Kule Sakinleri

Genel => YK: Uzun Gece => Bölümler Arşivi => Arşiv => Duyurular => Konuyu başlatan: Zamir - Eylül 05, 2022, 03:34:39 ÖS

Başlık: Çok Tartışılan Kurallar İçin Açıklamalar
Gönderen: Zamir - Eylül 05, 2022, 03:34:39 ÖS
Yakın Dövüşe Ok Atmak

Yakın dövüşe ok atarken takım arkadaşınızı vurma ihtimaliniz yoktur. Ne olursa olsun zarınıza -20 alırsınız.

ÖNEMLİ Ok Atma Kuralları

Menzil: Kitapta verilen menzil değerleri yard olarak verilmiş. 1 kare = 2 yard = 1.8/2 metre olarak oynuyoruz, yani kitaptaki menzilleri kullanırken ikiye bölün eğer battlemat kullanıyorsanız.
Uzun Menzil: Menzilli silahların genelde iki mezin değeri vardır, uzak menzile ateş edenler -20 alıyor ballistic skillerine.
Çok Uzağa Sıkmak: Menzilli silahlar long range değerlerinin 2 katına kadar kullanılabilir. Bu kadar uzağa ok atmak için öncelikle half action aim alıyorsunuz. Sonra half action ile ok atıyorsunuz. Bu koşullarda -30 alırsınız, Sharpshooter talentı varsa -20 alırsınız.
Cover(Siper): Eğer rakibinizle aranızda doğrudan bir engel varsa zaten ok atamazsınız. (Adam direk ağacın arkasına saklanmıştır vs.) Herhangi bir sebepten dolayı arada bir engel varsa ancak rakibi tam kapatmıyorsa -10, birden fazla engel veya özellikle fazla siper veren bir şey varsa -20 olabilir. (örn: Pavise)
NOT: Tuzak kuracaksanız, ilk tur +30 ile ok attığınızı unutmayın. Ama mesafe penaltıları ekleniyor tabi. Uzun menzilde: +30-20 = +10, bir de aim alsanız +20 ile atılır.


Initiative

Burada bir house rule kullanıyoruz. D10 atıp Agility skorunun onlar basamağına ekliyorsunuz.
Örn: Agility 39 olan bir karakter d10 ile 8 attığı zaman initiative değeri 11 olacaktır.


Fate Points

Fate puanı aşağıdaki şeyler için kullanılabilir:
Bunun dışında kitapta iki kullanım daha var, ben uygun bulmadım pek ama isterseniz tartışabiliriz.


Heal (Tedavi Becerisi)

Heal zarı atarken şunlara dikkat edelim: