terrain tipi eklenmiş. Gerçekte arkası gözüken ama kural olarak arkasını göstermeyen terrainler. İlk akla gelen örnekler orman ve ruins, ağaçların arkası True LoF ile görülebiniyor ama dense kabul edildiği için ağaçların oluşturduğu hacim arkasında duran bir ünite için tamamen boşluksuz kabul ediliyor. Yani agaçların arkasında duran bir ünite T LoF ile görülse dahi LoF yok kabul ediliyor. Bu kural değişikliği arkasını terrain olarak genelde yıkıntı kullandığımız için bizim oyunlarada bayaa etkili olacak gibi. Artık arkasını göstermeyen binaya ihtiyaç kalmadı diyebiliriz.

- Bir diğer güzel değişklikte reserve kuralı; reserve çok daha kullanılır olmuş, çok değişik reserve taktikleri yapılabinir. Ayrıca reserden gelirken kullanılan kurallar çok daha iyi kurgulanmış. Deep strike kullanılabilinir hale gelmiş mesala, outflank de aynı şekilde, scout ve infiltrate kuralları da çok daha mantıklı ve güzel olmuş.

Antimodes

  • Misafir
  • İleti: 1065
    • E-Posta
Ynt: 6th Edition Rumor'ları
« Yanıtla #19 : Ocak 12, 2012, 10:08:11 ÖS »
Gerçi asıl olay CC silahlarının hepsi AP6 oldu banane orklar düşünsün :D

Yaw chain swordu yine ayrımamışlar, insan bi AP5 yapar hiç değilse. :)

İsmayil

  • Misafir
  • İleti: 390
    • E-Posta
Ynt: 6th Edition Rumor'ları
« Yanıtla #20 : Ocak 13, 2012, 12:00:42 ÖÖ »
Gerçi asıl olay CC silahlarının hepsi AP6 oldu banane orklar düşünsün :D

Yaw chain swordu yine ayrımamışlar, insan bi AP5 yapar hiç değilse. :)


eski sistemde karşıydım ama şu bağlamda reddetmek mümkün değil.  :)

Rhonanthor

  • Misafir
  • İleti: 148
    • E-Posta
Ynt: 6th Edition Rumor'ları
« Yanıtla #21 : Ocak 13, 2012, 01:21:38 ÖÖ »
Gözüme çarpanlar:

Sayfa 33:Space Marine Power Armour örneği 2+ olarak vermilmiş.

Sayfa 35:Wound Allocation örneğinde Space Marine Veteran Sergeant'ın 6+ invulu var.Bu onu farklı armour kategorisine sokuyor.Aynı örnek bize gösteriyor ki artık AP2 woundları dandik woundlarla stackeyerek wound yiyemiyoruz.

Sayfa 46:Basic cover save'imiz artık 5+.

Sayfa 68:Gone to Ground artık charge veya shooting yapmayı etkilemiyor yalnız multishot yapamıyorsunuz,tanklar için içler acısı olan bu durum piyadeye koymuyor.Sadece sonraki tur Run edemiyorsunuz.Özetle trench warfare'e dönüşen bir durumda cover save'ler 4 e yükseliyor.

Sayfa 69:Kendi birimleriniz de,düşman birimleri de (tanklar hariç) cover save vermiyor.Kendi birimlerinizin cover save vermesi için özel bir supprot action var,genelde o adamların ölümüyle sonuçlanıyor.

Sayfa 73:Relentless kuralı çok değişmiş.Elinizdeki Heavy veya Rapid Fire silahlar secondary hand weapon sayılıyor.Rapid Fire'ın bir atış ekstrasını da 18 inçten yapıyorlar.Bence bu normal terminatörlerin dönüşüne işaret.

Sayfa 77:Buradaki Defensive Fire ve Charge by Chance'ı neyin tetiklediğini anlayamadım.Bilen biri lütfen anlatsın,çünkü özellikle ilki çok kuvvetli.

Sayfa 101:Monstrous Close Combat Weapon taşır yazıyor her Monstrous Creature için.Evet,S'leri ikiye katlanıp bir de 2d6 penetration atıyorlar.İnsanlık değil.

