Merhaba Ziyaretçi

Gönderen Konu: War/Necro Sphinx  (Okunma sayısı 3177 defa)

vace

  • Üye
  • İleti: 1706
  • My will be done!
War/Necro Sphinx
« : Haziran 12, 2012, 11:01:33 ÖÖ »
Özellikleri ekte arkadaşların siz hangisini tercih ederdiniz? Açık ara üstünde crew ile birlikte WarSphinx duruyor. Peki NecroSphinx amca ne amaçla kullanılabilir? Puanları aynı. Koşamadığımızı hatırlatırım. 10" uçucak yane ;D

Alıntı
WARSPHINX

TROOP TYPE: Monster.

SPECIAL RULES: Animated  Construct, Killing Blow (Tomb Guard Crew only),  Large Target, Nehekharan Undead, Terror.

Thundercrush Attack: After its crew have attacked, a Khemrian Warsphinx may exchange all of its Attacks to make a single Thundercrush Attack (though it can still Thunderstomp). Roll To Hit against the highest Weapon Skill amongst the enemy models in base contact. If this Attack hits, place the small template anywhere so that it is touching the Khemrian Warsphinx's base. Any infantry, war beasts or swarm models that lie underneath the template (friend or foe!) suffer a single Strength 3 hit. The model under ti1e template's central hole instead suffers a single Strength 9 hit with the Multiple Wounds (D3) special rule. Other  troop types underneath  the template are too big to be crushed , and don't suffer any hits.

Howdah  Crew:  Unless the Khemrian Warsphinx is taken as a mount for a character, it is ridden by four Tomb Guard Crew. Like a chariot, the monster and its howdah crew have their own characteristics, but are treated as a single model.

When moving, the model always uses the Movement characteristic of the Khemrian Warsphinx. The Khemrian Warsphinx  and Tomb Guard crew use their own Weapon Skill, Strength,  Initiative and Attacks characteristics when they attack. Each can attack any opponent that the model is in base contact with.

All hits upon the Khemrian Warsphinx are resolved using the monster's Toughness and Wounds,  and use its save. In combat, enemy models attacking the Khemrian Warsphinx roll against the monster's Weapon Skill when rolling To Hit.

Apart from these exceptions, a Khemrian Warsphinx is treated as a monster in all respects, as described in the Warhammer rulebook. A Khemrian Warsphinx can be taken as a ridden monster for a Tomb King or a Tomb Prince who will replace all the Tomb Guard  Crew. In this case, shooting attacks against it will hit the monster on the D6 roll of 1-4, and the character on a roll of 5 +, as normal.

UPGRADES:
Envenomed  Sting: Many statues have a scorpion's sting, dripping with a virulent poison that can boil a victim's blood.

All Attacks made by a model with  this upgrade  have the Poisoned Attacks special rule. This  does not affect the Attacks made by the crew, mounted characters (if any are present), Thundercrush Attacks or Thunderstomps.

Fiery Roar: A Khemrian  Warsphinx's ferocious roar is born from the heat of a thousand funeral pyres.

A Khemrian Warsphinx with this upgrade has a Strength  4 Breath Weapon with ti1e Flaming  Attacks special rule.


Alıntı
NECROSPHINX

TROOP TYPE: Monster.

SPECIAL RULES: Animated  Construct, Fly, Killing Blow, Large Target, Nehekharan  Undead,  Terror.

Decapitating  Strike: Before rolling To Hit,  nominate one of the Necrosphinx's  Attacks to be made with the Decapitating  Strike ability, and roll it separately. This special Attack strikes at Strength  10 and has the Heroic  Killing Blow special rule.

UPGRADES
A Necrosphinx  may take the Envenomed  Sting upgrade, which works exactly as described on page 49.
Tomb Kings
2189+

Barbar139

  • İleti: 2070
    • E-Posta
Ynt: War/Necro Sphinx
« Yanıtla #1 : Haziran 12, 2012, 11:55:48 ÖÖ »
Abi'nin tek bir atağının Heroic Killing Blow'u var. Daha ne olsun bence :)
"If you're going through hell, keep going."

