Merhaba Ziyaretçi

Gönderen Konu: WHFB'den kaçış. Neden...?  (Okunma sayısı 12727 defa)

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
WHFB'den kaçış. Neden...?
« : Nisan 09, 2013, 05:20:12 ÖS »
bir süredir kafamda dolaşıyor bu soru: ne oldu da kule insanları WHF'den birden soğudu böyle?

pek çok kişinin 8th editionu beğenmediğini biliyorum. Artan mini gereksinimi ve maliyetler, ordu kurulumunun tekdüzeleşmesi, dengesiz büyü vs. gibi pek çok neden sıralayabiliyor insanlar.

Öte yandan 40k güzel bir trend yakaladı. Miniler zaten muhteşem de, fantezinin aksine 40k'nın yeni kuralları çok beğenildi. tüst gazı var. oynayan sayısı daha fazla. eh, başlangıç maliyeti de fanteziye nazaran az.

yine de bana göre, insanların ellerindeki minileri/orduları satmaya çalışıp fanteziden tamamen çıkmasına neden olan şeyin ne olduğunu ben kafamda oturtamıyorum maalesef. Bu sorunu çözmek istiyorum; fakat sıkıntının nerelerde olduğunu anlamadan çözmek mümkün değil haliyle.

dökülün bakalım lan, nedir derdiniz...? :)
War, war never changes...

blackwinter

  • İleti: 1627
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #1 : Nisan 09, 2013, 06:13:55 ÖS »
bir süredir kafamda dolaşıyor bu soru: ne oldu da kule insanları WHF'den birden soğudu böyle?

pek çok kişinin 8th editionu beğenmediğini biliyorum. Artan mini gereksinimi ve maliyetler, ordu kurulumunun tekdüzeleşmesi, dengesiz büyü vs. gibi pek çok neden sıralayabiliyor insanlar.

Öte yandan 40k güzel bir trend yakaladı. Miniler zaten muhteşem de, fantezinin aksine 40k'nın yeni kuralları çok beğenildi. tüst gazı var. oynayan sayısı daha fazla. eh, başlangıç maliyeti de fanteziye nazaran az.

yine de bana göre, insanların ellerindeki minileri/orduları satmaya çalışıp fanteziden tamamen çıkmasına neden olan şeyin ne olduğunu ben kafamda oturtamıyorum maalesef. Bu sorunu çözmek istiyorum; fakat sıkıntının nerelerde olduğunu anlamadan çözmek mümkün değil haliyle.

dökülün bakalım lan, nedir derdiniz...? :)

sanırım benim sorunum FRp menşeli olmaktan ve TÜSOT yüzünden.

6000 puan üstünde dark elfim var nerdeyse 3500 puanı boyalı durumda. modelleri çok beğeniyorum, ordunun oyun stili (hızlı, okçulu, monsterlı, uçarlı kaçarlı...) çok güzel. ordu çok yönde rosterlar yapmaya izin veriyor. ayrıca oyunuda o kadar beğenmiyor değilim bayağı zevk alıyorum oynarken ancak.....

fluff yok.. yada 40k kadar iyi bir fluff ı yok.

Grey Knight olup bi gezegene inip ne varsa silip süpüremiyorum. armor save atarken "emperor protects" diyip atamıyorum. dreadnougt' umu alıp " dying is not an excuse for not serving for the emperor" diyemiyorum abi. yada space wolf olup nordic mitoloji keyfinde oyun oynayamıyorum bilmem anlatabildim mi? elimde 10' larca 40k romanı var okunmayı bekleyen ve emin olun hepsini okuyacağım. o kadar zevkli ki okuması . hele birde sahibi olduğun orduya ait romansa offff çıldır!!!

TÜSOT' a gelince. takdirle karşıladığım, iyi niyetli, bu hobiyi son derceye ciddiye alan ve aldıran bir oluşum bence.(kişisel sorunlar olmuştur bundan sonrada olacaktır.) yarattıkları ayarında rekabet ortamı, koydukları 3 renk kuralı ve WYSIWYG ile hem oyunun roster ve model seviyesinde iyileşmesini hem boyama kısmında da insanların can hıraş ordularını boyayıp masalarını şenlendirmesini sağlıyorlar.

ayrıca turnuvalarda  bir günde en az 3 40k maçı yaptırarak benim bütün gazımı almayı da başarıyorlar.

fantazi oynamam değil. oynarım çokta severim ve eğlenirim. ama aynı gün 40k ve fantazi oynama şansım olsa 40k oynarım.

