Merhaba Ziyaretçi

Gönderen Konu: Nisan 2023  (Okunma sayısı 1536 defa)

sargon

  • İleti: 695
    • E-Posta
Nisan 2023
« : Nisan 10, 2023, 01:38:35 ÖS »
9 Nisan Pazar
Angels of Truth (Deniz) vs The Empire (Burak E.)
2000pts Kumpanya
Senaryo: Gece Baskınları
Warriors of Chaos Marginal Victory


Atıyla, topuyla, tüfeğiyle gelen The Empire saflarının karşısında yalın kılıç gelen Slaanesh müritleri inanç özgürlüğü adına sahaya çıktı.

3 Chaos warrior ekibi, 2 maruader horsemen, 3 köpek(evcil), 1 chaos knight ve 2 ekip troll(chaos) kuvvetinin karşısında kalabalık halberdier ve swordsmen ekipleri ve detachmentların yanında, 4 tane makina, şovalyeler, pistolierlar ile klasik kompozisyona sahip imparatorluk ekibi vardı. Dizilimde iki ordu da ana savaş kuvvetini göbeğe, hızlı birliklerini kanatlara yerleştirdi. Knightların karşısına troll, köpek ve maruader ekibini yolladık.

İlk tura başlayan imparatorluk safları bütün hattı öne taşıyarak Slaanesh inanırlarına yakınlaştılar. Bana bir adım gelene ben koşarım şiariyle biz de imparatorluk saflarına yaklaştık. 2.turda şovalye ekiplerinin köpeklere charge borusunu öttürmesiyle ilk dayak denemesi yapıldı ancak köpkeler evcil olduğu için kaçtı. Turu aldığımızda karşısında knightları bulan chaos maruader ve troll ekibi de kucaklaşma yaşamak için şovalyelerin yanına gitti. Trollerin vomit atağıyla 3 knight temizledik, kırılıp kaçan knightlar bir sonraki turda da gidişatı kötü görünce gittiler. O sırada pistolierlar bizim ters kanatı delmiş adeta o tarafın battleline'ında at koşturuyorlardı. Göbekte ise yine troller bir detachment birliğine selam vermeye gitti, takıldılar biraz. Karakterli chaos warriors ekipleri ise göbekteki imparatorluk saflarına girdi. Swordsmen ekibinden çok kötü zar atarak dayak yedik, büyücülü halberd birliğini kırdık. Özetle toz duman indiğinde, makinalarda sadece helblaster ayakta, pistolierlerin çoğu erimiş, halberdier'ları temizlemiş ve kendi generalli ünitemizin de yok olduğunu farkettik.

Teşekkürler Burak Ertürk, gg wp.

ManOM: İmparatorluk Generali. Tam bir delikanlı gibi geldi dövdü kırdı kovaladı.
MalOM: Priest of Sigmar, knight ünitesinde bişi yapamadı takıldı boş boş.

Deeyo

  • İleti: 2452
    • E-Posta
Ynt: Nisan 2023
« Yanıtla #1 : Nisan 12, 2023, 09:32:16 ÖÖ »
11 Nisan Salı
Lizardmen (Alkım) vs Vampire Counts (Mirza)
2000pts Kumpanya
Senaryo: Gece Baskınları
Lizardmen Solid Victory

Ortaya Karışık yerleşmede Vaargulf helbat ve zombiler graveguard felan Mirzanın sağ kanadında çıktı geri kalanlar da ortaya yerleştiler. lizardmen de ise Templeguard Skinkpriestli Ancient Stegadon ortadayken bir grup skink solda bir grup ortada çıktı sağ kanada ise stegadon kroxigor ve Sauruslar yığıldı.

1. Tur Mirza kendi kanatlarından  hızlı geldi büyü fazında 5 zombilibom kalktı. Lizardmenler turunuda skinler bir helbati şişlediler, undead köpekler büyü ve shootingle ortadan kalktı.
2. Tur Mirzanın black coachu vampirli graveguardlara yanaştı içinde Wight hero olan blackknightlar ortadan sağlam bir şarj için hazırlandılar, sol kanadındaki iskelet grubu ise fazla açıldı. Kertenkele turunda Vargulf bir grup skinki terör ile dışarı uğurladı. Coldone'a binmiş Scarveteran Vargulfa şarj etti ve öldü. SAğ kanadımda ise fazla açılmış iskelet birliğini saurus ve stegadon ön ve flank şarjlarla 2 turda toza çevirdiler. Blackknightları büyü ve tüf tüf ile 1 kişiye indirdik.
3. 1 wight ve blackknight skinkleri kovalayıp ezdiler büyü fazında ise blackknightlar yine fullendi hatta yiyecekleri flank şarjdan danse macabre ile kurtulup templeguardlara flanktan girecek hale geldiler. Kertenkele turunda bu kez kroxigor ve stegadon grubu önden ve yandan bir sonraki iskelet grubuna girdiler. tek turda toza çevirdiler. Stegadon şanslı bir overrun ile black coacha yandan girdi! Slaan helbatleri toza dönüştürdü Ancient stegadon Vargulfun önünü tıkadı.
4. Vargulf ve zombiler Ancient stegadona BK ve Wight temple guardlara girdi. Ancient Durdu zombileri döverek bir kaç turda CR'den Vargulfu da indirdi. Düz stegadon ise Black coachu güzel impactlerle indirdi. Sonra Graveguardlara da yandan girdi!
5-6 içinde Biçer döver olan Grave guard grubu stegadonu iki turda kaçırdı. Bu stegadon toplandı!kroxigorlar Bir başka danstan Slaan ve temple guardları korumak için kendilerini feda ettiler ve oyun bitti.

Canavar of the match! Stegadon. 4 Flank Charge! 19 impact!
mal o Match: Chameleonlar masaya çıkmayı unutmuşlar..
« Son Düzenleme: Nisan 12, 2023, 07:36:30 ÖS Gönderen: Deeyo »
dey layt com and me wan go hom...


