Merhaba Ziyaretçi

Gönderen Konu: WHFB'den kaçış. Neden...?  (Okunma sayısı 12719 defa)

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #15 : Nisan 24, 2013, 11:47:50 ÖÖ »
Yaw Burak, 1500 puanında kendince problemleri var (Mass destruction yaratan büyü ve warmachine gibi elementlerin çok daha güçlü olması)... ancak denemekten bir kaybımız olmaz gibi geliyor...

kesinlikle haklısın abi, zaten oyun puanının 3000e çekilmesindeki en önemli nedenlerinden biri, model satmanın yanında, bu mass destruction imbalarının etkisini azaltmaya çalışmaktı bence. Yine de 1500 puan seviyesinde ordular arasında oluşacak taş-kağıt-makas olayı bunları dengeleyebilir belki, hm...?
War, war never changes...

Azactoth

  • Kerberos Kompany
  • *
  • İleti: 2645
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #16 : Nisan 24, 2013, 12:12:10 ÖS »
Açıkçası friendly maçlarda çok problem olmaz amam kompetetif bir ortamda (bkz. Tüsot turnuva) kimse Lizardmen, Dwarf ve Empire'ı durduramaz gibi geliyor bana... hani yanlış htırlamıyorsam 275 puana aldığın slann +1casting dice ile geliyor... üzerine 50 puan daha ekle ve loremaster al... sonra 1500 puanda sen olasılık sınırlarını zorlayan çok saçma zarlar atmadığın sürece rakibin hiç bir şey yapamasın.... ne bileyim denemek lazım yine de ama çok çok umutlu bakmıyorum... Atıyorum house rule olayına girilse level 2 dan gayri büyücü almak yok diye... Onunda kendince derdi çıkar... 1 warmachineden fazla alınmasın desen .. bilmiyorum ancak denemek görmek lazım gibi geliyor... Bu durumdada GWnin getiremediği dengeyi getirmek için uğraşmak başka tarafları bozabilir... bilemedim :(

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #17 : Nisan 24, 2013, 12:23:38 ÖS »
Açıkçası friendly maçlarda çok problem olmaz amam kompetetif bir ortamda (bkz. Tüsot turnuva) kimse Lizardmen, Dwarf ve Empire'ı durduramaz gibi geliyor bana... hani yanlış htırlamıyorsam 275 puana aldığın slann +1casting dice ile geliyor... üzerine 50 puan daha ekle ve loremaster al... sonra 1500 puanda sen olasılık sınırlarını zorlayan çok saçma zarlar atmadığın sürece rakibin hiç bir şey yapamasın.... ne bileyim denemek lazım yine de ama çok çok umutlu bakmıyorum... Atıyorum house rule olayına girilse level 2 dan gayri büyücü almak yok diye... Onunda kendince derdi çıkar... 1 warmachineden fazla alınmasın desen .. bilmiyorum ancak denemek görmek lazım gibi geliyor... Bu durumdada GWnin getiremediği dengeyi getirmek için uğraşmak başka tarafları bozabilir... bilemedim :(

aynı şekilde düşünüyorum abi. ETC bile olsa bir şekilde house/club rule getirmeye çalışmak hem başka sıkıntılar yaratabilir hem de bizi diğer topluluklardan soyutlaştırır. bu da arkamıza almaya çalıştığımız tüsot rüzgarına engel teşkil eder.

bi deneyelim, olmazsa lizardmeni banlarız :)
War, war never changes...

vace

  • Üye
  • İleti: 1706
  • My will be done!
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #18 : Nisan 24, 2013, 01:17:38 ÖS »
Şöyle yapabiliriz ilk turnuva 1500'lük olur, 3 ay(ya da daha çok) sonraki 2000'lik, 3 ay sonraki 2500'lük... Böylelikle en sonunda istenilen değere ulaşılır. Ya da TÜSOT kısmına  bulaşmayız biz kendi aramızda lig/turnuva/kumpanya/2vs2 3vs3 maçlar düzenleriz bunları 1500 seviyesinde yaparız zamanla artırırız. Ortamda hep bir WHFB etkinliği olur. Ben de etkinlik düzenlerim.  ;)
Tomb Kings
2189+

