Kule Sakinleri
Savaş Çekici => Flames of War => Konuyu başlatan: DNA Maniac - Haziran 20, 2011, 09:43:00 ÖÖ
-
Evet FoW içinde böyle bir başlığıa ihtiyacımız var deyip açtım. Tez elden de sorayım.
Mortar birliklerimde yüzsüzce 2 şer 3 er spotter bulunuyor. Biz bu kadar spotterı napıyoruz? aynı bölük yarısı oraya yarısı buraya bombardıman atıyor mu? veyahut diğer ünitelere de bombardıman kazandırabiliyormuyuz, yada hiç olmadı orduyu 2 ye bölerek yeni ordu oluşturursak(alman kuralı) kullanabilmek içnimi bukadar çoklar?
soru aslında kısaydı ama ben bi şekilde uzattım sanki...
-
- Bir birlik tek bombarment yapabilir diye yazıyor. 123. safya, sağ sütun.
- Spotter diyerek herhalde Observer Team'i kastediyorsundur abi. Birden fazla observer team'in yararı vardır muhakkak ama, hani her yere bombartment hoş ama, çok da puandır diye tahmin ediyorum. Bizimkiler 15 pts falan normali ve gayet 1 tane observer işe yarıyor.
(NOT: Staff team'i bir oku istersen. Hani 2 farklı birliğin staff takımı var ise, birinin observerını diğeri kullanabiliyor. Havalı hani.)
-
heh evet observer team. Ekstra puanla değil otomatik geliyorlar. Staff team 2 birliktede olmalımı başka observer görmek için yoksa +1 filan alıp mı yapıyorlar mesela?
-
Yok, staff team 2 işe yarıyor.
- Bir önceki round ateş atılmış yere, ben tekrar aynı yere atıyorum diyorsun, zarsız mazsın direk aynı noktayı bombardıman ediyorlar (bir önceki tur istersen 3. denemede range in etmiş olsa, penaltı da almıyorsun)
- Staff takımı olan birliğin Observer takımı, staff takımı olan başka bir birliğe de observerlık yapabiliyor. (Yani 2 birlikte de Staff Team olmazsa bu özellik işe yaramıyor)
-
Peki observerlar(ve hatta command teamler) başka üniteye -1 penaltyla bombardıman yaptırtabiliyor diye hatırlıyorum, o konuda yanlışmıyım?
-
Bir üniteye şunlar "Range In" yapmak için "Spot" edebiliyorlar:
- Kendisi (yani ünitenin kendi artillery takımı ve platoon'un commandi)
- "Kendi" Observer Takımı. (Başkasının observer takımının kullanılabilmesi için staff team gerekiyor. İki tarafta da birden. Ve penaltı vermiyor.)
- 1 Penaltı ile de;
* Birlik Komuta takımı (Hani bombartment başka bir birliğin içinde attachment halde ise. Örnek olarak benim light mortar takımları verilebilir)
* Herhangi bir birlik komutanından yüksek seviye komutan. (Bizim oyunlarda zaten bu bir tek HQ'larımı oluyor. Eğer 1500'lük 2 alayı olan 1 tümen falan olsaydı, alay komutanları kendi altlarındaki üniteleri için Spot edebilecekti. Tüm komutanı ise herhangi bir ünite için. )
-
Assault olayını da yanlış oynuyormuşuz. Adamlar bildiğin yürüyüp, ateş edip assault edebiliyormuş. Covering fire olayı hiç yürümeyip full RoF ateş etmekmiş. Assault edecek adam modeli hareket etmese de düşük RoF ile ateş etmek zorundaymış. Bir de, shooting'de "şuraya assault edeceğim" diyip ateş ediyormuşsun, sonrasında o takımlar yok olursa adamlar yine de assault etmiş gibi boşlukları doldurabiliyormuş.
Yeni edisyon bunu nasıl değiştirecek görmek lazım.
(Kendi kargoya verdiğim kitabı da kendim aldım bu arada :))
-
Save atmak üzerine;
Adamlar save'leri ayrı ayrı atın diyorlar. Hani bu şekilde zar atmak biraz daha uzun sürebilir ama böyle olunca kimin yok edilip kimin yaşadığına kafana göre karar vermemiş olursun diyorlar. Hani kritik bir noktada assaulta kalkan daha öndeki adamı kaldırmak yerine daha arkadaki bir adamı kaldırmazsın. Birçok insan save'leri hep beraber atıp command distance'ı bozmadan zaiyat verir, bu yöntem hızlı olsa da doğru değildir diyorlar. Mesela save'leri ayrı ayrı atmazsan bir alman platoon command'i asla ölmez, mission tactics gereği hep birisi onun yerine geçer. Ama çok kritik bir anda command distance'daki tek takım ve platoon command birlikte yok edilirse o grup command'siz kalır.
-
Transport olayında biraz aydınlanmaya ihtiyacım var. Diyelim transportun içinde 2 takım asker var.
1-) İçindeki askerlere şu durumlarda ne oluyor?
- Transport patlarsa ne olur?
- Transport vuruldu, bail out sonucunda ne oluyor?