Azactoth

  • Kerberos Kompany
  • *
  • İleti: 2645
    • E-Posta
Ynt: Nisan 2023
« Yanıtla #2 : Nisan 12, 2023, 09:08:54 ÖS »
11 Nisan Salı
Tomb Kings of Khermi (Semih) vs Warriors of Chaos (Deniz)
200Pts Kumpanya
Senaryo: Büyük Arayış
Tomb King Solid Victory


  Random yerleşimde, Screaming Skull Catapult benim sağ kenarımda çıkınca, tüm ordu düzenimi sağ kanada göre kurdum. Deniz ise kendi random diziliminde kendi sağ kanadına yerleşmek zorunda kaldı. Bu durumda Ana ünitelerinin neredeyse hepsi benim catapult tan minimum 50-60" uzağa deploy olmuş oldu. Denizin ordusunda 18" e 1d6+1 tane Sd6+1 haricinde range attack yada büyü olmadığı için büyü ile de ateş edebilen catapult, Chaos ordusunun asıl vurucu gücünün (1  troll+2 Chaos warrior+1 chaosknights +1 köpüş ünitesi) kendisinden uzak köşede çıkması sonucu benim tarafıma büyük bir avantaj oluşturmuş oldu.
   Deployment'i ben önce tamamlamış olsam da zar atışmada kazanan Chaos ilk turu oynadı. İlk turun başında Chaosun perdeleme için kullandığı Troll ünitesi ilk tur liderin yanında olmasına rağmen Stupidity zarını kaçırınca arkasındaki generalin de bulunduğu  chaos warrior unitesini de bir turluğuna durdurmuş oldu. Zaten march ile 4" move ile ilerleyebilen vurucu chaos warrior ünitesi için, bir tur kaybetmek savaşa bir tur geç girmek anlamına geldiği için büyük birkayıp oldu. Benim yoğun olduğum kanatta Bir Chaos warrior ünitesi ormanın arkasına saklandı, iki köpüş ünitesi ise hızla savaş alanının yarısını aşıp bir sonraki tur iskelet okçulara charge edecek şekilde konum aldılar. sahanın ortasından ilerleyen başka bir fast cavalry ve troll ünitesi ise orta alanı tehdit ediyordu. Disk üstündeki chaos büyücüsü ise savaş alanının ortasına inip magic missile ile fast cavalry avlamaya çalıştı ama Lich priestlerin karşı duaları büyücünün Efendilerinin gücüne ulaşmasını engelledi.
   Birinci turun ikisinde, Tomb King neredeyse yaptığı tüm büyüleri geçirdi. Prince in tek zarda 5 attığı catapult ateş etsin büyüsünü iki zarla dispell eden chaos büyücüsü, kralın attığı 6 ile catapult ateş etsin büyüsünü iki zarla dispelleyemeyince Lich priestler tam anlamı ile büyü fazında at koşturdu. Catapult  büyü fazında range in yaptı, öne çıkardığım Bone Giant ve Tomb Scorpion büyü ile birer köpüş ünitesine charge etti. Scorpion'u göğüsleyen köpüşler CC de bunun bir hata olduğunu farketseler de kaçamayıp scorpion'un pençelerinde can verdiler. En sağ kanatta Giant Chrge'ına kaçarak cevap veren köpek grubu bir daha toparlanamayarak bir sonraki turun başında savaş alanını terk etti. Burada Catapultan saklanmak için denizin Chaos Warrior ünitesini ormanın arkasına çok yakın yerleştirmesi O'nun alehine çalıştı, çünkü failed charge eden Bone Giant, Chaos Warrior ünitesinin orman içinden geçerek charge edemeyeceği kadar uzakta kalmış oldu. Scorpion ise kovaladığı köpekler sebebi ile çoktan Warrior grubunun kanadına geçip ünitenin LoS'ından çıkmıştı. Sol kanatta ise 3 akbabadan oluşan Carion ünitesi Düşmanın charge edemeyeceği bir konuma inip, bu kanatta bulunan Troll ünitesi hariç neredeyse tüm üniteleri march block'a almıştı. Bir sonraki tur okçulara charge etmek için ortadan gelmiş olan iki ünite Chaos marauder Horseman ünitesi ise 21 kişilik okçu ünitesinin büyü fazında da ateş edebilmesi sonucu ilk roundda toplam 40+ ok atışı yediği için bir ünite tamamen yok olmuş, diğer ünite ise bir kişiye düşmüştü. Bunun üstüne shooting fazında, spell fazında range-in yapmış olan catapult troll ünitesini göbekleyip direct hit atınca gelen mühimmatın yanıyor olması sebebi ile regenerate dahi atamadan iki tanesi küle dönüştü. İlk tur bittiğinde savaş alanında Chaos'un chaff olarak sadece bir köpek ünitesi ve bir adet marauder horseman'i kalmıştı. Asıl dövücü üniteleri olan Chaos Warrior üniteleri ve chaos knight ünitesi ise akbabaların çevrelerinde dönmeye başlamsından huzursuz olup, march etmek yerine temkinli hareket etmeye başlamaları sebebi ile Denizin istediği hızda ilerleyemediler.
   Aslında birinci turun sonunda savaşın üç aşşağı beş yukarı ne olacağı belli olmuştu. Daha sonraki turlarda önce scorpion ve gianttan ortak charge yiyen benim sağ kanadımdaki yanlız warriors of chaos ünitesi kırılıp scorpion tarafından yok edildi. Bu arada tek başına saldıran marauder iki combat raoundu dayansa da sadece bir skeleton light cavalry modeli kaldırarak kendi de yok oldu. Chaous ordusunda shooting yapabilen hiç bir şey olmaması ve hem araziyi hem de ünitelerin birbirlerine olan pozisyonlarını iyi kullanan akbabaların march etmelerini önlemesi sebebi ile Chaos'un ölümcül savaşçıları oyun bittiğinde halen close combat'e girememişlerdi. 5 turda akbabalar kaçmaması için s     chaos büyücüsüne charge ettiler. Eğer kaçmaya çalışacak olsa bone giant ve Scorpion'un önüne düşeceği için büyücü durmayı seçti. Ben büyücülerimi büyü fazında giant ve scorpion'u charge ettirmek için uygun bir konuma getirdim ancak bu durmda Trollere fazla yaklaşmış oldum. Bone giant normalde büyücüye charge edecek iken hieropant'ımı korumak için Trollere charge etti. bu charge sırasında regeneration zarlarını kurtaran troller T5 olunca bu savaşta rüzgarın yönü döndü ama allahtan sadece bir tur daha savaştık ve troller kusarak ve combat resulation da gianta her ne kadar 4 wound verebilseler de giant savaş alanından 2 wound ile sağ çıkmayı başardı (Bu oyun boyunca vermiş olduğum toplam puan olan 110 puana denk geliyor) son round ise scorpion akbabaların tuttuğu chaos büyücüsüne arkadan charge ederek onu da öldürmeyi başardı.