« Son Düzenleme: Nisan 09, 2013, 06:16:00 ÖS Gönderen: blackwinter »
Sigismund replied.'"Are we going to scrap about it now. Argue which Legion is the toughest?
The answer always is, the Wolves of Fenris" Torgadon put in "because there clinically insane."
-1st captain of the imperial fists and Captain of the 2nd Company of the luna wolves.
"Horus Rising"

vace

  • Üye
  • İleti: 1706
  • My will be done!
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #2 : Nisan 09, 2013, 10:04:34 ÖS »
Ben kaçmıyorum.
Tomb Kings
2189+

Azactoth

  • Kerberos Kompany
  • *
  • İleti: 2645
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #3 : Nisan 09, 2013, 10:33:55 ÖS »
Ben neredeyse 2 aydır kuleye gelemiyorum... Malum Nehir ve Aryanın çektikleri hastalık komboları sebebiyle... Yoksa gelip Fantasy oynayasım var ama önümü göremediğimden başımı dahi kaldıramıyorum :(

Antimodes

  • Misafir
  • İleti: 1065
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #4 : Nisan 10, 2013, 02:36:40 ÖÖ »
Bu işin 3 ayağı var;

1. Modelcilik; GW gerçektem model firması. %70 zamanlarını 40K ya ayırdıklarından 40K için en güzel modelleri çıkartıyorlar hakaten. Hani fantasy nin önüna geçiyıor hakaten.
2. Hikaye; son Horus Heresy serisi ike 40K yaratılmış alemler içinde en iyi hikaye ve roman biriimşne ulaştı bence. Hani DL ve FR ı bile solladı gitti.
3. Strateji Oyunu; 6th ed ile gerçekten işin rengi değişti. Bayaa iyi oldu oyun be ya. Flyer konusundaki sıkıntıyı; expansin ve inanılmaz hızlı codex çıkararak çözüyor gibi adamlar. O geri kalan kısım tadınmaz yenmqz zaten.

En büyük rakip 40K da durum bu iken fantasy de durum ne;

1. Modelcilik; aynı tip ve pozda onlarca model boyamaya zaman harcamanın yanı sıra parası ne olacak be ya?
2. Hikaye; eskiden Fantasy de 40K da zayıftı; hani bu görüşümü yıllardır sölüyorum. Ama Horus Heresy serisi ve inanılmaz 40K roman patlaması işi 40K için değiştirirken fantasy yerinde saydı.
3. Strateji Oyunu; ben çoğunuzun aksine 8th ed beğeniyorum. Hani buff büyüleri dışında bence dngeli olmuş. Ama oyun çok statik bir hal aldı be yaa. Core infantry boxları tüm oyuna hakim ve bu bayaa sıkıcı olabiliyor.

Yane; GW iş gücünü %70 40K, %20 WHFB, %10 LoTR şeklinde böldüğü sürece fantasy nin şansı zor.

Çözüm; turnuvaları, maçları, campaignleri vb. Tüm maçları 1500 puana düşürün. 1500 puanda core infantry boxlar büyüyemediğinden oyundaki etkileri dengeleniyor ve oyun daha hareketli bir hal alıyor. Bu durumda.

1. Modelcilik; boyamanız gerekb model sayıs azalıryor ve azalan modeller genelde core infantry olduğundan modelcilik zevki azalmıyor. Zaman ve para kazancı zaten tartışılmaz.
2. Hikaye; burada yapacak birşey pek yok ama ilk Living Kulenin de sistemi olan WHF RPG bu konuda büyük destek olabilir. Belki LoR oyunları ile karışmış masaüstü tadınd süreli WHFB - WHF RPG campaignleri düzenlenebilir.
3. Stratei Oyunu; daha hareketli ve zevkli bir hal alacağı kesin. Tek ters etki büyünün ağırlığını artması olabilir ki burada ETC nin büyü kısıtlamaları Kule house rule olarak sabitlenip yola devam edilebilinir. Bilemedim, bu konu hakkında çözüm önerecek kadar oyuna hakim değilim açıkcası ama dediğim gibi ETC gibi hazır ir format alınabilinir.