2-) Transportları masadan gönderme(send back) olayı nedir? Ne zaman geri dönüyorlar?
3-) Bir transport'a max kaç takım sığıyor 3rd 'de? Eskiden sıkışırlar falan diyordu ama..
Teşekkürler,
NOT: Yav, bir tane sanal 3rd edition kitabı hala yok mu? :)
-
Transport olayında biraz aydınlanmaya ihtiyacım var. Diyelim transportun içinde 2 takım asker var.
1-) İçindeki askerlere şu durumlarda ne oluyor?
- Transport patlarsa ne olur?
- Transport vuruldu, bail out sonucunda ne oluyor?
2-) Transportları masadan gönderme(send back) olayı nedir? Ne zaman geri dönüyorlar?
3-) Bir transport'a max kaç takım sığıyor 3rd 'de? Eskiden sıkışırlar falan diyordu ama..
Teşekkürler,
NOT: Yav, bir tane sanal 3rd edition kitabı hala yok mu? :)
1) -her bir takımın 5+ save atar.
-içeri girme testi auto pass.
2) boş transportlar masada kalamaz, derhal arkaya gider (yok olur) istenince tekrar masada peydah olur.
3)transportlar sadece kendi platoon larını taşıyabilmek kaydıyla yada transport platoonsa her seferinde sadece 1 platoon taşımak kaydıyla balık istifi şekil herkesi taşır. Haliyle kamyon patlarsa herkez 5+ atmak zorunda kalır, yazık olur, zira iş değil transport patlatmak.
Bilgim dahilinde budur.
-
Ek olarak;
1) Gruptan 1 transport bile patlarsa bütün transportlar mot. test tutturmak zorunda yoksa zorunlu olarak kenara gönderiliyorlar. (Almanlar'ın gepanzertesinin sanırım bunun için özel kuralı var)
Bunun dışında transport assault'ta patlarsa içindekiler save atmadan yok olur diye biliyorum. (Alman Mounted Assault kuralında en azından böyle yazıyor, diğerleri için durum nedir çok bilmiyorum)
3) Taşıma kapasitesini 6 takım olarak sınırladılar diye hatırlıyorum.
-
- Gruptan 1 transport patlarsa, içlerindeki adamlarla mı kenara gidiyorlar üstat?
- Half-Tracklar falan hep transport değil mi?
-
Hayır, hepsi içindeki adamları bırakıp kenara gidiyorlar. Oyunu mu terk ediyorlar, yoksa sent to the rear ile gidip sonra geri gelebiliyorlar mı ondan emin değilim, muhtemelen sent to the rear'dır.
Adam taşıyan herşey transport abi, half-trackler dahil.
-
Fekat halftrackler armoured transport oldukları için farklı kuralları var ve hatta bide alman olurlarsa daha da farklı kuralları var.
Bununda sebebini anladım amerikalılar filan armoured transportlarını savaş alanına yakın bölgelere asker taşırken başlarına bi iş gelmesin diye kullanıyolar.
Almanlarsa bunları savaş aracı olarak kullanıyorlar.
-
Transportlar boş olduklarında muhakkak "Back to Rear" oluyormuş. Yani, boş transport yanımızda gelsin 2 makineli sıksın olmuyormuş diye anladım ben.
Ayrıca transport içinde assult'a kalkılmıyormuş. Bir tek almanların özel kuralı var yapabiliyorlar bu işi diye. Çok büyük olay cidden. Onlar da tanklara yapamıyorlarmış bu işi, ve assult eden takım transportun içinden çıkıp assult ediyor gibi sayılıyormuş. Ama gene de muhteşem tabi. Makineli tüfek takımlarına falan half-track ile gidip dağıtmak rüya gibi.
-
makinalı takımlarına assualt zor oluyor yine. Defensive fire korkutuyor araçları. Ama asıl görevleri makinalı tüfek atışına rağmen ilerleyebilmek korkusuzca. Outflank edip sonra charge etmek çok iyi olabilir mesela.
-
Transportlar ve Almanlar
Almanların özel kuralı biraz daha ayrıntılıymış. Adamlar, her half-truck zırhlı transport'a bir tane komutan atamışlar. Tank gibi. Bu makineli tüfeğin başındaki adam komutanmış. Adam yetki falan da vermişler, eğitip. Neyse, bu adamlar boşken back to rear yapmak zorunda değilmiş. Tam tank gibi değil assult kuralları ama, hani kullanmadan önce okumak lazım. :D
İki Friendly Ünitenin Arasından Ateş Etme
Bir takım iki takımın arasından ateş edebiliyor ama aralarında 1" var ise. Hani ufacık bir aralık var ateş edelim diyemiyormuş.
NOT: Kule'ye gittip Kural kitaplarından bir tanesini çaldım. Çiltlettirip geri bırakırım. :)
-
ciltleticeksen dünyaları çalabilirsin :D
Tankları bitirince hemen maç yapalım :)
-
Levent, GE711 Heavy Mortar Platoon, bunlar sGW43 12cm mortar. Yane büyük base...
Bir de bana inat ediyor yaw küçük mortarlar ikisi için de kullanılabiliyor diye... Antitank 3 Firepower 3+ mortar küçük base olur mu :)
-
Man-packed gun team'lerin assult'da hareket edemediğinden emin olamadım. Gun Teamler hareket edemiyor ama sanırım man-packedler gayet iyiler.
-
Man-packed gun team'lerin assult'da hareket edemediğinden emin olamadım. Gun Teamler hareket edemiyor ama sanırım man-packedler gayet iyiler.
Man-packed Gun team de sonuçta bir Gun team değil mi? ;) Kural kitabı yok yanımda ama, onlar için "man packed'ler hareket edebilir" gibi ayrı bir şey hatırlamıyorum. Bakarız..
-
Öyle hatırlıyorum dedim işte :D
-
Yav, şu kitabın bir pdf'i yok ya. Ciddi bakındım, sanırım assult'a giremiyorlar. Sadece infantry teamler giriyor. Ama hareket, vs. muhabbetlerine bir defa daha bakmak lazım.
-
man pack gun team ler gun teamlerin bir parçası ve onların kurallarına dahiller. tıpkı bir light gun gibi, bir kısım istinaları var fakat assualt onlardan değil. Assualtta olaya katılamıyorlar, koşamıyor, saldıramıyor, düşmana yanaşamıyorlar. fakat bir düşman onlara saldırırsan (2" ine girerse) o zaman savaşabiliyorlar fakat yine ilerleme vesaire imkanları yok.
-
Forumlarda normal mortar'ların artık düz atışının da olduğu ve bu değerin 24" RoF 2 FP 3+ olduğundan bahsediliyor. Bunu kural kitabında gören var mı? Ben yarın mekanda bakıp net bir şekilde yazarım...
-
FoW forumunda gördüm, paylaşmadan edemedim :)
Why can’t people just follow the intention of the game and are always looking for gaps in the rules....
This game isnt Warhammer 40K
-
Inqusition görmeden kaldır derim böyle yazıları. :)
-
Levent, geçen günkü durum hakkında şunu söylüyorlar;
"Bailed out bir tank halen bir hedeftir, ikinci bir bail out ve moral test kaçırma sonucu destroy umuduyla ona vurmaya ve yakınında takım tutmaya devam edebilirsin."
Bilmeyenler için kısa özet,
Assault sonucu bir tankı "bail out" etmeyi başarırsanız, diğer hedeflerle dövüşmek için tanktan uzaklaşmak zorunda değilsiniz. İsteyen takımlar tanka vurmaya devam edebilir ve onu tekrar "bail out" ederek motivasyon teste zorlamaya çalışabilirler. Böylece assault'u kazanmanız halinde tankın, sizin takımlarınızın onu ele geçirebileceği mesafeden çıkması engellenebilir.
-
way asuualtta 2 defa bail out mı varmış? yani kaybetsen bile tankı etkisiz hale getirebilirsin? baya ilginç, bilmediğimiz şey çıktı yine :D Yaw bakmışken bi de şu tankların ne zaman motivasyon atacağına da bakarmısın.
Bu arada must assualt var dimi? hani o kısım da bi sıkıntı yok diye atayım beyne. hatta böyle diyince beyin bedava!
-
AA MG'ler hakkında kural kitabı yazısı.. Self-Defensive diyor burada.. Tümü için. Bir de main gun ile beraber de kullanılamıyormuş. Meh..
-
AA MG'ler hakkında kural kitabı yazısı.. Self-Defensive diyor burada.. Tümü için. Bir de main gun ile beraber de kullanılamıyormuş. Meh..
ama kural tam olmuş.. AA tankın taretinin üstünde açıkta duruyor... hatch'i açmadan onu kullanman imkansız ve onu kullanan tank komutanıda gayet açık hedef (top 0) ilerleyen yıllarda ana taretin üstüne AA MG için bir taret daha eklenmiş böylece dışarı çıkamadan kullanabiliyorsun ama onunla uçak yakalmak neredeyse imkansız ... çünkü bildiğiniz dişli mekanizması ile taret üstündeki daha küçük bir tareti çevirmeye çalışıyorsun... ;) Oyunun kuralları ciddi gerçekçi yani :)
-
Aynen, açıklamasında da onu anlatıyor zaten, bu AA MG'leri komutan kullanır, kendi başları dertte değilse kalkıp silahı ateşlemez diyor. Yalnız sanırsam bu sadece tanklarda vs sol tarafta yazan "AA MG'ler" (hani Hull MG, Coax MG gibi olan) için geçerli. Hani Anti-Aircraft Platoon olarak alınan ve üstünde bir şekilde AA MG takılı olan silah, kamyon vs bunlarda geçerli olduğunu düşünmüyorum, yine bir sormak lazım FoW forumuna hatta bir ara bunu yapayım.
Birkaç şey daha okudum ilginç, yanlış bildiklerimi yazayım;
Artık Move ederek Command'den çıkmak diye bir olay yok. Yani önce dağılalım sonra istersek birleşiriz yokmuş. Sadece şu var, takımlardan bazıları hareketsiz kalarak command'den çıkabilir, ama command'i bozacak şekilde sağa sola koşamaz.
