01.12.2011Dwarfs (Burak) vs Warriors Of Chaos (Salih)2500pts BattlelineBuz Yeli Savaşları Campana (Karanlık Ayin)Dwarfs Crushing VictoryDüzen ittifakının geride olduğu tek cephede çok kanlı bir savaş yaptık. Bu cephenin özel kuralı gereği, template atan makineler 3+'ya çalıştığı için bu akşam makineleri evde bıraktım, full infantry ordusu + anvil ile geldim. ordu çok basitti:- anvil- BSB- 40 hammerer- 40 longbeard- 40 warrior- 40 minerbenzer şekilde, dövmek bizim işimiz dercesine gelmiş olan kaos biraderler de sağlam infantry basmıştı:- sorcerer lord (4.lvl shadow)- tzeentch BSB- 28 khorne warrior (halberd)- 27 khorne warrior (halberd)- 27 khorne warrior (halberd)- hellcannon- köpüş- köpüşbenim bi tane numara vardı koca oyunda: İkinci turn minerler gelince anvil destekli bir şarj ile bir warrior ünitesine yandan/arkadan gir, kır. bu kadar. salih yerleşimi yaparken önce köpekleri yerleştirmeyi unuttuğu için, warrior birliklerinden biri savaştan çok uzakta kaldı. ben de tüm dizilimimi onun olmadığı kanada yaptım. bu sayede 1 regiment az manyakla uğraşabildim.oyuna salih iyi başladı. ilk iki roundda hellcannon hammererleri göbekleyip, büyücü de longbeardlere IF pit of shades oturtunca büyük regimentlerim azaldı.2. roundda minerler geldi, anvil de saçmalamadı. bu sayede, kombattan uzakta, tek başına olan 27lik warriorlara arkadan girdiler. Bu kombatta 8 wound yiyip hiç wound veremeyince kırıldık. Durduk felan da, warriorlar yüzünü döndü ve dayak başladı. Bu arada hesap yaptım, 8 rank dizilmiş 40 miner, 27 warriora arkadan şarj ettiğinde %83 ihtimalle kırıyor. Bırak kırmayı, kırıldık, kırmançi olduk, peh!3.1.inde üçün birini alıp miner regimentini kaybettim normal olarak. aslında salih bu noktada ilerlemesini durdursaydı maçı kazanırdı. 500+ puan öne geçmişti zira bu miner muhabbetine. ama frenzyliği kendinden menkul biraderim üzerime yardırmayı tercih etti. Bu çok iyi bir fikir değildi; zira esas savaşın döneceği benim sol kanadımda benim 3, onun 2 birliği vardı. Bu avantajı kullanmak isterdim açıkçası ama salih, tam bu anda yine IF ile leadershipim S'im oldun büyüsünü yaparak merkezdeki birliğe duble şarj yapmamı engelledi. bildiğin yemedi şarj etmek S8 warrirorlara. Bu nedenle, normalde flanking yapması gereken warriorlarım, hellcannona şarj etti, bari onun puanını alalım hesabı.4. roundda salih, 2 birliğiyle de uygun şarj pozisyonlarını aldığından, dedim ben edeyim bari şarj. hammererler BSB ve sorcerer lordlu birliğe, longbeardler de anvil desteğiyle diğer birliğe şarj ettiler. kırıldık mırıldık durduk allahtan. sonra rakibin atağını azaltmak için kombat reformla önümüzü beşe düşürdük. bu aşamada tek kurtuluşum, warriorların hellcannonu bir an önce kesip flank için yardıma gelmesiydi.warriorlar 3 CC sonucu nihayet hellcannonu indirmeyi başarınca 5.2.de hammererleri dövmekte olan generalli BSBli birliğe yandan girdi. BSByi CCde indirip 2 ile kırdık, yo dostum bu kadarı da fazla diyen kaos bebeleri tabana kuvvet deyince, 2 takipçi birlikten biri onu yakaladı. yetmedi, takip ile longbearlerle dövüşen warriorlara yandan girdi. aynı fazda onları da kırdık, gerçi yakalayamadık; ama zaten bir warrior regiment + herolar + hellcannon çok puan. 6. roundda da bişiy olmadı, el sıkıştık.3 senedir warhammer oynuyorum, hiç bu kadar bala g*te oyun kazanmamıştım. minerleri kaybettiğim andan sonra beraberliğe oynuyordum aslında. hellcannonu alsam 200, CCde BSByi kessem 200 de ordan 100 de bayrak puanı felan böyle hesaplar yapıyodum, sonra birden flank charge yetişti. hammererler sadece 6 kişi kalmıştı bu arada... oyundan sonra salihle konuştuğumuz gibi, köpekleri önce deploy edip benim yerleşimimi görmemesi, bana avantaj sağladı. bu nedenle bir regiment uzakta kaldı. gerçi böyle diyorum da, puan alan tek kaos birliği de onlar oldu mal minerler yüzünden, heh... ayrıca yukarda yazdığım gibi, minerlerin puanını aldıktan sonra geri çekilip benim ınun üzerine gitmemi bekleseydi oyunu gene kazanırdı. ateş gücü de büyü gücü de ondan yanaydı üstelik. büyü gücü demişken, ayrı bir parantez açayım. muazzam dispel gücüme rağmen (1 zar çalma + 3 zar ekleme) sorcerer lord 2 adet büyü yaptı. hem de ikisi de yerinde büyülerdi. Üstelik miscastler sonucu sadece 3 warrior öldü ve BSB bir wound yedi. Yine de, bende hiç atış gücü olmadığını gördüğünde salihin büyücüsünü dışarı çıkarması daha doğru olurdu. hem daha rahat hareket, hem de miscast sonucu daha az risk.ufak bir-iki not daha: ilk kez charging downhill dolayısıyla bonus aldım bu oyunda. hem de 2 kere Bir de, oyun boyunca 21 kişi kaybeden warriorlar, bu 21 kişinin 14ünü, scree slope (tepe) üzerinde şarj ederken dangerous terrain sonucu kaybettiler. tepede sapır sapı ölen cüceler, pehey...MoM: Cüce warriorlar. western filmlerinde karavanları kızılderili baskınından kurtaran süvariler misali son anda yetiştiler. bir yandan girip öbür yandan çıktılar.MaloM: Minerler... %83 ulan!ZaroM: cüce warriorlardan flank şarj yedikleri round 2 ile kırılan kaos birliği o round durabilseydi işler değişirdi. hem kendi puanlarını muhafaza edebilirler, hem 6 kişi kalmış hammererleri kesip warriorlara reform edebilirlerdi. belki de en önemlisi, pursuit sonucu diğer kombata hammererlerin yandan girmesi söz konusu olmayacaktı. kısmet...oyun için teşekkürler abi. ORDER HIGH FIVE! High 5 in order... 5... 4... 3...
anlatcak çok bişey yok iki tarfatada çok kan döküldü