Özetle; oyunu küçültün, küçülterekten RPGsi ile bağdaştırın, daha kolay erişilebilir ve daha hareketli hale getirin. TUSOT içinde 1500 de WYSIWYG oynamak çok daha uyglabilir olacaktır.

Üyük maç zevkinizi 1500 + 1500 2 ye 2 i maçlarla çıkarırsınız artık.

Ben 1500 oynarken çok mutluydum. 2500 de 2 maçta baymıştım. Lafın yabana tamayın bak. ;)
« Son Düzenleme: Nisan 10, 2013, 02:43:10 ÖÖ Gönderen: Antimodes »

Öz highlore

  • Misafir
  • İleti: 1531
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #5 : Nisan 10, 2013, 12:10:18 ÖS »
Benim kişisel ricam diğer oyunculardan....

Oynamak istiyorum ama oynanmıyor artık demeyin, ses çıkarın.

a-) çöpçatan
b-) telefon
c-) e-mail
d-) facebook

The elves are watching

DNA Maniac

  • Rage Against!
  • *
  • İleti: 2719
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #6 : Nisan 11, 2013, 07:45:11 ÖÖ »
2 temel sebebim var;

-8th edition;

*Oyunu öğrenmeyi manevra bazında oldukça basitleştirmiş olsa da, oyundaki strateji yoğunluğunu inanılmaz baltalamış durumda, özellikle manevralar hordelar la birleşince gerçekten o eski ince manevraları özletiyor.

*bir büyü attım oyunu kazandım/kaybettim durumu inanılmaz sıkıcı. Dwellers below %50 ihtimalle bana oyunu kaybettiriyor. Başkası için purple sun var, mind razor var vs.

-Fiyat politikası

Bu işe başladığım vakitlerde aylık 20-30 lira ayır, ayda bir kutu model alırsın, zaten anca boyarsın filan gibi bir durum vardı. şuan orduma yeni bir tat olsun bir birlik core ekliyeyim desem misal stormvermin 192tl ediyor. Oha! Bu paraya bir fow ordusu daha alırım veya infitiy e başlarım vs. vs. Dolayısıyla orduya yeni bir şey de ekleyemeyince, hep aynı taktikle oynamak takdir edersiniz ki sıkıcı oluyor.

 Orduyu satma sebebim de her ne kadar 9th edition gelince herşeyin düzelme imkanı olsa da, fiyat politikasının değişmiyeceğinin garanti oluşu.
« Son Düzenleme: Nisan 15, 2013, 08:04:35 ÖS Gönderen: DNA Maniac »
“Almanlıktan aldığım tadı hiç bişeyden almadım.. Belki bilardo.. Ama yok lan Almanlık daha güzel” Adolf Hitler

mereghost

  • Katılımcı
  • İleti: 415
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #7 : Nisan 12, 2013, 04:59:03 ÖS »
Ben her iki oyunun da yeni kurallarını bilmediğimden hariçten gazel okuyacağım.

Bir iki yıl önce İstanbul'dan bir vatandaş turnuvaya Warriors of Chaos ordusu getirmişti, böyle içinde 60'ardan iki marauder ünitesi olan. "Lan" dedim içimden, "aynı modelden 120 tane boyanmaz". Parası bir kenara, hagaten boyanmaz yani. Whfb bu açıdan çok akıl karı iş değil.

40k'da böyle bir kuru kalabalık yok, al 50-60 adam hadi savaşa. 10 adam birlikte geziyor, 10'u bir değil ama. Her model farklı, iki savaş üst üste yapınca modelini tanıyorsun, "lan bu ölmediydi geçen" diyebiliyorsun. Tanka isim ver, sergeant'a isim ver, daha karakterli ordular.

Son olarak 40k'ın kurallarını iyice toparlıyorlar galiba, orduların peynirlerini törpülüyorlar. 6th boyunca oyun giderek güzelleşecek gibi geliyor bana. Şimdi SM codex'ini de adam gibi yaparlarsa bascam yıldızlı beşi GW'ye, kırmızı elma takıcam yakalarına.

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #8 : Nisan 12, 2013, 05:11:07 ÖS »
arkadaşlar, başlığı açtı kaçtı diye düşünmeyin, takipteyim. fikirler aksın diye bekliyorum.

