Merhaba Ziyaretçi

Gönderen Konu: mineria campaign etkileşim topiği  (Okunma sayısı 6927 defa)

Azactoth

  • İleti: 2645
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #15 : Temmuz 26, 2011, 04:17:51 ÖS »
Olum iyiki iki üç hafta yoktum ne oldu ? Onuda yazmıyorsunuz kim kimi öldürüyor sebep ne ?????

Dwolvin

  • Ziyaretçi
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #16 : Temmuz 26, 2011, 04:21:50 ÖS »
İmparator döver.

Ruhi

  • İleti: 5827
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #17 : Temmuz 26, 2011, 04:29:09 ÖS »
Olum iyiki iki üç hafta yoktum ne oldu ? Onuda yazmıyorsunuz kim kimi öldürüyor sebep ne ?????

8000 gp her zaman adam öldürmek için iyi bir nedendir. Heh.

NOT: Dayanamadım pardon.

İmparator döver.

« Son Düzenleme: Temmuz 26, 2011, 04:40:51 ÖS Gönderen: anchorite »
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Borealis

  • İleti: 44
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #18 : Temmuz 26, 2011, 04:35:46 ÖS »
Başından beri yakuba anatmaya çalıştığım bir şey var. Oyuncuların karakterlerini bar kavgası vs gibi saçma sapan durumlardan toplayıp hadi git şimdi şunu yap bakalım diye kışkışlayarak queste yollaması hoş bir durum değil. Sonuç olarak ne yaptıkları şeyi anlayan, ne de ciddi anlamda bir tatmin duygusu yaşayan(bak ben şunu yaptım şöyle başardım) karakterler olmuyor. En son oynadığımız oyun başarısız oldu görev açısından, ama daha çok keyif aldım açıkçası, çünkü ilk defa "oha evet bir şey yaptım ve sonucu cidden gözlenebilir birşey oldu" dedim. Karakterimi özel hissettirecek bir şey yapamayınca zaten çok da keyif alamıyorum ben rol yapma oyunlarından. Çok söylenmiş oldum ama bakmayın siz bana, gayet memnunum ben campaignden aslında ;D

althar amadeous

  • İleti: 1074
  • Grimgar Nadir Keski
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #19 : Temmuz 26, 2011, 04:37:45 ÖS »
Olum iyiki iki üç hafta yoktum ne oldu ? Onuda yazmıyorsunuz kim kimi öldürüyor sebep ne ?????

8000 gp her zaman adam öldürmek için iyi bir nedendir. Heh.

Görev kabul edildi
Beastmen - 5000 pts
Space Orcs - 3100 pts
Gothic Chaos - 1000pts
BB-Orc team - Dwarf team
Stompa - Looted Shadow Sword

Fizban

  • Misafir
  • İleti: 51
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #20 : Temmuz 26, 2011, 11:47:33 ÖS »
Great Captain Of Seven Seas Qua's Log:
" Gemi Çaldık LAAAAN!!!. Hazine, Gemi, Deniz, Macera, Pirates of Carribean Müziği, 4 atla birlikte koşup ok atan samuray, Patetesli Börek ve Gemiden elemanlara **** sallayan GREAT CAPTAIN OF SEVEN SEAS QUA :)

Not : QUA encampment'a ağzı kulaklarda ve inanılmaz mutlu döner. Hatta okadar mutlu olur ki Ne çavuşa kıllık yapar ne de Büyücünün Mahlukatına kafayı takar hatta bir an için o mahluk güzel bile gelir ama sadece bir an için.

Kayıt Defterinin Son Satırlarına şunu yazar qua;

" eğer bir gün imparatorluk buraya bir şehir kurarsa o şehrin Deniz Kuvvetlerinde Önemli bir yere sahip olmalıyım. Bu sularda yıllar sonra imparatorluğa bağlı ilk kaptan; Kaptan Qua. (Not : Patetesli Böreği Geliştir ve nouhutu akşamdan ıslat)"


Bugün Oyun Mükemmeldi. Sağol Ruhi, Uzun süredir bir masaüstünde bukadar eylenmedim.
Speʃʃs are Sharper Than Swords..