Tank Escort olayını anladım. Tank Rider ve Tank Escort farklı şeyler. Tank Rider, tankın üstüne "Passanger" olarak binen takımlar. Bunlar tankın yediği her hitte 5+ atmak zorunda. Tank Escort'sa kendi başına bir takım değil, tankın upgrade'i olarak düşünün diyor ve tankın yediği hitler için, bu çocuklar extra save vs atmıyor. Tank Escort, tank patlayana kadar ayakta, tankla birlikte de patlıyor. Hatta tank bail out olsa bile bunlar dövüşmeye devam ediyor. İstenirse assaultta tankı ormana vs sokmayıp "ben sadece Tank Escort ile vuracağım" denebiliyor. Ve evet, piyade "Sneaking Upon Tanks" yaparken Tank Escort defensive fire atabiliyor.
Bir de Recce üniteleri ateş etmedikleri, move at the double koşmadıları sürece, açıkta da, her yerde, "gone to ground" sayılıyormuş. Oha olmuşlar yani. (eskiden sırf ormanda conceal + GtG oluyorlardı)
-
Aynen, açıklamasında da onu anlatıyor zaten, bu AA MG'leri komutan kullanır, kendi başları dertte değilse kalkıp silahı ateşlemez diyor. Yalnız sanırsam bu sadece tanklarda vs sol tarafta yazan "AA MG'ler" (hani Hull MG, Coax MG gibi olan) için geçerli. Hani Anti-Aircraft Platoon olarak alınan ve üstünde bir şekilde AA MG takılı olan silah, kamyon vs bunlarda geçerli olduğunu düşünmüyorum, yine bir sormak lazım FoW forumuna hatta bir ara bunu yapayım.
Gerçek Hayatta Hull MG (adı üstünde) tankın gövdesinde ve dışarı çıkmadan kullanılıyor, aynı şekilde coAX MG de bir önceki postta bahsettiğim kapalı ikincil taretten kullanılıyor(o sebeple AA olarak kullanmak zor demiştim :) ) sadece AAMG için tank komutanının dışarı çıkması gerekiyor, diğer tüm MGler tankın içinden çıkmadan kullanılabiliyor... Yani AA MG kullanırken tankın top0 olması mantıklı, ama diğerleri için bana pek mantıklı gelmedi :)
Yazdıklarını bir daha okuyunca benim konuyu üzerine oturduğum organla anladığımı farkettim ;D ;D ;D
-
Hemen güncelliyorum, AA mg ler denildiği bi self defensive vs. tırt silahlar efenim. AA platoonlardaki silahların yanında AA weapon yazıyor onlar tertemiz ateş ediyor. Evet recce piyade, açık alanda yürüse bile conceal olduğundan mütevellit ateş etmezse gone to ground oluyore.
Tank escort olayına gelince, benim anladığım şudur ki;
1) passanger olarak tankla çok güzel geziliyor, tank atış yemezse ne güzel yerse 5+ save atılıyor, istenirse tankla birlikte assualta çıkılıyor istenirse inip güzel güzel devam ediliyor, isterlerse sağa sola rof 1 le ateş ediyorlar.
2) biz tankı korucaz baba diyenler, tanktan ayrı hareket edemiyorlar, tankları sneaking upon tanks e karşı koruyorlar, atış yerlerse (5+ bazıları 3+) save atıyolar, tankın üstünden full rof sıkıyolar, isterlerse tanklar assualt edince, tank ormana girmesin biz gireriz diye saldırıyolar.
Yani ortak kurallar olarak; atış yenince ikisede yiyor, CC de bunlara vuruluyor, CC de tank patlarsa save yok derhal ölüyolar. tankın üstündeki her grup cc de attack yapıyor.
-
Tank escort farklı abi, Tankodesantniki, platoon olarak alınırsa Tank Rider, yok tanka +10 puan şeklinde alınırsa Tank Escort oluyor. Tank Rider ünitesi olarak alınırlarsa ve tanka Passenger olarak binerse extra özellikleri var (5+ değil 3+ save ve tank ateş yediğinde inmek zorunda değiller)
Tank Escortsa;
Aynen alıntılıyorum kural kitabından;
"Tank Escorts are not teams in their own right. They are an addition to a Tank Team that gives it extra capabilities. Tank Escorts cannot be Destroyed while their tank survives and cannot survive the loss of their tank." s200
Bundan sonra da her zaman RoF 1 ile sıkarlar, tanktan farklı yere sıkabilirler, Sneak Up'a def. fire atarlar, ve CC'de extra atak yaparlar diyor. Bir de def. fire'da 5 ve üzeri ateş gelirse CC'nin ilk turu vurmuyorlar.
-
Flames of War forumunda sordum da:
Flyer ve Wood:
Version 2 had different rules, if there was a wood or forrest between you and the target plane, you had to be at least 4" away from the
terrain to be able to fire over it at a plane.
Placing it in, next to, behind a wood or forest makes no difference, unless there is literally no way to see the plane at all from the AA guns, they can shoot.