Man of the Match1: Scorpion. Bir ünite köpüş öldürdü, bir ünite chaos warrior'u kovalayıp yakaldı ve yok etti, chaos büyücüsünü öldürdü... Daha ne yapsın?

Man of the Match2: 3 kuşluk akbaba ünitesi. 4 round boyunca Chaos ordusunun sağ kanadındaki tüm vurucu gücünü march block altına alıp tüm combatları benim seçmemi sağladı. Üstüne chaos büyücüsünü ters köşeden yakalayıp, scorpion tarafından yakalanmasını sağladı. Aferin çocuklar...

Mal of the Match: Chaos warrior ünitesinin önünde sözde perdeleme yapan Troll ünitesi, Chaos warrior ordusu için çok değerli olan bir round'u Generalin yanında olmasına rağmen tuturamadığı Stupidity zarı sebebi ile kaybettirdi.

    Oyunda açık ara zarlar benden yanaydı. Neredeyse geçiremediğim büyü olmadı. catapult iki kere misfire atmasına rağmen sadece 1 crew kaybetti ve 3-4 kere direk hit attı. Okçular 4+ atar gibi 5+ attılar (Deniz bu konuda haklı yeterince 5+nın yapamayacağı bir şey yok)

   Oyun için tekrar teşekkürler Deniz.
« Son Düzenleme: Nisan 12, 2023, 10:32:47 ÖS Gönderen: Azactoth »

Barbar139

  • İleti: 2070
    • E-Posta
Ynt: Nisan 2023
« Yanıtla #3 : Nisan 16, 2023, 09:40:12 ÖÖ »
15 Nisan Cumartesi 1. Maç
Beastmen (Özgün) vs Empire (Batuhan)
200Pts Kumpanya
Senaryo: Güney Ormanları
Beastmen Solid Victory


Ormanlarda dövüştüğümüzden bol ağaçlı bir harita kurduk, ortaya da ağaçlık koyduk ve aslında bu Empire'ın taktiksel açılan zor duruma düşmesine neden oldu. Empire battle line boylu boyunca dizilirken Özgün çok "elit" bir orduyla geldi, 2 Cygor, 1 kalabalık Gor ünitesi (doombull dışında tüm karakterler içinde), 1 de içinde doombull olan minotor grubu ve 2 Ungor raider ünitesi. Evet bu kadar... Benim büyücüm de siz mi daha hayvansınız ben mi diyip beast lore seçmişti.. Güzel büyü de geldi aslında karşıdaki süvari, chariot, monster vs kombatta korksun dövüşmesin, move'da yürümesin büyüsü.. Ama Özgün'ün ordusunda beklediğim centigor, chariot, giant vs olmayınca büyüyü havaya sıktık. Tek avantajım şöyle oldu, Özgün sol kanadıma yığıldı, minotorlar en sola geldi, öyle olunca 2 top + hellblaster'ı ben de tam karşılarına dizdim.

Beastmen höldür höldür tabi koşmaya başladı üstümüze. Sağ kanadımda Steam tank, pistolier vs swordsmen grubunun önünde bir tek oyun boyunca sağa sola taş atıp tutturamayan dev Cygor vardı, öyle olunca orası sadece dümdüz ilerledi, tee oyun sonunda da Cygor artık top atışları ve Steam tank paletleri altında can verdi. Sol kanadımda minotorlar yolun çoğunu sorunsuz geldiler ilk tur havalar karardı war machine'ler 4+ya çalışsın balistikler -1 alsın diyen item'ı çekti beastlord, kayıpsız geldiler. 2. tur hellblaster, dibine gelen minotorları görüp Kaboom'ladı, toplamda 28 atışla sonraki tur nasılsa minotor şarjında patlayacağım, hepsini alıp patlayıp gideyim dedi. Öyle de yaptı. Top atışı desteğiyle ve hellblaster çıldırmasıyla minotorlar daha line'a ulaşamadan yok oldu. Doombull tek kaldı. Diğer Cygor da habire war machine'lerin kafasına taş atmaya çalışıp beceremedi. Oyun sonuna doğru o da top atışlarından öldü. Ünitelerimden birine taş atmayı denese, muhtemelen tek atışta tüm bir halderdier veya swordsmen grubu mefta olacaktı...