DNA Maniac

  • Rage Against!
  • *
  • İleti: 2719
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #19 : Nisan 24, 2013, 01:36:32 ÖS »
Ben neden 1500 e çekmemiz gerektiğini çok kavrayamadım abiler. Sanırım bir tek enisin 2000 ile ilgili sıkıntısı var(model, boya vs.) , onu da aşmak için bişiyler düşünebiliriz. Yoksa fantasy puan azaldıkça daha da kararsız (random) bir oyun oluyor. Özellikle büyünün korkunç etkilerinin oyunu domine etmek yerine, oyunun bir parçası olabilmesi için puanların yüksek olması şart. Hatta muhtemelen 2999 filan çok başarılı olabilir.

Popülariteyi arttırmak için etkinlik tek çözüm gibi geliyor bana. Ama orda da tüsot biraz zor gibi. Mesela ben sırf maçlar 3 tur sürüyo diye oyun kaybediyorum sürekli :) Küçük puanlar da iş çığırından çıkyıor, puan yükselecek olsa bu sefer oyun süresi uzuyor o da tek güne sığmamızı engelliyor.

ACABA! diyorum. maç puanını arttırıp günde 2 maçtan(?) 2 günlük bir turnuva düzenlesek daha doğru olabilir mi? Hani özellikle çalışan oyuncular 2 güne birden zaman ayırabilir mi bilmiyorum. Ya da yine lig benzeri bişey belki?

Bunların dışında ne yapıabilir bilmiyorum, 9th edition a daha var, e fiyat politikasını da değiştirebiliriz diyen yok heralde :)

Bu arada başlığı açmışınız ne güzel olmuş, yaşasın brainstorming!
“Almanlıktan aldığım tadı hiç bişeyden almadım.. Belki bilardo.. Ama yok lan Almanlık daha güzel” Adolf Hitler

althar amadeous

  • İleti: 1074
  • Grimgar Nadir Keski
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #20 : Nisan 24, 2013, 02:57:04 ÖS »
bence büyü konusunu düzeltmeden bizim gibi friendly oynayanlar için durum pek iyi gözükmüyor.
Beastmen - 5000 pts
Space Orcs - 3100 pts
Gothic Chaos - 1000pts
BB-Orc team - Dwarf team
Stompa - Looted Shadow Sword

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #21 : Nisan 24, 2013, 03:18:30 ÖS »
puanı 1500'e çekme fikri umuttan çıktı levent. ben de çok model alma + çok model boyama gibi yukarda saydığım, sebeplerden dolayı puanı azaltmanın faydalı olacağına kanaat getirdiğim için çözüm önerilerime ekledim. yoksa tabii ki allahın emri değil, değişebilir.

öte yandan, 2 günlük turnuva olayı korkarım ki yapılamayacak bir şey. Dediğin gibi, haftasonu 2 gün ayırabilmek ciddi bir külfet. turnuvayı 2 gün açtın mı 1 gün gelebilecek adamı da kaybediyosun ki şu an bence böyle bir lüksümüz yok. Bunun yerine, eğer puan azaltımına gidersek kazanacağımız zaman ile extra bir tur yapabiliriz felan...
War, war never changes...

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #22 : Nisan 24, 2013, 03:20:48 ÖS »
Şöyle yapabiliriz ilk turnuva 1500'lük olur, 3 ay(ya da daha çok) sonraki 2000'lik, 3 ay sonraki 2500'lük... Böylelikle en sonunda istenilen değere ulaşılır. Ya da TÜSOT kısmına  bulaşmayız biz kendi aramızda lig/turnuva/kumpanya/2vs2 3vs3 maçlar düzenleriz bunları 1500 seviyesinde yaparız zamanla artırırız. Ortamda hep bir WHFB etkinliği olur. Ben de etkinlik düzenlerim.  ;)
tüsotu arkamıza almak bana bir must gibi geliyor abi, 40k'daki sinerjiyi gördükten sonra...
War, war never changes...

Ruhi

  • İleti: 5825
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #23 : Nisan 24, 2013, 03:21:54 ÖS »
Ben zaman ile problemi çok bilmiyorum yav. Alışılır hani. Saat 10.00 'da başla 19.30'da bitsin dersin. Bir şekilde hızlanır millet diye düşünüyorum.

Aslında sanırım WH Fantasy Battles'daki en büyük hız kaybettiren şey minyatürlerin dağıldıktan sonra tekrar dizilmesi. Buna bir çözüm yavaş yavaş gelişir diye düşünüyorum.
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

salnihra

  • Misafir
  • İleti: 196
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #24 : Nisan 24, 2013, 04:07:51 ÖS »
Arkadaşlar,

TüSOT burada izlemede :) WHFB ile ilgili önerilere açığız.  Bu konuda beyin fırtınası yapmanın da çok faydalı olduğunu düşünüyorum.  Özellikle sıkıntılı olan konuları belirleyip bunlara ayarlar yapmamız gerektiğine katılıyorum.  ETC formülünü uzun uzun konuşmuştuk ama ara bir formül yine mümkün olabilir bence.  Puan - sınırlama ve modelleme konuları tekrar ele alınabilir. 

Burak'ın hakem olması ise müthiş bir hareket olur, aktif ve konuya kafa yoran organizatörler bir anda oyun gruplarının çehresini değiştiriveriyorlar.  İzmir hakemleri bizim için hep göz bebeği oldular ve en iyi örnekleri teşkil ettiler.  Burak'ın da eklenmesi çok şık olur gerçekten. 
Aşkta ve savaşta her yol mubahtır!

salnihra

  • Misafir
  • İleti: 196
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #25 : Nisan 24, 2013, 04:11:47 ÖS »
Bu arada biraz konu dışı gibi olacak (İnfinity başlığı latında yeni konu oluşturamadım?) ama İnfinity'nin TüSOT bacağı ile ilgilenmeyi düşünür müydün Burak?  Sence var mı yeterli kitle?
Aşkta ve savaşta her yol mubahtır!

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #26 : Nisan 24, 2013, 04:19:01 ÖS »
Bu arada biraz konu dışı gibi olacak (İnfinity başlığı latında yeni konu oluşturamadım?) ama İnfinity'nin TüSOT bacağı ile ilgilenmeyi düşünür müydün Burak?  Sence var mı yeterli kitle?
abi infinity ile ilgili esas problem terrain. karargahı da biliyorum, kuleyi de ve iki toplulukta da 2 masayı dahi populate edecek kadar terrain mevcut değil.

ha bi yerden başlayalım kör topal diyosan olur tabi abi. yokuş yapıyo gibi olmayayım... :)
War, war never changes...

Azactoth

  • Kerberos Kompany
  • *
  • İleti: 2645
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #27 : Nisan 24, 2013, 04:25:44 ÖS »
Yaw hakem demek... Turnuvada 1 kişi eksik demek bunu göz ardı etmeyelim... Burak bizim dedicated turnuva oyuncularımızdan biri... Hakem oldumu sadece turnuvalar dışında oyun oynayabilecek.... Burak bence bu konuu Ruhi ile konuşmanda fayda var... Bence, Hakem olmak ile ilgili 1. el tecrübe sahibi olması açısından görüşleri bu konuda çok değerli...

tulmir

  • İleti: 986
  • for the Lady and for the King!
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #28 : Nisan 24, 2013, 04:39:14 ÖS »
Merhaba arkadaslar, bu gibi konularda cok bilgim yok ama hazir boyama ve buyuk puanli oyunlarin yarattigi sorunlardan bahsediyorken bugunlerde bulundugum yerdeki bir turnuvadan sizlere bahsetmek istedim. Bir SLO GROW FANTASY ligi; boyamayi, her hafta bir oyun oynamayi, alis-verisi vs. tesvik eden bir sistemi var. Sizler icin iyi bir baslangic noktasi olabilir diye dusundum, boyle herkes boyamadan da ekstra puan alirsa daha keyifli hale donusebilir. Sistem soyle:


 Raise the battle standards! Ready yourselves for Battle. TSE’s Warhammer Fantasy Slo-Grow League kicks off Saturday, April 27th. Starting army size is 750 points, escalating every 3 weeks.
Our Warhammer Fantasy League is geared to offer something to competitive and casual players alike. Most of all, it’s a great reason to play! Players will earn points throughout the League for playing games, game prowess, showing up on league day, purchases and painting their models.
The League will follow an Escalation model, meaning after each tier the size of your army increases. You are not required to buy a new army to play. Of course, if you’re thinking about a new army, this is the perfect opportunity. Not only will you get to play with your new force as you build it up, you might win prizes to add to it for free!
Official League Day will be every Saturday starting on April 27th. You can schedule games on other days if you need, though you’ll get bonus credit for playing on League Day.
Scoring
Players earn Battle Points for each game they play. Here’s the breakdown:
• 1 point for playing a game
• 1 point for losing a game
• 1.5 points for drawing a game
• 2 points for winning a game.
• 1 point for each unit you field that is painted (must have been painted since the start of league.)
• 1 point for playing your game on a League Day
• 1 point for every $35 spent during a tier

At the end of each Tier we will award a prize for best gamer for that tier. Then at the end of the league we will award prize support for top two players (based on points), an award for perfect attendance (everyone who has perfect attendance will get a prize), best attitude and a booby prize to the lowest-scoring player. Prizes will be based on how many players participate and how much has been bought by the participants.

Tiers
The League will run in Tiers with increasing army sizes and a few special rules. Entry into each Tier is $5 for prize support along with 5% of all sales to participants during the league. (you need to remind me when you make the purchases). You must have signed up and paid your tier fee before the first Saturday of each tier.
Special Restrictions for all tiers:
No Folding Fortress
No Special Characters (except for July 13th.)
You can play up to 3 games for each tier. (you can always play extra games, but they will not count towards league points) You must declare which games are league games before you start play.
First Tier: 750 Points
The First Tier will last 3 weeks. Official league days will be April 27th, May 4th, May 11th. Army size in the first tier is 750 points.
Additional restrictions for Tier 1:
• No Lords in Tier 1
• No model with 5 or more wounds
• No more than 2 levels of magic
• For Magic Dice rolls, roll 1d6+2 instead of 2d6
• No more than 1 shooting unit & 1 artillery unit

Second Tier: 1,250 Points
The Second Tier will last 3 weeks, with official league days of May 18th, May 25th and June 8th. No league day on June 1st as we will be in Omaha for the Bugeater tournament. Army size is increased to 1,250 points.
Tier 2 Restrictions:
• No more than 3 total shooting & artillery units combined (i.e., 2 shooting, 1 artillery .)
• No more than 1 monster/character with 5 or more wounds.

Third Tier: 1,750 Points
The Third Tier will last for 3 weeks, with official League Days on June 15, June 22 and June 29th. Army size is increased to 1750 points.
No extra restrictions for this tier.
Fourth Tier: 2,500 Points
For the Fourth Tier, we’ll take four weeks. With league days on July 6th, July 13th, July 20th and July 27th. Army size is increased to 2,500 points.
Special Notes:
On July 13th only special characters will be allowed
On July 27th we will have an in store single elimination tournament with a prize for the winner.
August 3 we will have an all day siege open to anyone who has played any of the tiers in our league.

blackwinter

  • İleti: 1627
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #29 : Nisan 24, 2013, 04:48:00 ÖS »
valla bu bana mantıklı geldi son derece. ilk uygulama sancısını aşıp çark dönmeye başladığı an yürür gider gibi geldi.
Sigismund replied.'"Are we going to scrap about it now. Argue which Legion is the toughest?
The answer always is, the Wolves of Fenris" Torgadon put in "because there clinically insane."
-1st captain of the imperial fists and Captain of the 2nd Company of the luna wolves.
"Horus Rising"