Half of the platoon dug in:
Every infantry and gun team in that platoon that isn't already in bulletproof cover will dig in. In that movement step they can't move anymore.
-
Danke schön!
Wh den beklerdim ama bunda eski edition sorunu yaşayacağımı hiç düşünmezdim :) Eline sağlık.
-
Yokedilmiş düşman takımının olduğu yere assault muhabbetine baktım.
-Shooting fazında "ben bunu yok ettim ama assault edecektim" gibi belirtmeye gerek yok, orda düşman vardıysa ve artık yoksa, assault fazında girişebilirsin.
-Move into contact yapılıyor ve bu olay extra move değil, defensive fire atabilecek kimse varsa atıyor.
-Assault koşusu sonrası 2" mesafede düşman varsa base-to-base contact olmasa bile vuruluyor ve düşman mot. test atıp karşılık veriyor normal assault yani
-Assault koşusu sonrası 4"te düşman yoksa assault oto kazanılmış kabul edilip consolidation yapılıyor.
-
Dünkü oyundan sonra yeni bilgiler;
-Pioneer Supply Vehicle'ın bir platoon'a dig-in reroll vermesi için o platoon'un command'i, at arabası-kamyon'un 2" mesafesinde olmalı. Bu mesafede birkaç command varsa hepsine reroll verebiliyor.
-Company Commander, her tur değişik ünitelere attach olabildiği için command distance'daki herhangi bir üniteye motivasyon reroll verebiliyor. Ancak Ally platoonlara veremiyor. Ör: SS commander Heer grubuna reroll veremiyor.
-Company HQ attachmentlarının (veya diğer attachmentların) illa alındıkları şekilde ayrılmadan platoon'lara verilmesi zorunlu değil, yani 3 AA Truck varsa 2si bir platoon'a biri diğerine gidebiliyor vs...
-
3. nün yanlış olduğu kanısındayım, yani öyle birşeyler okuduğumu hatırlıyorum, kural kitabına erişince bi bakıcam. ilki baya garipmiş iyiymiş :D
-
3. nün yanlış olduğu kanısındayım, yani öyle birşeyler okuduğumu hatırlıyorum, kural kitabına erişince bi bakıcam. ilki baya garipmiş iyiymiş :D
HQ ve Combat attach bölümünü tekrar okudum abi, "platoon-section şeklinde ayrılmadan attach olurlar" şeklinde bir ifade yok, combat platoonlara dağıtılırlar vs diyor.
-
Flames of War minyatürleri kaç mm oluyor ? Hani ölçek gibi falan örneğin : 1/72
-
Flames of War minyatürleri kaç mm oluyor ? Hani ölçek gibi falan örneğin : 1/72
Tamam buldum 15mm yani 1:100 müş.
-
AA MG ve diğer silahlar hadisesi.. Geçen şöyle bir sohbeti geçti.
Kural kitabı 113'de konusu geçiyor. AA MG sıktığınızda diğer MG'leri kullanabilirsiniz ama main gun ile ateş edemezsiniz diyor.
-
Easy Army diyor ki; Combat platoon un kadar destek birliği al, daha fazla alma. Hani anladığım kadarıyla 3 combat platton un varsa 3 e kadar support weapons, 3 e kadar regimental support ve yine 3 e kadar divisioanl support alınabiliyor. Ve fakat 2 combat platton için 3 divisinal sup. olmuyor. Fakat bu kural kitabında nerde? Biz bi yeri gözden mi kaçırıyoruz, yada easyarmy neden böyle bir şey yazıyor vs.
-
Yok abi öle bişey yemişler seni =) bi sürü battlereport neyin var nette hiçbirinde de öyle bir olaya rastlamadım
-
Transport ile dolaşan bir piyade platoon'unun lideri herkes hafif zırhlıya binerken, kendisi jeep'e biniyorsa; Bu jeep'i istemiyorum bu command takımı şu hafif zırhlıda diyebiliyor muyuz? Hani bana komutanın en zırhsız araca binmek zorunda olması acayip manasız geldi de.
-
Tabii ki, kendi platoon transportu olduğu sürece herkes herşeye binebilir ister command halftrack'e biner isterse diğer adamlar jipe biner
-
diğerlerinde nasıl bilmiyorum, misal ingilizlerin rusların flan transport filoları var vs. Fakat misal almanlarda herkesin neye bineceği belli, kurallarda da yanlış hatırlamıyorsam her section için kendi transportu olduğu falan belirtiliyor. Gerçi evet amerikalılar neden halftrack li gruba jeepli kumandan veriyor ben de pek anlamadım. Late de öğreniyorlardır heralde :)
-
hö evet
kural kitabına baktım da diyor ki, "Teams ride in their own section or squad's transport team. If their own transport team is destroyed, they must be evenly distributed across their platoon's other available transport teams."
Garip. Sizde hangi grup böyle abi? Armoured Rifle Platoon'da herkeste half-track var, başka bir platoon mu bu?
-
Engineer'lar! Adamların kamyonları half-track yapabiliyorsun mekanize veya armored oynarsan.
-
Şöyle bir duruma biraz daha açıklık getireyim istedim. Ağaçlık area terrain'inine uçak koyamıyormuşuz. (Kural kitabı sf. 180)
Ayrıca modellenen ağaçların yüksekliği gerçekten çok kritik gibi görünüyor. Bunun bir sohbetini yapmak lazım diye düşündüm.
-
İngiliz Komandolar CC'de 2+ adam kaldırıyor. Peki CC'deki zırhlı/ağır zırhlı abilere de mi 2+ yoksa bu 2+ kuralı sadece piyadeler için mi geçerli?
-
İngiliz Komandolar CC'de 2+ adam kaldırıyor. Peki CC'deki zırhlı/ağır zırhlı abilere de mi 2+ yoksa bu 2+ kuralı sadece piyadeler için mi geçerli?
Levent ile baktık, sadece infantry demiyor. Herkese (Tanklar, gunlar, vs.) dahil 2+'ya hit ediyorlarmış.
-
İngiliz Komandolar CC'de 2+ adam kaldırıyor. Peki CC'deki zırhlı/ağır zırhlı abilere de mi 2+ yoksa bu 2+ kuralı sadece piyadeler için mi geçerli?
Levent ile baktık, sadece infantry demiyor. Herkese (Tanklar, gunlar, vs.) dahil 2+'ya hit ediyorlarmış.
vay canına, bir anda gözümde kocaman oldular
-
Ayrıca modellenen ağaçların yüksekliği gerçekten çok kritik gibi görünüyor. Bunun bir sohbetini yapmak lazım diye düşündüm.
Ağaç boyu mu? Benim aklımda terrain uzunluğu diye kalmış.
-
Yep, ağaç boyu.. Modellenen ağaç boyları ile dolu bir terrain varmış varsayılıyor muş..
-
Yep, ağaç boyu.. Modellenen ağaç boyları ile dolu bir terrain varmış varsayılıyor muş..
This changes everything!
Ayrıca ağaçlara uçak konamıyorsa gerçekten ağaçların içine tank saklama imkanı çıkar diye düşündüm.
-
Komando mevzusu: Aynen abi tanklara da 2+. Ama Piat takımları dışında tank assault 2'ler tabi normal piyade gibi. İngiliz paraşütçüleriyse sticky bomb tadında şeyler kullanabiliyor, komando modellerini kullanarak gayet paraşütçü de oynanır aslında, hani canın çekerse.
Uçak ve ağaçlık: Uçak ağaçlığa konamıyor ama ağaçlığın içinde uçaktan saklanmak zor sonuçta hedeften 4" mesafede herhangi bir yere uçak inebiliyor. Hani ormandaki hedefi uçak göremez diye bir kural yok. Uçağın havada durma mesafesi de haliyle orjinal flight stand kadar, PSC'den alınan uçakların yanında çıkan stand çok az daha yüksek ama bence sorun olmaz. Ağaç boyunu standartlaştırmaya bence gerek yok, sonuçta küçük - büyük ağaçlar gerçek savaş alanlarında ve haliyle oyunda da var. Çekersin line of sight, uçağı görüyorsa atar görmüyorsa atmaz bence gayet net =) Sonuçta binada falan da aynı şey geçerli, tek katlı kulube gibi birşeyse Anti-Air diğer yanı görebilir belki ama iki katlı binaysa görmesi zor.
-
MG takımları hareket ederse RoF 1'e düşüyormuş. Sadece pinned down da 2 imiş. Pg. 116
-
MG takımları hareket ederse RoF 1'e düşüyormuş. Sadece pinned down da 2 imiş. Pg. 116
Öyle oynuyoruz zaten abi, sıkıntı yok.
-
MG takımları hareket ederse RoF 1'e düşüyormuş. Sadece pinned down da 2 imiş. Pg. 116
Öyle oynuyoruz zaten abi, sıkıntı yok.
(http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20070825164621/uncyclopedia/images/thumb/7/75/Damned_Germans_Shot_My_Beer.png/200px-Damned_Germans_Shot_My_Beer.png)
-
FoW için FAQ'da (Questions from the Front) gördüm. Şu uçak ormana inebilir mi muhabbeti. Ormanın içine flight stand konamıyor ve orman ile binaların da en az 2" uzağına koymak gerekiyormuş.
-
şuandaki Campaign olayına katılmak istiyorum, nasıl olacak bu işler sevgili Kule Sakinleri? Bende boyalı model ve proxy sıkıntısı var?
-
Abi campaign için bir proxy ve boyama zorunluluğu yok. Bunun için maçların yapıldığı klüplerin kuralları geçerlidir dedim. Kule Sakinleri'nde de hali hazırda FoW için bir proxy-boyama yasağımız, limitimiz vs yok. Hani infantry'yi istediğin infantry kullanabilirsin, (Ruhi'nin İtalyanları kullanıyorsun sanırım comando veya ingiliz piyadesi için, bence sıkıntı yok) tank için Sherman ve Stuart zaten yeterince var. Artillery için de italyan artillery bence uygun olur.
Sonuçta sen model aldın bu işe girdin, hani bir Levent olsa boyasız modelle oynama yasağı koyabiliriz de sende sıkıntı yok abi =)
-
Sonuçta sen model aldın bu işe girdin, hani bir Levent olsa boyasız modelle oynama yasağı koyabiliriz de sende sıkıntı yok abi =)
Yasaklar bizi yıldırmadı, yıldıramaz!
Bu ara çok yürüyüşe katıldım bence ben :D
-
Abi campaign için bir proxy ve boyama zorunluluğu yok. Bunun için maçların yapıldığı klüplerin kuralları geçerlidir dedim. Kule Sakinleri'nde de hali hazırda FoW için bir proxy-boyama yasağımız, limitimiz vs yok. Hani infantry'yi istediğin infantry kullanabilirsin, (Ruhi'nin İtalyanları kullanıyorsun sanırım comando veya ingiliz piyadesi için, bence sıkıntı yok) tank için Sherman ve Stuart zaten yeterince var. Artillery için de italyan artillery bence uygun olur.
Sonuçta sen model aldın bu işe girdin, hani bir Levent olsa boyasız modelle oynama yasağı koyabiliriz de sende sıkıntı yok abi =)
güzel!!! o zaman ben de varım!
-
Transport Platoon'lar hakkında okudum biraz. Yanlış oynuyormuşum. Transport Platoon, araçlarını diğer platoonlara "sen bunu al sen de bunu al" şeklinde dağıtmıyor. Kendisi bir platoon olarak kalıyor ve araçları hep beraber geziyormuş. Her platoon'dan adam taşıyabiliyor, hesap kitap yaparken platoon'dan sayılmıyor ve deployment'da "şu platoon'lar bu transportların içinde" şeklinde sorunsuz yerleşebiliyor.
Bir de artillery hit'leri nasıl dağıtılır konusunu okudum İstanbul ve İzmir'in farklı oynadığını görünce. Biz yanlış oynuyormuşuz. Vurulan takımlar, aynı tür olduğu sürece (ör: infantry team) mühendis-command-rifle fark etmeden toptan save atıyor, kimin yok olduğuna vurulan adam karar veriyor. Yani command için ayrı, bazooka için ayrı save vs yok. Gun team'ler tabii infantry'den ayrı save atıyor ama onlar da kendi içinde light gun ayrı heavy gun ayrı şeklinde atmıyor, yine kimin yok olduğuna vurulan karar veriyor.
-
bazukalar, mühendisler baya ölmüyor ozaman? ve hatta ozaman normal atışları da buna göre mi oynayacağız?
-
Gene template altındakiler ölüyordur o zaman herhalde.
-
template mevzusuna bakarken erratada kafamı karıştıran bişey buldum.
Does a platoon of tanks with Tank Escorts need to contact the enemy to launch an assault?
The first thing to remember is that it is the Tank teams that are assaulting.
The Tank Escorts don’t actually exist as separate teams, they are just a special rule of the Tank teams.
A platoon needs to be capable of contacting the enemy to launch an assault, and the assault takes place, even if the assault falls short for any reason, such as the tanks all Bogging Down before contacting the defenders.
The Tank Escorts rules allow the Tank teams to voluntarily stop before entering Rough Terrain to avoid the risk of Bogging Down. This can also
result in no teams actually contacting the defenders, but the assault still continues with the defenders conducting Defensive Fire at the tanks.
The Tank team always rolls to hit with its Tank Escorts, even if the Tank team itself cannot. So when it comes time for the Tank teams to roll to it, they do not since they did not take the Bogging Check to assault, but they can still make their extra Tank Escort roll to hit.
-
bazukalar, mühendisler baya ölmüyor ozaman? ve hatta ozaman normal atışları da buna göre mi oynayacağız?
Adama kalmış. Piyadeyi yaşatmak istiyorsa bazukayı yok edebilir. Normal atışlarda zaten seçemiyorsun ki rifle vurucam veya bazooka vurucam diye...
Gene template altındakiler ölüyordur o zaman herhalde.
E tabii. Template altındakiler kalkmak zorunda.
template mevzusuna bakarken erratada kafamı karıştıran bişey buldum.
Does a platoon of tanks with Tank Escorts need to contact the enemy to launch an assault?
The first thing to remember is that it is the Tank teams that are assaulting.
The Tank Escorts don’t actually exist as separate teams, they are just a special rule of the Tank teams.
A platoon needs to be capable of contacting the enemy to launch an assault, and the assault takes place, even if the assault falls short for any reason, such as the tanks all Bogging Down before contacting the defenders.
The Tank Escorts rules allow the Tank teams to voluntarily stop before entering Rough Terrain to avoid the risk of Bogging Down. This can also
result in no teams actually contacting the defenders, but the assault still continues with the defenders conducting Defensive Fire at the tanks.
The Tank team always rolls to hit with its Tank Escorts, even if the Tank team itself cannot. So when it comes time for the Tank teams to roll to it, they do not since they did not take the Bogging Check to assault, but they can still make their extra Tank Escort roll to hit.