Burdan itibaren taktiksel sıçışlarım başladı. Uzun zaman sonra yeniden oynamanın etkileri... Önce doombull'u tek görünce "aha challenge'dan kaçamaz" dedim ve aynalı (challenge'da senin tüm karakteristiklerin benim olsun) karakteri üniteden çıkarıp tek başına doombull üstüne sürdüm. Ve fakat doombull'un impact'ini unuttum.. Çocuk daha challenge'a giremeden impact hitlerle mefta oldu. Sonra doombull halberdier'a yandan, Gor ünitesi de önden girdi. Çok sağlam dayak yedik 1-1e kaldık tabi ama BSB'deki ben ve ünitem Stubborn'uz bayrağı sayesinde Özgün hafif bir kriz geçirdi. Durduk. Bu andan sonra yine taktiksel sıçış... Artık yapmam gereken o grubu kombatta bir tur daha kitleyip kalan ünitelerimle masaya dağılıp beraberliğe hatta o ünite bir şekilde durursa victory'e gitmekti. Gaza geldim knight + free company ile şarj dedim swordsmen ünitesiyle de combata yaklaştım sonraki tur arkadan dalarız diye.

Tabi knight ve free companyler 3-5 Gor indirdi ama ortada doombull gerçeği var. Katliam yaptı.. BSB'li captain da ölünce kombat gerçekten 1-1e kaldı. Herkes sağa sola kaçıştı swordsmen de panikledi. Son tur benimdi ama istisnasız tüm rally zarlarımı kaçırdım knightlar ve swordsmen de puanlarını verince durum; "yenildik ama ezilmedik"ten "yenildik ve ezildik"e döndü.

Çok eğlenceli maç için teşekkürler Özgün!

Man of the Match: Doombull! Katliam!
Mal of the Match: Ben. Ünitem stubborn, doombull + gor'ları kitlemişim, bir tur daha dayansam yeter. Ne diye charge ediyorsun...
Mal of the Match2: Cygorlar. Oyun boyunca hiçbir etkisi olmayan taşlar attılar bir tane bile göbekleyemediler.

2. Maçı da yazacağım sonra...
"If you're going through hell, keep going."

Barbar139

  • İleti: 2070
    • E-Posta
Ynt: Nisan 2023
« Yanıtla #4 : Nisan 16, 2023, 09:56:16 ÖÖ »
15 Nisan Cumartesi 2. Maç
Vampire Counts (Mirza) vs Empire (Batuhan)
200Pts Kumpanya
Senaryo: Fırsat
Empire Solid Victory


Karşımıza bol iskeletli, zombili, warghul'lu, black coach'lu çok keyifli bir undead ordusu çıktı.

İlk turda sol kanadıma biraz fazla yaklaşan ölü kurtlar ve arkalarında warghul görünce "bu fırsat bir kere gelir" diyip Knight'larla şarj ettim, +d3 şarj mesafesi de işe yaradı. Knightlar fear'ı da geçti, köpüşleri kırdı o gazla warghul'a girdiler.. Ama sonraki tur warghul'a şarjda tek bir wound bile veremedik... Statikten 1'le kırıldı ama ölmedi. Sonraki turlarda da yine rezil zarlarla knightlar eridi gitti warghul önce onları yedi sonra cannon'a şarj etti, peşinden oyun boyu koşan pistolier grubu da hiçbir atışı tutturamadı, tutturdukları armor save'de kaldı. Oyun sonu warghul halen ayaktaki nadir vampir modellerindendi.

En sağ kanatta da iskelet süvariler fazla yaklaşınca Steam tank ufak bir risk alıp 5 steam üretti, sonra da daldı oraya. Süvarileri ve wight king'i birkaç turda ezdi. Sonra dönüp içinde necromancer olan bir iskelet ünitesi aldı. En son tur da zombilere koşturdu tek bir zombi dışında hepsini paletleri altında ezdi.

Ortada ise black coach koştu warmachine line'ımızı kırdı. Ama sonra abuk bir açıyla kalınca biraz gerileyip pozisyon almış generalli swordsmen ünitesinden şarj yedi. Bu arada ethereal olmuştu black coach ama generalin elinde Runefang vardı. Hızlıca kesiverdi. O gazla iskeletlere girdi generalli ünite ama graveguard'da bize yandan girdi. 1-1e kaldık generali ve runefang'i kaptırdık. Bunu gören içinde priest'li halberdier ünitesi sonraki tur grave guard şarjı göğüslemek üzere pozisyon aldı. Vampir challenge diyince priestimiz çıktı ve aynayı kullandı. İskeletlerin şaşkın bakışları altında vampir lordu 2 tur içinde Sigmar priest'in warhammer'ı altında can verdi... Graveguard da o tur dağıldı...

Mirza'ya çok teşekkürler!

Man of the Match: Steam Tank. Hulk smash misali karşısına çıkan herşeyi paletleriyle ezdi biçti
Man of the Match 2: Warghul, önüne çıkan herşeyi yedi, pistolierlerden de kaçtı.
Man of the Match 3: Sigmar Priest, vampir lordu toza döndürdü.
Mal of the Match: Çok öyle inanılmaz kötü işler yapan kimse yoktu...
"If you're going through hell, keep going."

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
Ynt: Nisan 2023
« Yanıtla #5 : Nisan 21, 2023, 01:26:50 ÖS »
20 Nisan Cumartesi
Khornebudak (BurakS) vs Empire (Batuhan)
2000Pts Kumpanya
Senaryo: Fırsat
Khornebudak massacre victory


Batuhanla yillar sonra oyun oynadik. Empire kuvvetleri 4WMli ve karakterlere abanmis bir sekilde sahadaydi. O kadar ki, halberdier birliginin detachmenti yokudu. Khorne ekibi ise klasik hizli kurulumuyla sahadaydi. Bu sefer metal lore ile geldik ama.

Oyuna baslayan imparatorluk kuvvetleri konservatif manevralarla oyuna basladi. Fena bi shooting fazi gecirmedi aslinda. Hatta benim BSB topa lookout felan kacirdi ama yeterince 5+ felan...