Bonus olarak, ne olursa fanteziye dönerim diye bişiy varsa aklınızda onu da yazabilirsiniz. club ruleden tüsot kısıtlamalarına kadar her bişiyi değerlendiririz.

oynayın beyaw :(

War, war never changes...

Aureole

  • İleti: 645
  • To Lead, to inspire, to get lucky.
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #9 : Nisan 12, 2013, 07:58:06 ÖS »
Vampire Counts'la yaptığım iki, üç maç dışında Fantasy ile bir alakam olmadı sayılır ama kimi ordular, Tomb Kings gibi modelleri dolayısıyla ilgimi çekiyor.

Benim 40K'ya başlamam da pek oturaklı bir düşünce sonucu olmadı. Semih'in modellerini görünce gittim çat diye aldım orduyu mesela ama gayet de boyayıp öylece bırakabilirdim hobiyi. İşin bir tek modelcilik kısmında kalabilirdim rahat rahat ama 40K'nın hikayeleri kendine çekiyor insanı. Hani ben oynamam herhalde demeden Ciaphas Cain serisine başladım ve şimdi fırsat olsa da oynasam diyorum. Tam şu an okuduğum kitabında gelen bir Hive Fleet'e karşı plan yapıyorlar, gel de gaza gelme, gel de modellerini toplayıp maç yapmak isteme şimdi. Aynı şekilde Starcraft da gaza getiriyor mesela.

Fantasy'de bu olay yok. Varsa da ben bilmiyorum ama 40K kadar ayrıntılı değildir yoksa ona da kendimi kaptırabilirdim. FRP çıkışlı biri olduğum için belki bana bu kadar önemli geliyor işin hikayecilik kısmı.

Aynı modelleri boyamakla bir sorunum yok. Benim ordum horde, bilmem kaç tane termagantı, hormagauntu art arda boyuyorum zaten.

Fiyat sorun olabilir ama kendimi kaptırabileceğim bir ordu olursa yavaş yavaş toplanır modeller. Bunun ucu da gene işin hikaye alt yapısına gidiyor benim için.

Azactoth

  • Kerberos Kompany
  • *
  • İleti: 2645
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #10 : Nisan 12, 2013, 11:19:45 ÖS »
Hikaye konusu aslında Warhammer 40Kdan çok ta geri kalır değil fantasynin... Ama Fantay hikayelerini okadar iyi biliyoruz ki... Belki sorun buradadır... Hani yeni bir şey yok... Yani kimse kusura bakmasın 40Knın hikayeler çok yaratıcı argumanına katılamıyorum... Tamam Space Marine tanımı güzelde... Blood Angels bildiğin Vampir hikayesinin Space Marine Çakılmışı, Space Wolf dediğin beawoulf'un Space Marine Çakılmışı, Eldar Flufları hoşunuza ne kadar gidiyor bilmiyorum ama aslında adamlar fluf olarak bildiğin Elves in Space.... Yani Klasik Fantasy Fluf'ını oynadığımız DnD kökenli oyunlardan hepimiz çok çok iyi bildiğimizden yeni ve yaratıcı birşey yokmuş gibi geliyor (GW de oturup yeni fluf kasacağına ulan zaten Tolkien zamanında kasmış... adamın oyun haklarınıda aldık... hiç uğraşmam kafasında... LotR filminin girişindeki ilk elflerin orklarla karşılaşmaları sahnesini hatırlayın bu gün neden tüm high elflerin ASF olduğunu daha rahat anlarsınız ;) ) Aslında alt hikayeleri en az 40K kadar dolu ama dediğim gibi genre olarak fantasy'e bir doygunluk var olabilir... bence SF genresi daha az kullanıldığından daha çekici geliyor (ama bir kez daha söylüyorum 40Knın flufları gayet fantasyden çakma) bu arad aslında WH40K gayet FHWB kurallarını takip ediyor... fantasyde olan neredeyse her şey 40K ya uyarlanıyor (random büyüler, random charge mesafeleri, Stand and shoot, (Tau) Empire Detatchment kuralları... örnek bol)