Sayfa 101:Gargantuan Creatures başlığı altında EXODITE MEGADON YAZIYOR.

Sayfa 105:Burada iki çeşit özellik var.1-Independent Character'lar direct hit ve fire yapabiliyor.2-Covering Fire.Bu ikisi de HQ'ları gerçek HQ lar yapan güzel özellikler.AYRICA SERGEANTLAR DA CHARACTER SAYILIYOR.

Tactical Gambiti anlamadım  :(  Bir de çoook eksik var mesela söz konusu Eldar Codexi olunca.Sanırım çıkıncaya kadar bunları halledecekler.

İsmayil

  • Misafir
  • İleti: 390
    • E-Posta
Ynt: 6th Edition Rumor'ları
« Yanıtla #22 : Ocak 13, 2012, 06:16:44 ÖÖ »
Sayfa 101:Gargantuan Creatures başlığı altında EXODITE MEGADON YAZIYOR.

bu olay beni okuduğumuz şeyin fan işi olduğu konusunda kıllandırdı biraz hani amaç gw a posta koymaktan oyun camiasına tatlı bir prank olmaya kadar geniş bir skalada birşeyler olabilir ama yok değilse önümüzdeki yıl içinde dinozora binen uzay elfi toplamak için ortak arayan varsa haberleşelim

althar amadeous

  • İleti: 1074
  • Grimgar Nadir Keski
    • E-Posta
Ynt: 6th Edition Rumor'ları
« Yanıtla #23 : Ocak 13, 2012, 09:13:49 ÖÖ »
Gerçi asıl olay CC silahlarının hepsi AP6 oldu banane orklar düşünsün :D

sana bi ork ordusu çıkarım tek göreceği 4+ olur pis choas :)
Beastmen - 5000 pts
Space Orcs - 3100 pts
Gothic Chaos - 1000pts
BB-Orc team - Dwarf team
Stompa - Looted Shadow Sword

Azactoth

  • Kerberos Kompany
  • *
  • İleti: 2645
    • E-Posta
Ynt: 6th Edition Rumor'ları
« Yanıtla #24 : Ocak 13, 2012, 09:20:28 ÖÖ »
Sayfa 101:Gargantuan Creatures başlığı altında EXODITE MEGADON YAZIYOR.

bu olay beni okuduğumuz şeyin fan işi olduğu konusunda kıllandırdı biraz hani amaç gw a posta koymaktan oyun camiasına tatlı bir prank olmaya kadar geniş bir skalada birşeyler olabilir ama yok değilse önümüzdeki yıl içinde dinozora binen uzay elfi toplamak için ortak arayan varsa haberleşelim

Eldar rumorlarında yeni bir aspect warriordan bahsediliyor, DRAGON RIDERS adında... ve bunların Exodite Kökenli olacakaları ancak Dragonların Klasik Dragon mu ? yoksa Coldone vari bir şey mi olduğu kesin değil...

Antimodes

  • Misafir
  • İleti: 1065
    • E-Posta
Ynt: 6th Edition Rumor'ları
« Yanıtla #25 : Ocak 13, 2012, 03:02:13 ÖS »
Sayfa 33:Space Marine Power Armour örneği 2+ olarak vermilmiş.

Yazım hatası, hemen yanında ki tabloda 3+ diyor.

Sayfa 35:Wound Allocation örneğinde Space Marine Veteran Sergeant'ın 6+ invulu var.Bu onu farklı armour kategorisine sokuyor.Aynı örnek bize gösteriyor ki artık AP2 woundları dandik woundlarla stackeyerek wound yiyemiyoruz.

Bu 6+ konusu muallak çünkü codex revizyonunda böyle bir bilgi yok. Sergantlar artık character olarak geçiyor, belki kendi squadı 6+ invul verecek şekilde sergantı korur gisinden bir kural vardır diye düşündüm ama böyle birşey de yok.

Şimdi bu 6+ invul olayı önemli; Neden? Artık woundları armor gruplarına dağıtıyorsun. Yani elindeki diğer ekipmalara vb. ye göre birşey değişmiyor, bir ünite içinde aynı savelere sahip adamlara tek grup geçiyor. Direct hit denen bir olay var, örneğin sniper silahlar direct hit vuruyor. Direct hir kuralına göre armor grubu içinde hangi hiti hangi modele dedicate edeceğine ateş eden karar versin. Yani eğer eğer sergant farklı bir armor grubunda değilse gayet direct hir ile vuruluyor ki bu squad leader kuralı nedeniyle oldukça boktan bir durum. Oysa sergant farklı bir armor grubunda olursa direct hiti serganta gelmemesini sağlayabiliryorsun.

Sayfa 46:Basic cover save'imiz artık 5+.

Aynen, sadece fortification arkasında aldığın cover save 4+

Sayfa 68:Gone to Ground artık charge veya shooting yapmayı etkilemiyor yalnız multishot yapamıyorsunuz,tanklar için içler acısı olan bu durum piyadeye koymuyor.Sadece sonraki tur Run edemiyorsunuz.Özetle trench warfare'e dönüşen bir durumda cover save'ler 4 e yükseliyor.

Gone to ground sadece yeri eğildiğin ateş için geçerli yani tek bir üniteden gelen ateşe karşı +1 cover alabiliyorsun. Çünkü gone to ground yaptınmı shaken oluyorsun ve kendi turnuünün sonuna kadar bu şekilde kalıyorsun. Shaken olunca bazı tip actionları yapamıyorsun gpne to groundda bunlardan biri yani 1 turnde sadece 1 kez yapabildiğin bir aksiyon.

Sayfa 69:Kendi birimleriniz de,düşman birimleri de (tanklar hariç) cover save vermiyor.Kendi birimlerinizin cover save vermesi için özel bir supprot action var,genelde o adamların ölümüyle sonuçlanıyor.

Aynen, bence çok güzel olmuş, savaş alanında hiç bir model gerçekte statik bir şekilde durmaz değildir diyor, ağır tanklar hariç arkasında cover alamazsın bu yüzden.

Sayfa 73:Relentless kuralı çok değişmiş.Elinizdeki Heavy veya Rapid Fire silahlar secondary hand weapon sayılıyor.Rapid Fire'ın bir atış ekstrasını da 18 inçten yapıyorlar.Bence bu normal terminatörlerin dönüşüne işaret.

Normal terminin elindeki CC silahı power fist ve pwoer fist coarse bir silah olduğunda 2. bir power fist olmadan +1 atak alamıyon. Yani bu kural normal termilerin sergant hariç işine yaramıyor.

Sayfa 77:Buradaki Defensive Fire ve Charge by Chance'ı neyin tetiklediğini anlayamadım.Bilen biri lütfen anlatsın,çünkü özellikle ilki çok kuvvetli.

Abi, kural kitabında verilen özel kurallar dışında bu actionları kimse yapamıyor. Nedir;
- 12" yakınına bir düşman ünitesi deep strike yaparsa defensive fire yapabiliyon.
- Bir de bir düşman tranportu wreck oldu ve sen transportun tüm çıkışlarını tutmuştun.5th de oto yok oluyordu ünite, 6th ed bu adamlar münkün olan eny yakın yere scattersız deep strike ile çıkmış sayılıyor. Bu adamlara defensive fire veya charge bu chance action yapabiliyon.
- Bir tank sana ram (tank shock) action yaptı. Yanında geçip gitti. Bu tanka da charge by chance ile charge edebiliyon.
Bu özel durumların dışında bu actionlatı yapamıyon. En azından kuralların mevcut halinde başka birşey verilmemiş.


Sayfa 101:Monstrous Close Combat Weapon taşır yazıyor her Monstrous Creature için.Evet,S'leri ikiye katlanıp bir de 2d6 penetration atıyorlar.İnsanlık değil.

Bu konu da bence kesin değil. 3 yerde geçiyor 2'sinde 2S özellliği verilmemiş. Yazım hatası olabilir.

Sayfa 101:Gargantuan Creatures başlığı altında EXODITE MEGADON YAZIYOR.

Abi süper ya, okuyunca acaip helecanlandım ben de. :)

Sayfa 105:Burada iki çeşit özellik var.1-Independent Character'lar direct hit ve fire yapabiliyor.2-Covering Fire.Bu ikisi de HQ'ları gerçek HQ lar yapan güzel özellikler.AYRICA SERGEANTLAR DA CHARACTER SAYILIYOR.

Aynen, indipendent değil ama character olmakta sergant. Ünite içinde chracter olmadan broken poziyondan kurtulamadığından sergant değerli birşey. Tabii SM dışı ordular için bu durum geçerli, ATSKNF kuralı sayesinde biz sergant olmasa dahi oto regroup oluyoz zaten.

Tactical Gambiti anlamadım  :(  Bir de çoook eksik var mesela söz konusu Eldar Codexi olunca.Sanırım çıkıncaya kadar bunları halledecekler.

Senle yaptığımız maçta deploymet alanın ilk ben seçtim diyelim. Arttırmaya ben başlıyor, atıyorum 0 dedim. Sen tamam abi ben arttırmayacam dersen ben maça ilk başlıyorum. Ve sen 0 stratagem punanı alıyon (Yani 3 ün 1 i) Tabii doğal olarak sen de attıryon. Atıyorum 2 diyon, ben kafada hesap ediyom ulan ilk başlamak mı yoksa 2. başlayıp 2 strategem puanı alıp ekstra özellik mi almak. Diyom yok ilk başlamak daha iyi arttırıyom ve 3 diyorum. Sen diyon ki, ooo abi buyur sen ilk başla ben 3 strategem puanın alır giderim. Arttırma bitiyor, oyuna ilk ben başlıyom. Sen benden sonra başlıyon ama 3 puanlık strategem alıyon.
« Son Düzenleme: Ocak 13, 2012, 03:05:10 ÖS Gönderen: Antimodes »

Rhonanthor

  • Misafir
  • İleti: 148
    • E-Posta
Ynt: 6th Edition Rumor'ları
« Yanıtla #26 : Ocak 14, 2012, 12:42:59 ÖÖ »
Açıklamalar için sağolasın,hakkaten ben de oynayabilecek düzeye geldim şu oyunu.HA bence kural kitabı bu haliyle epey bir eksik ama bence tam da bu yüzden erken leak etti bence GW ki feedback alabilsin.

Ruhi

  • İleti: 5825
    • E-Posta
Ynt: 6th Edition Rumor'ları
« Yanıtla #27 : Ocak 14, 2012, 01:53:49 ÖÖ »
Umut süper olmuş. Bu rumor işi azıcık kesinleşince, bir ön tanıtım yapsan olur mu?
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Dark Angel

  • Misafir
  • İleti: 77
    • E-Posta
Ynt: 6th Edition Rumor'ları
« Yanıtla #28 : Ocak 14, 2012, 12:44:01 ÖS »
Simdi okuyorum bunlari.  Bir kac anlasilmazlik var, gordugum kadariyla.  Ozellikle Assault ile ilgili.  Ingilizce pek iyi degil, imla hatalari vs.  Beta versyonu diyebiliriz buna.  Evasion meselesi cok iyi, Modified Vehicle Damage da iyi.  Ama su "defensive fire" meselesi cok net degil.  Defensive Fire'i tetikleyen hareket tamamlansin, sonra defensive fire olsun diyor kural, ama assault'in hedefi olan birlik, assault eden birlige hala uzakken ates etmeli yoksa ne anlami var?  Bir kac yerde ayni cumle tekrarlaniyor - siper almis birliklere assault eden birlikler mesafeyi kapatirken olumcul ates yagmuru altinda kalabilir.  Defensive fire bu olsa gerek.  Neyse, daha derin okmam lazim.

Rhonanthor

  • Misafir
  • İleti: 148
    • E-Posta
Ynt: 6th Edition Rumor'ları
« Yanıtla #29 : Ocak 14, 2012, 01:07:45 ÖS »
Sen ingilizcesi kötü diyorsan hakikaten kötüdür :D Defensive Fire eğer yapacak birlik assault edilirse assault hemen olmadan önce yapılıyor ve hatta template weapon'lar D3 hit vermiş sayılıyor diye yazıyor.