Demonspor ise Empire sol kanadini almak icin BT cikarmasi  yapti. Sag kanatta ise zaten kopeklerin onunde durabilecek bir sey olmadigi icin hevhevhev ciktik. Ortada 200VP lik obj olmasina ragmen, steamtank korkusundan ilerleyemedim. Kanatlari aldiktan sonra cikariz diye nadasa biraktim.

2. turun basinda empire sol kanadindaki pistolierler ve generalli knightler BT terroruna maruz kaldilar. Ld9a ragmen ikisi de fail etti, ama BSBdeki Imperial banner sayesinde knightlar titreyip kendine geldi. Panikleyen pistolierler sadece 4" kacabildiler ve knight birliginin onunu kapatarak, ilerde o kanadin cokmesine neden olacak bir pozisyon olusturdular. Bu turda da empire kuvvetleri ortadaki objektife basmadi ve geride kaldi.

demon 2..turunda sarjlar geldi. sag kanattam cikan kopekler korumasiz topa, fury ve fiend de swordmaster bitisigindeki hellblastere yuklendiler. Flee diyen crewlerden sadece biri canini kurtarabildi. hatta overruna fear testi kaciran feee company detachmenti de furyler tarafindan mıncırıldı. obur kanatta, BT knightlerin flankinde olmasina ragmen ayna korkusundan sarj etmedim. Ki gercekten ayna generaldeymis, kendimle yuzlesip rezil olacaktim. Onun yerine, kopekleri dumduz ileri surup pistolierlere bitistirdim, ikilinfiend ve kucuk bloodletterlerle bir sonraki round sarj edecek mesafelere girdim. BT de flee demesinler diye arkayi tuttu. merkazde ise bu tur ileri hamle yaptim cunku steamtank yuzununsag kanada cevirmis yardima gidiyordu. Bu turun sonunda obj etrafinda 3 piyade birligim vardi.

3. turda general, baslarim yapacaginiz ise deyip tek basina kucuk bloodletter ekibine sarj etti. steamtank da hellblaster temizleyen fiende tam gaz kokledi. fiendin sansi.yoktu da general garibim haliyle 1-1 e kalip bloodletter mamasi oldu. Burda belki sarj etmek yerine generali tek basina ortamdan uzaklastirmak daha dogru olurdu kayiplari azaltmak acisindan. Bu noktada empire shootingi de azalmisti, zarlar da yardim etmedi acikcasi.

3.2. de pistolierler ve knightleri pistten aldik. merkeze dogru konsolide olduk. Burda BT vs knight kombatina bi parantez acayim. Delikanli knight sampiyonu tabii ki challenge dedi. BT sarj roundunda onu olduremedi. Hatta wound yedi save tutturdu felan ve kirildi. Knightler reform olup flank bonusunu iptal edince bi tur daha kirdilar BTyi aslinda ama sonra kopekler geldi felan. meanwhile, furyler flee blocklamak ve kalan topa sarj edebilmek icin pozisyon aldilar. sag kanattaki.kopekler ise steamtankin bir sonraki hedefiydi. march block nedeniyle kacamadigimdan iyice kanada dogru geri gidip onlari steamtanka feda edip makinenin merkezden uzaklasmasini saglamak istedim. Ama Tzeentch daha fazlasini verdi. 2 zarla Commandment of Brass'ı (WM ya da chariot move ve shoot etmesin) iresistable olarak steamtank a yaptim... Diyordum ki Mirza uyardi, steamtank strength degeri olmayan spellere immune dedi. bi baktik oleymis, way arkadas.

Burda spell kismina da bi parantez acayim. Empirede L2 light ve warpriest vardi. Bendeki icon of sundering nedeniyle (Light lore spell zorlugu 2 artsin. her cift miscast) nedeniyle oyun boyunca bir magic missile disinda hic buyu geciremedi empire. Hatta 2 kere miscast oldu ama minor etkili idi felan. demonlar ise daha cok buyu gecirmesine ragmen oyunun gidisatini etkileyecek derecede bi buyu olmadi. Steamtank kitleyen buyu etkili olsaydi sag kanattaki kopekleri kurtarirdim ama bi o var.

4. turda steamtan kopeklere dalip 3 fazda onlari hasamat ederek oyunu kanatta tamamladi. demonlar hep ileri basti. +d6 sarj ikonu sayesinde buyuk bloodletterler swordsmen birligine yetisti. hemen kirdik yok ettik ama warpriest giderken juggo BSByi sword of faith (always wound on 2+, d3 Wo) ile aldi yaninda.

5. tur mopup  ile gecti. son kalan topu furyler aldi felan. o civarlarda biraktik.

Genel olarak empire Ld ve dusuk kacma zarlarinin gidisati belirledigi bi oyun oldu. Acik soylemek gerekirse hemen her zarin bana calistigini dusunuyorum.

Tskler Batuhan ve spec thanks to Mirza. Bu oyunda da bisi ogrenmedik demeyiz :)

MoM: Knight sampiyonu. BT challenge al, olme, wound ver. kombatta kir, obur round sadece 1 wo yiyerek ol, gene kir. masalla...
MaloM: Pistolier. Hadi terror yedin, bas git ne diye knight onunu kapatiyosun.
ZaroM1: BSB lookout kacirdiktan sonra topa attigim ward save. O adam olseydi empire magic rahatlardi.
ZaroM2: +d6 sarj zari. Bloodletterlerin swordmasterlere yetismesi icin 3+ lazimdi attim...
War, war never changes...

Ruhi

  • İleti: 5825
    • E-Posta
Ynt: Nisan 2023
« Yanıtla #6 : Nisan 25, 2023, 01:47:39 ÖÖ »
24 Nisan Pazartest
Bretonnia (Ruhi) vs Beastmen (Özgün)
2000pts
Bretonnia (muhtemelen)Massacre Victory


3 Chariot (2 tanesinde birisi general olmak üzere hero), 2 büyük gor ünitesi, 2 Cygor vardı. Ben de ordumla ikinci oyunuma çıktım (Çok sıkı proxy kullandım gene ya. Pegasus knightlar ve Knights of the Realm tamamlanmış durumda)

Küçük etrafta beni rahatsız edebilecek temel beastmen birlikleri chariotlardı. Tabi onlar da feda edilemeyecek kadar değerlilerdi. Cygorlar iş yapsa ve knight bırakmasa oyun farklı olurdu ama iyi shooting yapamadı Özgün. (Errantları yarıladı bir atışta ama o kadar)

Bir tane büyük knight ünitesinin terorden flee edip kaçması dışında kritik bir an yaşamadık. Özellikle Longbowmen cygorlara birkaç wound vermeyi başarınca, pegasuslar flankleri aldılar ve (hem ünite, hem pegasus üstünde bir hero beastmen linenının arkasına sarktık. Multi-chargelar yaptık. Hatta bir gor ünitesi reardan 3+1 pegasus, önden 12 knight charge'ı yedi.

Hızımız sayesinde, ortalığı kontrol edip toplu chargelar atabilince oyunu aldık.

MoM:  Longbowmen süperdi. Large target avladı.
MaloM:  Cygorlar harbi kötüydü.
« Son Düzenleme: Nisan 25, 2023, 01:49:20 ÖÖ Gönderen: Ruhi »
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Kerberos HQ(?)

  • YK GM
  • İleti: 100118
  • Primum intrare, novissime cadere.
    • E-Posta
Ynt: Nisan 2023
« Yanıtla #7 : Nisan 25, 2023, 02:20:35 ÖÖ »
24 Nisan Pazartesi
36th Bretonnia Relief Expedition (Empire/Burak) vs Beastmen (Özgün)
2000pts
Beastmen Solid Victory


Çeşitli yaratıkları ve börtü böceğiyle masanın sol kısmında konuşlanan  Beastmen, sadece süvarimsi bir üniteyi sağ tarafa bırakarak oyuna başladı. Empire da standart bir battle line kurarak, makinelerini hattın çeşitli kısımlarına yerleştirdi (çünkü sevgi tepesi öldürür) ve kanatlarını süvarileriyle koruma altına aldı.

Empire ezici machine üstünlüğünden faydalanmak için hattını koruduğundan, Beastmen temkinli bir şekilde yaklaşmaya başladı. İlk tur atışlar yapıldı ancak herhangi bir hasar verilemedi. Keza büyüler de pek iş yapmadı. İkinci tur, Beastmen'in masanın göbeğinde oluşturduğu mass'e yönelik yaptığımız hamleler başarılı oldu. Ufak ufak rank almaya ve can sıkmaya başladık. Sol kanatta herhangi bir hareket yapmasak da sağ kanatta bulunan Pistolier'ler hızlı bir şekilde bulundukları pozisyonu domine ettiler. Bu sırada Empire tarafındaki Bright Wizard, Wall of Fire atmayı başarıp Beastmen line'ını yavaşlatmayı başardı. Karşı taraftan da atışımızı kısıtlayan bir yağmur yollandı ancak şanslı zarlar sayesinde makinelerimiz atışlarına devam ettiler. Makine avantajımızı sürdürmek ve hattı daha da yavaşlatmak adına hattın göbeğine tank yolladık ve işler bu noktadan sonra yokuş aşağı gitmeye başladı.

Minatorlar önüne geleni dövüp yollamak suretiyle devamındaki iki turda tankı patlattılar. Bu sırada atışlarımızla hattın kalanına ağır hasar vermemize rağmen minator ilerleyişini engelleyemedik. Sağ ve sol kanadı tamamen kontrol altına almış olmamıza rağmen makinelere ulaşıldı. Bir noktada deployment zone'umuzun hemen ardından gizli bir ünite belirip makinelerimize dadandı. Knight kurtaralım derken toparlanamayıp masanın dışına çıktık. Minator ilerleyişini durduralım derken Arch Lector'un başını çektiği swordsmenlerimizi detachment'larıyla beraber kaybettik. Duman dağıldığında göbeği kaybetmiş bir Empire ve savaş alanını domine etmiş bir Beastmen kalmıştı. Son turda taş atan abimizi alır mıyız niyetiyle biraz daha atış yaptık ancak yeterli olmadı. Sonuç olarak, Breton'un dövdüğü Beastmen horde, 32nd Bretonnian Relief Expedition'a bi' tık büyük geldi ve el sıkışıp oyunu sonlandırdık.

MoM: Roket. Oyunun sonuna kadar yapması gereken işi layığıyla yaptı ve Nüln'deki ustalarının göğsünü kabarttı.
MoM 2: Doombull. Tek başına sadece 14 (yazıyla on dört) tane kalan Steam Tank'ın sayısını 13'e düşürmeyi başardı. Yazıklar olsun.
MaloM: Beastmen sağ kanadı cav'i. Bi' görünüp öldüler ve Özgün beyleri çok üzdüler.
MaloM 2: Empire Knights. Dosta güven düşmana korku salsın diye getirdik, hiç bişi yapmadan masadan ayrıldılar. Size de yazıklar olsun.

Yet again...
Empire endures.
« Son Düzenleme: Nisan 25, 2023, 06:17:58 ÖÖ Gönderen: Isaac Camran »

Baboli

  • Yönetim Kurulu Üyesi
  • *
  • İleti: 195
    • E-Posta
Ynt: Nisan 2023
« Yanıtla #8 : Nisan 25, 2023, 03:10:52 ÖÖ »
Cüceler (Kurtuluş) vs Zenci Elfler (Ozan)
2000 Puanlık Kampanya
Senaryo: Fırsat
Cüceler Kesin Zafer


Ne kadar binek varsa binem de gelem kendi ayakları üstünde duran sadece 5 kişi olsun, onları da kimse görmesin diyen Zenci Elf'e karşı, az adam çok top tüfek gezen cüceler olarak masanın tam ortasındaki tepeye, noobbox sayılabilecek bir yerleşim yaptık. 2 top, 1 de organ gun koyduğumuz tepeden cayır cayır sıkarız dedik.

Oyunun başında az bir manevra yapıp cüce büyüsü yapalım dedim. Arada tabi Anvil de var dedim, hadi cüce büyüsünü büyü olarak da atalım. Runelord Şemistan'ın içli içli ve güçlü güçlü çekiç darbeleri ile overcast yapmayı başardık ve 2 adet Pegasus'a binen büyücüye, gökleri yarıp D6/S4 vurmak suretiyle şimşek vurduk. Büyücülerden bir tanesi bu saldırıda canından, bir tanesi de atından oldu. Bu hareketten sonra Ozan daha da büyü yapamadı. (Aslında ekstra büyü zarım olsun büyüsünü tutturdu, hakkını yemeyelim). Shooting fazında acı bir şekilde öğrendim ki yuvarlanan top mermileri tepeye çarpıp duruyormuş. Tepedeki ürünleri topla vurmak zor imiş. Organ'lar ve Thunderer'lar da 24 e sıktığından 1/1 de onlarla sıkamadık ve gerçek Shooting cırto geçti.

1/2'sinde Ozan, 3 adet Full Command Cold One Rider grubunu ve 2 Full Command Fast Cavalry Repeater Crossbow grubunu sol kanata basınca, bütün aksiyonun ortada ve sola toplanacağı belli oldu. Büyüde cırt çıkıp, Shade'leri orman sınırının 2 inçine yürütmeyi unutup, shootingde de ortalamanın biraz altında hasar verse de, 18 18 koşup 2. turda charge ulen diyerek üstümüze geldi.

2/1'de Miner'ları direk Ozan'ın tepede yalnız ve yan yana bıraktığı Repeater Bolt Thrower'ların arkasına çıkardım. (Teşekkürler gelmiş mi zarına reroll veren Steam Drill) Charge göğüsler ya da düzgün flee deriz diyerekten sol kanatta biraz manevra ettim. Sağ kanatta da Longbeardlara sıkmak için baş veren Fast Cav.bize sıkacaksa Organ da ona sıksın pozisyonunu aldım. "Anvil döven Şemiştan Aga yorulmuştur" diyerek, örsümüzü sakince sıvazlayarak her cüce oyuncusunun ıslak rüyasını gerçekleştirdim. Yan yana duran iki Rep. Bolt Thrower'a Miner ile "double charge" dedik ve 1 tam turda iki grubu da dövdük. Ozan iyi saklandığı ve masada bol ağaçlık olduğu için shooting yine biraz cırt olsa da şurada burada bir Cold One, az beride bir fast cav. falan sıktık.

2/2'de Ozan inanılmaz bir hücumlar serisi yapıp beni "Cücüş'ten Cüce Şiş"e çevirecekti ki, ilk turda "stupidity" atmayı unuttuğunu fark etti (Teşekkürler kenardan maç izlerken ''Yiğenim onların zarını at he'' diyen Ruhi Dayı). Ceza olarak 3 sıra dizilen Cold One agalardan en öndeki salakladı ve bize doğru salına salına yürüdü. Ozan baktı "Charge" ve büyü yok, Rep. Xbow'larla bir iki cas. vermeye karar verdi.

3/1'de sol kanatta bir Hammerer bir adet de Thane'li Warrior grubum vardı ve etrafımız karşıdan ve soldan kapatılmıştı. "Fast Cav."e flank vermemek için onlara doğru reform ettim ve Warrior'lar götümüzü korur dedim. Bu da ilerleyen turlarda bu iki ünitenin de sonu oldu. "Fast Cav."e D6/S4 çaktık. Yok shoot'u şuydu buydu, bu tur da öyle böyle bir şekilde geçti.

3/2'de Ozan bir hayvanlık yapıp en önde "stupid" kalan ve sonra da shooting'den 1 kişi kalan Cold One ile Thunderer'lara "charge" dedi. 10 adet 4+ atıştan hiçbiri wound veremeyince tek woundlu pis kertenkele bize çarptı ve oyun bitene kadar süren ve asla çözülmeyen bir çatışmaya girdiler. Önü açılan diğer Cold One grubu sol kanattan tam grup olarak Warrior'lara çarptı ve tek turda 6 kişi dövdü. Biz karşılık veremeyince de kırılıp kaçtık ve BSB "Daha da uğraşamam" diyip mapout oldu. Hammerer'lar "Fast Cav." dövmekte istediğim performansı vermeyip, "Fast Cav." puanın üstünde iş yapınca, tek turda çözülecek combat bitmedi ve bu da benim götü kalan her üniteye dönük bırakmış oldu.4/1: Dövdük, dövüldük, anvil vurmayı unuttuk. 2. oyun olduğundan oldukça yorulmuştuk. Top, organ, tüfek ne varsa General'lı Cold One Grubu'na sıktık. D6 ve D3 wound vuran abilerimiz olmasına, organ çatır çutur sıkmasına rağmen, yok regendi, yok oydu buydu derken general hayatta kalmayı başardı.

4/2: Tek General, Fast Cav. ve Shades grubu Hammerer'ların içine girdi. Dayak yedik. 3 taraftan kırılınca da direk masadan kalktık.

5/1: Hammererlar kalkınca ateş etme yasağı kalkan cüceler, en kaslı kankalarını öldürenlere metal yağdırdı. Ortalık kan ve barut koktu. Masada pek bir şey kalmadı. Generali de aldık.

5/2: Ozan combat'ı çözmek için Thunderer'larla Fast Cav. ile de girdi fakat yine ne kırdık ne de kırıldık.

6/1: Wizard ölünce ortada ağlanan Pegasus'u aç köpek gibi "50 puan 50 puandır" diye dövdük. Anvili unuttuk. Ateş ne yaptık?

6/2: Ozan tek kalan Shade'in flee'sini tutturdu. CC'yi de kıramadı.

Günün sonunda hem bizim hem de Ozan için tehlikeli ve sonucu 5. tura kadar kesinleşmemiş bir oyun oldu.

Man of the Match: Ozan'ın General Boi. Hammerer ünitesini de kırdı. Kendisine 6 kere WM bir de Thunderer sıktırıp bütün odağı çekti.
Man of the Match 2: Tek Cold One. Tek başına Thunderer'lara charge edip bir de kırılmadan 3 tur takıldı. Puanını yedirmedi, bize ateş ettirmedi.
Mal of the Match: Asla büyü yapamayan büyücü. Kardeşim hemen yanında Pegasus var. Madem seninki öldü, binsene yanındakine.
Mal of the Match 2: Dip dibe duran Repeater Bolt Thrower'lar. Hayatımda belki de son defa 2 WM'ye aynı anda charge etmeme vesile oldular. Sağolsunlar.
Mid-sexy reporting for duty


birbiyomühendis

  • Aidatları ödeyin.
  • İleti: 216693
  • BAŞKANI SEVİN.
    • BAŞKANI SEVİN.
    • E-Posta
Ynt: Nisan 2023
« Yanıtla #9 : Nisan 25, 2023, 10:59:58 ÖÖ »
22 Nisan Pazar
The Empire (Batuhan) vs Dark Elves (Ozan)
2000pts Kumpanya
Senaryo: Alan tutmalı kumpanya
Dark Elves - Massacre Victory

Öncelikle geç yazdığım için özür diliyorum.

Savaş alanına toplandığımız zaman DE ejder sağ tarafa yerleşti, merkezde ise 2 Hydra destekli Corsair üniteler ile Couldron of Blood'ını kaparak gelmiş Witch Elves ünitesi bulunuyordu. Süvarim olmadığı için biraz da riske girerek sol tarafımı nispeten boş bırakarak Corsair'lar ile savunma yaparım dedim.

Empire ise merkezde top ve mortar, sol tarafta (benim sağım) steam tank ve sağ tarafta (benim solum) hayvan gibi süvari birliği ve pegasus ile yerleştiler.

Oyunun ilk turunda ejderha tam yol ileri gidip kanadın arkasına sarktı. Witch elves march ederken corsairlar pozisyon aldılar. Empire süvarileri ise kendi taraflarından olabildiğince ilerlediler pegasus ile birlikte. Steam Tank da merkeze doğru ilerledi. Shooting fazı benim açımdan neredeyse hiç hasar almadan geçti. Büyü fazı da sakin idi. Benim lvl2 büyücüm bir şey yapmadı, Empire büyücüsü de ayıya falan dönüştü.

Sonraki turumuzda ejderha Empire ordusunun arkasına sarktı. Breath Weapon'ı ve Terror'ü ile can sıkmaya başladı. Batuhan'ın süvariler charge atma mesafesine geldiler, Pistolierler arkalarında kalan ejderhayı boş vererek merkezime doğru sağımdan ilerledi. Steam Tank ise ilerleyen Witch Elves'e charge attı. Witch Elves sahip oldukları ward save'leri ve sayısal üstünlükleri ile dayandılar. (Ama belirtmem gerek, biz bence burada tank'ın impact'lerini oynamadık. Çünkü normalde paramparça olmalılardı.)

Sonraki turlarda ise oyun şu şekilde ilerledi:
1-Ejderha Empire ordusunu süpürmeye başladı.
2-Hydra'lardan 1 tanesi Empire ordusuna doğru dombili dombili koşarken diğeri Steam Tank'a yönelerek Witch Elves'e destek attı.
3-Empire süvarileri arkada kalan Corsair'ları paramparça etmek için charge ettiler. Charge'da stand and shoot fazında önce 2 tane süvariyi temizleyen Corsair ünitesi, CC'de de wound almadı ve 1 wound verdi. Break Test'i geçemeyen süvariler de Corsairlardan kaçmayı beceremeyince 10 tane corsair, 5 adet süvariyi tertemiz öldürdü.
4-Empire'ın WM'ler muazzam sayıda miscast attılar ve neredeyse asla işe yaramadılar. Yanlış hatırlamıyorsam top kendini patlatırken mortar da bozuldu falan.
5-Benim ordumun arkasına sarkan Pistolierler tek tük birkaç Corsair indirseler de başka bir şey olmadı.
6-Pegasus'da Steam Tank-Witch Elves-Hydra-Couldron of Blood dörtlü CC'sine dahil oldu ancak oradaki keşmekeşin sonu bir türlü gelmedi.
7-Empire saflarına ulaşan Hydra, karşısına çıkan tencerelileri parçaladı.
8-Pegasus, Couldron of Blood ünitesinin crew'unu öldüremedi. En son ayakta kalan Death Hag ise pegasuslu lordu indirdi. (Galiba)

Objektif olarak Steam Tank'ı oynarken kural hatası yapmasaydık belki işler daha çok değişebilirdi ancak oyun sonunda masada hala 2 Hydra ve 1 Ejderha duruyordu.

Man of the Match: 5 süvariyi tek kayıp vermeden alan delikanlı Corsair ünitesi.
Man of the Match 2: Bozulmadan önce toplam 24 tane mi ne atış yapan hellblaster.
Mal of the Match: Empire'ın diğer makineleri. Top desen bir iş yapamadı, mortar desen süs gibiydi.
BAŞKANI SEVİN.