Ha şimdi kalkıpta 8th edisyon çok iyi bir sistem diyemiyeceğim... adamlar her yeni edisyonla birlikte daha fazla model satabilmek için türlü maymunluklar yapıyorlar.... Ben bu oyuna başladığımda kutu olarak satılan modeller regimentdi.. yani bri kutu model aldın mı bir birliğini almış oluyordun... 4 model ile rank alınabiliyordu ve genelde 20 kişilik ünitelerle oyun oynanırdı... sonra önce 5 model 1 rank oldu... sonra Horde geldi... sonra aynı modellerden 20 tanesini 18 sterline satarlarken bir gün sonra aynı modelleri 10lu kutulara koyup yine 18 sterlinden satmaya başladılar... yetmedi plastik çok pahal resin ile hem daha ucuz hem de daha detaylı modeller yapacağı dediler ve böylece aynı modelleri daha kusurlu ve daha pahalı alabilme lüksüne kavuştuk... Maksat denge değil para kazanmak olduğu için sisteme zoraki engeller koydular (bkz Horde'u yok edebilmek için çoooooooOOOOOoooOOOoooOOOOOooook güçlü büyüler....tabi atladıkları bir nokta vardı.. Horde'u yok edebilen bu büyüler aynı zamanda daha küçük üniteleri de aynı efektiflikle yok edebiliyordu... Bence bu edisyonun en büyük hatası büyü fazıydı... Eski edisyonda yaptıkları her çıkan yeni kitap ile daha yenilmez ve oynanması aptalca kolay ordular çıkarma fikrinden bu edisyonda vaz geçtiler.. şu ana kadar çıkan kitaplar bazı konularda güçlü olsalarda kesinlikel yenilmez değiller... bilenler bilir 7th edisyon Vampir, Demon ve Dark elf orduları 7th edisyon kural setinde hemen hemen yenilmez ordulardı... 8th edisyon kural seti ile anlamsızca güçlenen marauders of Chaos ordularını belki vur derken öldürerek de olsa bitirdiler....Yani aslında oyunun gidişatı iyiye doğru ancak hala magic'i dengeleyemediler... Bu arada komik olmakla birlikte şu ana kadar çıkarılan ordulara ait Büyü lore larının hiç birinde ana oyun kitabında bulunan büyü lore'larındakiler kadar dengesiz büyüler yok.. Neyse bence Fantasy hala oynanabilen ve keyifli bir oyun... En az 40K kadar hatta daha bile iyi bir backgrounda sahip (çünkü 40Kdan neredeyse bir 10 sene daha fazla geçmişi var... bu gün hala oturup eski yeni ordu kitaplarındaki ordu fluflarını okumak başlıca bir keyif... Ha Romanlarını çok fazla okumadım... O sebeple romanlarla ilgili bir yorum yapamıyorum...)

Model sayısının az olması bizim oynadığımız oyun puanlarından da biraz kaynaklı... 40K yı 1500pts mertebesinde oynuyoruz, eğer 40Kyı da 2500pts mertebesinde oynasaydık boyanması gereken model sayısının da pek az olmayacağını görürdük gibi geliyor... Ha istenirse magic'e sınırlama getirmek şartı ile warhammer da 1000-1500pts ile oynanabilir... Bu durumda dha fazla ünite ile daha az horde ile oyun oynama şansımız olur.... Neyse bunlar benim fikirlerim paylaşayım dedim ;)

vace

  • Üye
  • İleti: 1706
  • My will be done!
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #11 : Nisan 13, 2013, 12:15:23 ÖÖ »
Bence tamamen challenge ile alakalı Kule Rating sistemi getirelim. İsteyen bu maç ratingli olsun der isteyen friendly olsun der. Ratingli dersek o hesabın içine girer ve bi formül ile hesaplanır. İlla TÜSOT turnuvası beklemeyiz. TÜSOT'u da yapalım, o ayrı.

Bir diğer hususta farklı yüzler. WHFB oyuncu sayısı azaldıkça aynı kişlerle maç yapmak ta sıkıcı geliyor olabilir.

Hikaye çok etken mi bilemedim hala LotR oyuncumuz yok mesela. :P
Tomb Kings
2189+

morfoz

  • Misafir
  • İleti: 37
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #12 : Nisan 15, 2013, 04:37:18 ÖS »
Burak;

Başlığı ve yazılanları okuyunca eyvah kulede fantasy oynayan kimse kalmayacak diye korktum ve hemen haftaya artık temelli gelmeye başlama kararı aldım (işlerim azaldı artk kendime vakit ayırabileceğim :).

