mereghost

Katılımcı
İletiler: 415
Kayıtlı
Benim nacizane önerim griffon modelini satman, öyle bir olduğunu bir an önce unutmandır. Her başarılı high elf generalinin geçtiği bir yoldur bu, gereklidir faydalıdır.

Barbar139

YK GM
İletiler: 2,166
Konumu: İzmir
Kayıtlı
Beast Lore 4. Büyü

".... in addition the unit treats all terrain(other than impassable terrain) as dangerous terrain...."

Bu "all terrain" terimi masa zeminini de kapsıyor mu(yani herhangi bir terrain parçası olmayan ama battlemat'li alanlar) yoksa sadece normalde bir üniteye dangerous terrain olmayacak terrain parçaları için mi geçerli(mesela infantry de ormanda marsh ederse dangerous atsın)?
"If you're going through hell, keep going."

vace

Üye
İletiler: 1,706
My will be done!
Kayıtlı
Sanki bir yerde okumuştum, sayılıyor normal zemin diye ama bakayım.
Tomb Kings
2189+

Azactoth

Kutsal Rota Kardeşliği
İletiler: 2,721
Kayıtlı
BRB sayfa 116;
Alıntı YapOpen terrain is the most prevalent type of battlefield terrain and thus the "default" setting- any terrain not specifically classed as something else is to be treated as open ground. All the rules as presented thus far assume that your game is being played on open terrain- grassy fşelds, sandy flats, sun-parched earth, and so on.

Barbar139

YK GM
İletiler: 2,166
Konumu: İzmir
Kayıtlı
İşte hani "open ground"dur demiş, "terrain" olarak sayılır dememiş, bir de sonraki cümlede "it doesn't affect the game" diyor. Ondan herhalde terrain olarak sayılmaz ve bu büyüye de bir etkisi olmaz diye düşünmüştüm. Halen kararsızım.
"If you're going through hell, keep going."

Azactoth

Kutsal Rota Kardeşliği
İletiler: 2,721
Kayıtlı
Benim buradan anladığım, açık terrain, ençok rastlanan savaş alanı terrainidir diyor... yani aslında açık alanda bir terrain türü... en azından ben öyle anladım, yanılıyor olabilirim....

Antimodes

Misafir
İletiler: 1,065
Kayıtlı
"Open ground" terrain tipinin adı manasında kullanılıyor; forest gibi. Open ground demişse terrain değil demek forest demiş terrain dememiş demek ki forest terrain değil demek gibi birşey.

İlk cümle hiçbir açık kapı bırakmadan açıkca terrain olduğunu belirtmekte.  Orada kuralı koymuş, devamında kuralı açıklıyor. Açıklamadan parçalara bakıp kuralı sorgulamaya gitmemek en iyisi.

DNA Maniac

İletiler: 2,740
Kayıtlı
Bu magical eşya hadisesini düşmana nasıl söylüyoruz?

1)kullandığın anda eşyanın ne olduğunu dolayısıyla tüm efeklerini
2)sadece büyülü bir eşyan olduğunu dolayısıla bu efekti verdiğini

Misal elimde bir arcane item var 3+ Ward veriyor ve one use only. 1 wound yedim ve "+3 ward" diyip attım kurtardım. Rakibe e "büyülü eşya işte hihi" mi diyorum yoksa abi bu scrying stone, ilk wound için 3+ ward mı diyorum? nedir? Bilmek önemli zira skaven brew veya fell blade gibi yığınla süprizimiz var ve çoğunlukla rakibim skaven oyuncaklarını (doğal olarak) bilmiyor.
"Almanlıktan aldığım tadı hiç bişeyden almadım.. Belki bilardo.. Ama yok lan Almanlık daha güzel" Adolf Hitler

Deeyo

Moderator
İletiler: 2,452
Kayıtlı
valla ben 7. edisyondan beri şöyle oynayabiliyordum,

üzeirnde parıltılı bir şeyler görüyorsun ilk tanıtımda. (bazen geçiyoruz bunu)
Sonra kullandığımda genel olarak ne yaptığını anlatıyorum, ama bazen diğer özelliklerini unutabiliyorum söylemeyi, çünkü cücelerde standart bir item olmuyor bildiğiniza gibi konfigüre ürünlerle oynuyoruz.
dey layt com and me wan go hom...