Benim anladığım şu; tankın bir kere assaulta kalkmak için hedefe 4" mesafesi olması lazım. (capable of contacting'den anladığım bu) Ve hedefe ulaşan bir assaulting takımın da vurmak için 2" mesafesi var. Dolayısıyla senin tankın 4"teyse assaulta kalkar, ama rough terrain'e girmeden hedefe 2"te durabiliyorsa orada durabilir. Tank vurmaz ve bog check atmaz ama tepedeki elemanlar vurur.
-
yok charge into contact birebir modele dokunmak ve normal kuralarda dokunan model yoksa charge edemezsin diyor -yakındaki adamların öldürülmesi exception- , birinci alıntı da ona gönderme. 2. alıntıya ise alık alık baktım. bu arada yazının gerisinde tank bog olsa bile üsttekiler vurmaya devam eder diyor.
-
Bu combat attachment muhabbeti geçti FoW forumunda. Benim de bilmediğim bir-iki olay varmış.
Combat attach yaparken (HQ support'tan gelen Gun'ları filan dağıtırken de aynı) tek bir platoon'a, combat attach yapılacak platoon'daki Gun'ların yarısından fazlasını veremiyormuşsun. Yani atıyorum Sovyet'in 2 adet 45mm topu var (veya Alman'ın 2 Pak 40'ı var), bunlar combat attachment olarak dağıtmak istediğinde 2 Gun da aynı platoon'a gidemiyor. Biri bir yere diğeri başka yere gitmek zorundaymış. Ben şimdiye kadar istediğini istediğin yere koy şeklinde oynuyordum ve rakiplerim de bu şekilde oynadığında haliyle ses etmiyordum. Öğrenmiş olduk.
Not: Son maçta 2 45mm topu da aynı platoon'a koyup ambush'tan çıkarak Levent'in Marder'leri çok güzel de yemiştik aslında :)
Piyadede sıkıntı yok, piyade istediği yere istediği sayıda dağılıyor.
-
modellerimi astarlamadan yapıştırdım, doğru mu yanlış mı yaptım :-\
-
Ben hep önce yapıştırıyorum, sonra astarlıyorum :) Bazıları yapıştırmadan boyamayı daha çok seviyor ama ben o kadar kasamıyorum şahsen...
Siyah astar sonrası, siyah boyayı oldukça sulandırıp bir kat basecoat atmakta da fayda var. İyice kapatıyor her yeri ve arada boyanmayan yerler gölge gibi görünüyor. Ama tabi astar rengi boyama şekli filan senin bileceğin iş :)
-
Ben hep önce yapıştırıyorum, sonra astarlıyorum :) Bazıları yapıştırmadan boyamayı daha çok seviyor ama ben o kadar kasamıyorum şahsen...
Siyah astar sonrası, siyah boyayı oldukça sulandırıp bir kat basecoat atmakta da fayda var. İyice kapatıyor her yeri ve arada boyanmayan yerler gölge gibi görünüyor. Ama tabi astar rengi boyama şekli filan senin bileceğin iş :)
iyi fikirmiş, ben de denicem bu yöntemi ;)
-
Gone to Ground ve Gun Save durumları için kitaba bir daha baktım, Levent'in 88likler geldiğinde gözüm korktu :)
Şimdi olay şuymuş; bir takım hareket ve ateş etmez ise Gone to Ground oluyor. Bu ne demek? Öyleye boşta duran herhangi bir Gun team, conceal olmasa bile gone to ground olabiliyor.
Gone to ground olan bir takım, aynı zamanda conceal ise; +2 to hit alıyor. Yani conceal olmadan GtG olmanın atış yemekte bir faydası yok.
Amma velakin, bu takım bir "gun team" ise, save'i 5+'dan 3+'ya iniyor. Yani öylece açıkta duran bir Gun team, conceal olmadan GtG olabiliyor, +2 zorluk almadan vuruluyor ama save'i 3+'ya atıyor.
Olay buymuş. 88'likler için iyi haber. Örneğin ateş etmezlerse, açıkta görünen veteran bir 88lik ekibi yakından 4+ya vuruluyor ama 3+ save atıyor.
-
Tabi biz daha onlara Gun Pit alıcaz ;)
-
Gun pit alma bence, pek bir etkisi olmaz. Dig-in yapsan da bulletproof cover alırsın zaten. Heavy ve Immobile Gun'lar conceal almak için terrain içinde olmalılar.
Zaten gun pit genel olarak gereksiz gibi geldi bana, conceal ve bulletproof veriyor. Onu dig-in yaparak da sağlarsın. Asıl bomba nest veya pillbox. Nest baya zor patlıyor, pillbox'u patlakmak içinse illa bunker buster lazım. Assault'ta yine bir hit ile yok oluyorlar ama sade tek bir piyade takımı açıklık olan yerden vurabiliyor, tanklar filan assaultta etkisiz. Bunkerlar motivasyonu otomatik geçiyor ve düşmana assaultta vuramasalar da düşman motivasyon atıyor filan. Güzeller yani, ben beğendim.
Konumuza dönelim, bence 88liğe gun pit alma :)
-
Ucuza conceal alamıyormuyuz yani? :(