Antimodes

  • Misafir
  • İleti: 1065
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #21 : Temmuz 27, 2011, 12:35:06 ÖS »
Selamlar,

Dün akşam ki oyun müthiş keyifli geçti, çok eğlendik hakaten, Semih'in dönmesi ve İsmail'in alignment + RP değişimi ile birlikte grup tam anlamıyla oturdu gibi. Grup içi RP'de tek sıkıntı Qua(Özgür) karaterinin egzantirik hareketlerine karşı nasıl bir tavır takınacağımızı daha tam oturtamamış olmamızdı ama bu konuda da çok gelişme oldu. Özellike gün sonu canavarımız olan kaçakçı gemisini ele geçirme görevinde gösterdiği üstün başarıdan sonra bu ufak sıkıntıda ortadan kalkacak gibi. :ünkü artık Qua'ya da saygı duymamız için bir sebep var.

Şimdi gelelim esas meseleye, dün akşam kaçakçılardan ele geçirdiğimiz gemi ile ilgili son dakka tartışması oldu. Kalkmakta olduğumuzdan konuyu toparlayamadık. Ekte king maker oyununda ki orjinal görev kağıdını görebilirsiniz. Oldukça büyük yetkiler vermekte.

Şimdi benim kafamdaki yapıda bizim o gemiyi keşif ve kolonizasyon işinde kullanma hakkımız kanunen gayet var çünkü İmpartorluk tarafından yetkilendirilmiş kaşif/kolonistleriz. Dün bize görev tam verilmedi derken biraz da bunu kast ediyordum, olay çok güzel zamanda denk geldi. Semih LG alignmet'lı bir karakter olarak bu gemi yetkililere teslim edilmeli diye ısrarcı, ben buna karşı değilim ama şunu diyorum "Yetkililer bizleriz." Hani oyunun giriş kısmıyla ilgili eleştirim de tam bu sebepten, girişte yaşananlar ve trading posttaki hava nedeniyle Nessir midir nedir o bizim üstümüzmüş gibi bir hava oluştu.

Oysa o adam biz ordayız diye var ve görevi bize yardımcı olmak. King Maker'da oyuncuların trading posttaki adam üstünde direkt bir yetkisi yoktu ama PC'Lerin elindeki yetki balgesi trading post'u yöneten adamın elindekinde çok üstünde olduğundan oyuncular adamın 1 kadame üstündeymiş havası vardı. Heleki sınırın aşağısında tek yetki oyuncuların elindeydi. Hatta mecaranın devamında şehir devletini kurduğunuzda trading post sizin topraklarıza dahil oluyor yani oranın yöneticisi sizin tebanız oluyor ve size Lordum diyordu.

Kısacası sınırın ötesinde bayaa "burada devlet biziz" durumu vardı, bu bağlamda biz de lanetli toprakların devleti değil miyiz?

İkinci bir soru da; 8000 altın ne kadar büyük para gerçekten? Yarın öbür gün şehir kurma planı yapan adam için elinin kiri olması gerekir gibi geliyor bana. Hani abarttım ama akıl almayacak bir para olmamalı. King Maker oyununda Levent şunu demişti "hayatımda ilk defa bir oyunda XP'imden fazla altınım oldu" :) Hani adamlar bunu bilinçsiz yapmamışlar sankim. Vassal'da olsa bir şehir devleti kurmak deyip küçümsemeyin çünkü bayaa para tutan bir iş kendisi. ;)

Yani bu konsepte para sıkıntsı 10 binlerle ölçülmekte 1 gümüş ile değil, oyuncaki para scale'i konsepte pek uymuyor sankim.

Saygılar,

Ruhi

  • İleti: 5827
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #22 : Temmuz 27, 2011, 01:17:07 ÖS »
- Bu yazıyı eklemek süper olmuş. Konsept budur yada buna yakındır demek çok rahatlatır kafadaki fikri diye düşünüyorum.