Azactoth

Kutsal Rota Kardeşliği
İletiler: 2,721
Kayıtlı
Aslında magical item'ı kullandığında efektin ne olduğunu söylüyorsun ancak bunun aslında 1 use only olduğunu söylemene gerek yok... Centilmenlik kurallarına gelince... kullandığım item heto hoto sword diyorsun... rakibin tam olarak işlevi nedir diye sorarsa... tüm oyunda bir defalığına heto hötö yapıyor diyorsun gibi... ancak burada önemli bir durum var... ilk kullanım şeklinde dahi bu özelliğin nasıl bir büyülü eşyadan(silah/zırh/enchanted item/arcane item/Talisman vs..vs...) geldiğini söylüyorsun... örnek 2+ ward save attım, adamımın kullandığı kalkandan demek gibi... Bu durumda senin ordunun kullanabildiği büyülü eşyaları bilen bir oyuncu haaa... demek charmed shield almış deme şansına ve dolayısılığıyla, bunun sadece 1 use only bir save olduğunu bilme şansına sahip oluyor...

Barbar139

YK GM
İletiler: 2,166
Konumu: İzmir
Kayıtlı
Son FAQ'den;

Q: If multiple units have declared a charge against a unit that
has chosen a Flee! Charge response, can they all attempt to redirect
their charge if there is another viable target in range? (p18)
A: Yes. The controlling player chooses in which order to try
and redirect his charging units.

a ünitesi b'ye şarj eder. b hold der. c de b'ye şarj eder. b flee der. c redirect eder.
yukarıda açıklama a'nın da redirect etmesini sağlar gibi geldi bana...
"If you're going through hell, keep going."

Barbar139

YK GM
İletiler: 2,166
Konumu: İzmir
Kayıtlı
Son FAQ'den;

Q: Does Killing Blow work against a mounted character regardless
of what he is mounted on? (p72)
A: Yes, as long as the character would count as an infantry
model if it wasn't mounted.

Şimdi, tamam şunu anlıyoruz, ejderhaya binmiş bir elemanı combat'ta özellikle hero'ya vuracağım deyip seçerek killing blow atabiliyoruz. Ama pegasusa veya juggernaut'a binmiş elemana ne yapacağız. Onları özellikle seçemiyoruz. Ve diyelim killing blow attık. karakter ölür monstrous cavalry ölmez durumu mu var? E biri ölünce diğeri de ölür deniyor. Bu sefer normalde killing blow'la öldüremediğimiz yaratığı öldürebilmiş olacağız.

Harbi bu FAQ'yu nası bi kafayla yazmışlar anlamadım. Anlat di mi güzelce...
"If you're going through hell, keep going."

Antimodes

Misafir
İletiler: 1,065
Kayıtlı
Öncelikle bayrı başlık neden? Kalıcı soru başlığına yazabilirdin, hani bilgi kalııcı olurdu ;)

Alıntı yapılan: Barbar139 - Haziran 29, 2011, 11:47:49 ÖÖ
a ünitesi b'ye şarj eder. b hold der. c de b'ye şarj eder. b flee der. c redirect eder.
yukarıda açıklama a'nın da redirect etmesini sağlar gibi geldi bana...

Kurala göre zaten bu şekildeydi. FAQ'da kurala açıklama getirmiş, yeni bir kural veya değişiklik yok.

Kritik olan charge alt fazındaki sırala,

Charge deklerasyonu
Reaction
Charge

Charge reaksiyondan sonra olduğundan kurallara göre a ünitesi flee etmekte olan b ünitesine charge etmek yerine redirect yapabilir. FAQ'ya gitmeye gerek yok.

Barbar139

YK GM
İletiler: 2,166
Konumu: İzmir
Kayıtlı
hmm haklısın abi... ya iki tane başlık açtım iki ayrı soru için, buralardan çıkan sonucu ve cevapları direk copy paste yaparım oraya...
"If you're going through hell, keep going."

Ruhi

İletiler: 5,970
Konumu: İzmir
Kayıtlı
Açık değil mi yav? Killing Blow yer olacak cevap.

Ata binen hero'yu öldüremeyecek mi adam killing blowla yav? Onun gibi, bizim empire knight bir ara atta değildi, yürüyordu. yürürken gayet infantry hani. Cavalary killing blow yemez demiyor değil mi?

A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain