AT ÜSTÜNDEN ÇATIŞMA İLE İLGİLİ GENEL KURALLAR
i) Herkes, tüm oyuncular ata binebilirler, "ride" skill'i olmasa da herkes at kullanabilir.
ii) Çatışma sırasında at üstünde iseniz, atın hızı ile hareket edersiniz tabi. Yani genellikle "8". 16'ya hücum edersiniz, mesala.
iii) At üstünden ok atmak ile ilgili problem var.
- At hareketsiz ise; -%10 ile ok atabiliyorsunuz.
- Atı hareket ettiriseniz half action harcıyorsunuz, geri kalan -%20 ile ok atabiliyorsunuz.
HATIRLATMA: Ok attığınız düşman bir önceki turunda koştuysa, -%20 daha alıyorsunuz. Yani at ile hücum eden birisine karşı ok atmak bayağı zor.
iv) Lance, Demilance (Süvari Mızrağı) sadece charge turunda kullanılıyor. Tek at yapılıyor tabi charge edildiğinde. Sonraki tur tekrar charge hareketi yapamazsanız, kılıcı çekip devam edin yani.
v) Atlı bireye uzaktan saldırıda da, yakından saldırıda da, hücum eden taraf ata mı yoksa biniciye mi saldıracağını seçiyor.
vi) Binicinin atı hasar görürse hemen "rotuine yani +%10 ile ride check" atmak zorunda.
- %30'dan fazla ile kaçırır ise, atı kontrol etmeye çalışırken yere düşüyor. 1 tur kaybediyor otomatik. Sonra yarım tur da ayağa kalmak falan alıyor.
- %30'dan aşağıya kaybederse 1 tur boyunca atı kontrol etmeye çalışıyor. Attan bu durumda inmeye çalışırsa da, tabi gene o tur kaybedilimiş oluyor.
- Başarı durumunda bir sorun yok. Binek hasar görse de hayatını sürdürüyor.
- Savaş eğitimli atlar, Warhorse diye satılanlar hasar yeselerde dert etmiyorlar.
vii) Ride check'i GM tarafından farklı durumlarda istenebilir. Özellikle 10-15 hasar geldiyse (zırh çıkmadan önce diyorum) mesala, bir atta kalın diye. At üstünde hızlı dönüş yapmak için, engelli bir yerde hareket etmek için, tabiki takip sahnelerinde ayrıca ata hızlı binmek(free action) gibi hareketler için GM'ın kararına göre penaltılı veya bonuslu zar atabilirsiniz.