- Krallık kurma ve daha zoru yönetme işine bir giriş

Zamanı da gelmişti krallık kurma, yönetme hesaplarından bahsetmenin. Oyundaki para fikri, yani aslında şehir kurmadaki para fikri genel olarak şöyle. Para yerine başka bir birim kullanılmış. Bunun adı:

BP ---> Building Point.

10 BP ile neler yapılabileceği yazıyor. Yada neyin ne kadar BP'ye mal olduğu. Basitçe Bir tane ufak arena açmak şehre 25 BP diyor. Pazar yeri kurmak 12 BP, vs.

Building point hemen hemen tam anlamıyla, kaynak üzerine. Çok ama çok da kolay. Hiç hesap istemiyor. Ancak bu yazıda açıklama yapmak için ayrıntılandıracağım anladığım şeyi. Günümüzün her şeyin tamamen paraya, yada sanal rakamlara dönen ekonomisinin aksine, kaynak -en az- para kadar, etki alanı ile ilgili. Ne demek istiyorum:

Örnek olarak izninizle bir tane pazar yerini alacağım. Pazar yeri yapımı için mesala aslında şunlar gerekir.

3 tane marangoz, 5 tane vasıfsız işçi, 10 tane oduncu, 3 tane odun taşıyacak adam ve arabaları. Bunlar 30 gün çalışmalılar diyelim.

Şimdi bu yukarıdaki hesabın karşılığı şunlar olabilir:

* Bu adamların hepsini bir şehirden getireceksin. Yol, güvenlik, ve maaşlarını vereceksin. Gıda ihtiyaçlarını karşılayacaksın ve inşa edecekler.

* Bu adamlar zaten bir krallığın şehrinde vardır. Oranın lordu adamlara emir verir, gidip buraya bu pazarı yapacaksınız diye. 3 tanesine maaş veriyordur, birkaç tanesi eski suçludur, belki bir tanesini toprak üzerinden kazanç veriyordur, vs. Yolda güvenliği krallığın zaten bölgede görev yapan adamları sağlar. Adamlar bir ay çalışırlar ve geri dönerler.

Bu iki örnek arasındaki -altın- cinsinden fark korkunç. King Maker'in sistemi bence muhteşem. Basitçe bu pazarı yapma işine 12 BP diyor. Nasıl geliyorsa geliyor ama 12 BP.

- Kurlar arası durum nedir peki?

BP'den altın, altın'dan BP'ye.

BP'den altına çevrim yok. Yani, şehirden BP toplanıyor ama BP'den öyle kolayından altın olmuyor. Hatta hemen hemen hiç olmuyor. Item falan dönme durumu var ama onunda bir hikayesi var.

Altın'dan BP'ye.. İşte bu çok fena. Altın ile BP yaratmak korkunç pahalı. 4000 altın gerekiyor 1 BP için. Ama krallıktan lordlar kıyak olsun diye gayet 5 BP gönderebiliyorlar. Tekrarlıyorum. 5 BP demek 20K altın demek olmuyor. 5 Building Point oluyor.

Öyle. Ben azından sistemi böyle algıladım ve hoşuma gitti.

A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Azactoth

  • İleti: 2645
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #23 : Temmuz 27, 2011, 01:32:37 ÖS »
Yanlız şu otorite kısmına bir açıklık getirsek... Hatırlarsanız karakterimin önerdiği şey gemiyi imha etmek yada imparatorluk temsilcilerine teslim etmekti... Şu anda Kanbei'in bakış açısından beraberinde dolandığı insanların kendisini aldatmış olması söz konusu... Bu sebeple de bu otorite konusu bir an önce çözmemiz gereken bir sorun... Eğer otorite biz isek, bu gemi olayını çözer ancak bu seferde kamptaki insanlarla ve diğer araştırmacılarla ilgili sorunlar meydana çıkar... Hani kings maker'da sadece 1 parti olduğu için bu bir sorun olmasa da, çok oyunculu bir sistem için biz imparatorluğuz demek biraz farklı kaçar gibi geliyor...   Qua için bir şey demiyorum,  Kanbei onun bir Heimin olduğunu başından beri düşünüyordu dün geceki olaylar bunu ispatladı... (Onurunu cebinde arayan adam ;)) ama zellikle rahibin kendisine evet gemiyi İmparatorluk temsilcilerine teslim edeceğiz dedikten sonra gemi ele geçirilince aslında imparatorluk temsilcileri biziz demesi bir garip oldu :) (hani LG adam genelde grup üyeleri tarafından bir şekide yönlendirilir Atakımı BA ve uçma sendromuna benzer şekilde ama dün geceki biraz daha direk kandırma gibin kaldı haberiniz ola ;)