vace

  • Üye
  • İleti: 1706
  • My will be done!
Ynt: War/Necro Sphinx
« Yanıtla #2 : Haziran 12, 2012, 02:32:32 ÖS »
Bir tek onun için değer mi, çok zor bir ihtimal ama geldi mi acıtır. Diğer dayının da onun yerine 4 tane KB attackı var...
Tomb Kings
2189+

DNA Maniac

  • Rage Against!
  • *
  • İleti: 2719
    • E-Posta
Ynt: War/Necro Sphinx
« Yanıtla #3 : Haziran 12, 2012, 04:16:09 ÖS »
puanları ve upgrade puanlarını bi görmek lazım.
“Almanlıktan aldığım tadı hiç bişeyden almadım.. Belki bilardo.. Ama yok lan Almanlık daha güzel” Adolf Hitler

vace

  • Üye
  • İleti: 1706
  • My will be done!
Ynt: War/Necro Sphinx
« Yanıtla #4 : Haziran 12, 2012, 05:33:04 ÖS »
Fiery roarlı WS(bunu almamak mantıksız), NS'ten 5 puan daha pahalı. Dolayısıyla belirttiğim gibi aynı puanlar diyebiliriz.
Tomb Kings
2189+

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
Ynt: War/Necro Sphinx
« Yanıtla #5 : Haziran 12, 2012, 05:43:34 ÖS »
WS, ozellikle breath weapon upgrade ile infantrye karsi daha basarili; ancak onune bir monstrous inf ya da cavalry koyup kitleyebilirsin.

NS ise, heroic KB ile canavarlara karsi daha iyi, ayrica ucma ozelligi sayesinde kitlenmesi daha zor.
War, war never changes...

DNA Maniac

  • Rage Against!
  • *
  • İleti: 2719
    • E-Posta
Ynt: War/Necro Sphinx
« Yanıtla #6 : Haziran 12, 2012, 06:34:20 ÖS »
aynen, amaca yönelik bakmak lazım, yaratıktan ne istiyosun?
“Almanlıktan aldığım tadı hiç bişeyden almadım.. Belki bilardo.. Ama yok lan Almanlık daha güzel” Adolf Hitler

vace

  • Üye
  • İleti: 1706
  • My will be done!
Ynt: War/Necro Sphinx
« Yanıtla #7 : Haziran 12, 2012, 07:00:10 ÖS »
Eyw bro fakat bana pek etkili gibi gelmedi WS 4 bi canazorla kapışsa 8,34% ihtimal HKB şansı.

Ben yaratıktan bişi istemiyorum yaratığın bir işe yarayıp yaramayacağını düşünüyorum. Bunu da söylemiştim.

Alıntı
Peki NecroSphinx amca ne amaçla kullanılabilir?
Tomb Kings
2189+

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
Ynt: War/Necro Sphinx
« Yanıtla #8 : Haziran 12, 2012, 07:10:52 ÖS »
NS, iskelet ya da zombi bloklari tarafindan steadfasti bozulmus dusman birliklerine yandan ya da arkadan pozisyon alip onlara vurmak (fly) ve kacanlari yakalamak icin (swiftstride) daha avantajli. Sarj ve pursuede 3d6'nin 2 buyugunu almak, TK gibi yavas bir ordu icin bayaa onemli olsa gerek.
War, war never changes...

DNA Maniac

  • Rage Against!
  • *
  • İleti: 2719
    • E-Posta
Ynt: War/Necro Sphinx
« Yanıtla #9 : Haziran 12, 2012, 10:35:46 ÖS »
yani demek istediğim ordunda koca yaratıklara kafa tutacak bişey istiyomusun? Ki bence istersin.

Misal Abomination ı piyade güruhlarından uzak tutmak istiyosun, yoksa mama olacaklar. O vakit bu uçan abiden kaçamayan abo onunla dövüşmeye başlar ve T 8 pek te zarar veremez. karşılığında HKB dışında da karşıdan pek bir hasar almaz. bu durumda diğer hantal alet hem abo yu yakalayamaz hem de zarar veremez ama bu çocuk hem onu yakalar ve zararsızlaştırır hemde HKB ile öldürürme şansı var. Diğer yaratıklar içinde aynı şekilde düşünüleiblir haliyle.
“Almanlıktan aldığım tadı hiç bişeyden almadım.. Belki bilardo.. Ama yok lan Almanlık daha güzel” Adolf Hitler