Konu ile ilgili olarak da bence aynı kişilerle oynama, tazek kan gelmeyişi ve değişiklik istekleri diye düşünüyorum.

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #13 : Nisan 24, 2013, 11:33:41 ÖÖ »
Burak;

Başlığı ve yazılanları okuyunca eyvah kulede fantasy oynayan kimse kalmayacak diye korktum ve hemen haftaya artık temelli gelmeye başlama kararı aldım (işlerim azaldı artk kendime vakit ayırabileceğim :).

Konu ile ilgili olarak da bence aynı kişilerle oynama, tazek kan gelmeyişi ve değişiklik istekleri diye düşünüyorum.
hala bekliyorum abi... :)

şimdi toplamak gerekirse, başlıklar şöyle:

- maddi olay
- çok model boyama
- fluff
- tüsot etkisi
- az oyun oynanması/aynı oyuncular

Şimdi bu başlıklardan ilk üçünde benim/bizim yapabileceğimiz bir şey yok. Madde madde gideyim:

Maddiyat konusu ortada. Ben alternatif üreticiler ve ebay konusunda propaganda yapmaktan bıktım, siz sıfır model almaktan bıkmadınız :P Şaka bir yana, aramızda fantezi ordusuna model eklemek isteyen fakat bu işi maddiyat yüzünden yapamayan bir levent var benim bildiğim. Onun dışında herkes sahip olduğu ordudan memnun diye biliyorum.

Çok model boyama da fantezide bir gerçek. Bunun en büyük nedenlerinden birisi, nominal maç puanının 3k'ya çekilmiş olması. Yukarıda Umut'un da önerdiği gibi, bu nominal puanı 1500'e çekmek bu konuda yardımcı olabilir mi?

Fluff konusu beni en çok yaralayan husus. Salih'in yukarda dediği şey gerçekten can yakıcı: Bir oyuncuyu FRP'ci olduğu için 40k'ya kaybetmek... FRP'nin harman olması gereken yer, elfi dwarfın olduğu yer fantezi; ama adam frpci olduğum için 40k'ya gidiyorum diyor... Her ne kadar Semih burda aksi görüş beyan etse de, kişilerin algısı önemli burda. Ve maalesef bu konuda da elimizden gelen bir şey yok. Kumpanyalarla ya da klüpwise etkinliklerlefluff oluşturmamaız mümkün gözükmüyor bana... :(

Tüsot etkisinin 40k'yı kalkındırdığını kimse inkar edemez. aynı itkiden fantezi için de faydalanmayı ben de isterim, baştan beri de destekledim zaten bunu. Ordu puanlarını 1500'e kursak, hatta bir de Tüsot formatı yazsak 1500 puana uygun? Yetmedi, ben de elimi taşın altına koyayım tüsot hakemi olayım. Ruhi ile kardeş kardeş turnuva yaparız. Böylece Veysel'in önerdiği ladder sistemine de gerek kalmaz direk tüsot sıralaması olur. Boyama konusunda da bir itici güç olur.

Oyuncu sayısı aslında az değil; ancak genelde aynı oyuncuların birbiriyle oynadığı bir gerçek. Mesela ben Cem ile hiç oynamadım şimdiye kadar ama enis ile bin maç yapmışımdır. tüsot turnevoları bu handikapı aşmamıza da yardımcı olur.

şimdi bu kadar yazdım, önerilerimi toplayayım:

- Kulede WHF maç puanı 1500'e çekilsin.
- 1500 puana uygun bir tüsot formatı hazırlanıp yönetime onaylatılsın.
- Mayıs ortası turnuva bu kurallara göre oynansın.
- Bu turnuvada ben hakemlik stajı yapayım (oyuncu sayısı yeterse).

Ne dersiniz?
War, war never changes...

Azactoth

  • Kerberos Kompany
  • *
  • İleti: 2645
    • E-Posta
Ynt: WHFB'den kaçış. Neden...?
« Yanıtla #14 : Nisan 24, 2013, 11:44:34 ÖÖ »
Yaw Burak, 1500 puanında kendince problemleri var (Mass destruction yaratan büyü ve warmachine gibi elementlerin çok daha güçlü olması)... ancak denemekten bir kaybımız olmaz gibi geliyor...