Antimodes

  • Misafir
  • İleti: 1065
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #24 : Temmuz 27, 2011, 02:05:02 ÖS »
Yaw, ben yetkillere teslim ederiz dediğimde kafamda bu durum tam şekillenmemişti, zaten oyunla ilgili sıkıntılı gördüğüm konu bu ya. Kimsenin kafasında tam olarak şekillenmedi. Dün akşamki mesele ile ilgili gerekirse RP de yaparız ama sanki Ruhi'de verdiği cevapla yetkilinin bizler olduğunu onayladı gibi.

Bu arada "biz" derken tüm kolonizatörleri kast ediyorum, karışık görevlere de çıkıldığından tek bir grup gibi düşünmek en doğalı, geçen oyunda bulduğumuz büyülü mızrağı İmparator'a hediye etme olayı da buna bir örnek. O sırada oyunda olan 4 kişi karar verdik ama 8 kişilik tüm ekip adına hediye edilecek sonuç olarak.

Yani, kaçakçıların gemisine tüm kolonizatörler adına el koymuş durumdayız.

Antimodes

  • Misafir
  • İleti: 1065
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #25 : Temmuz 27, 2011, 02:24:31 ÖS »
Ruhi,

Eywallah Abi. Bu para konusu kafamda şekillendi, sıcak para veya sıcak paraya çevrilebilecek 8000 altın için 100 km çapındaki tüm çapulcular ayağa kalkar ama 2BP dediğin şey sıcak para değil. Sadece yetkili adamların elinde bir anlam ifade eden bir şey olduğundan çapulcuların dönüp yüzüne bakaçağı bir olay yok ortada. ;)

Yetki konusunun netleşmesi için biraz aşırı formale kaçarak şöyle dersek;

"Bu ferman ile duyurulur ki;
Batıdaki harabelerin altındaki volkanik dehlizlerde bulunan kadim zamandan kalam büyülü mızrak tüm kolonizatörler adına İmparator'un şahsında İmparatorluğa hediye edilecektir. Ayrıca, doğu sahilinde kaçakçılıkda kullanılmakta olan gemiye tüm kolanizatörler adına keşif görevlerinde kullanılmak üzere el konulmuştur.
Lagrima Kolonizatörler Birliği."

Yanlış demiş olmayız sanırım?

Tabii "ferman" demek biraz abartı kaçtı ama maksat olay netleşsin. ;)

Fizban

  • Misafir
  • İleti: 51
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #26 : Temmuz 27, 2011, 02:36:15 ÖS »
Senle Çok İyi İşler başaracağız Samuray!!!
Çak Dostuum :)
Speʃʃs are Sharper Than Swords..

Antimodes

  • Misafir
  • İleti: 1065
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #27 : Temmuz 27, 2011, 03:06:12 ÖS »
Yaw kolonizatör tam oturmadı Conquistador desek daha iyi olacak. :P ;D

http://en.wikipedia.org/wiki/Conquistador

Hazır ol lagrima seni libere etmeye geliyoruz. HUUUU! ;D

Conquistador Guild of Lagrima ;)

Antimodes

  • Misafir
  • İleti: 1065
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #28 : Temmuz 27, 2011, 03:08:10 ÖS »
Bu arada bu başlığın yeri mineria alt başlığı sankim :)