Merhaba Ziyaretçi

Gönderen Konu: mineria campaign etkileşim topiği  (Okunma sayısı 6926 defa)

İsmayil

  • Misafir
  • İleti: 390
    • E-Posta
mineria campaign etkileşim topiği
« : Temmuz 23, 2011, 04:36:40 ÖÖ »
arkadaşlar bu topiği oyunla ilgli aklımıza takılanlardan dem vurmak sağlamalar falan almak için açtım..öncelikle sormak istediğim soru; halihazırda oynadığım franz(human CN Wizard) karakteriyle ilgili bi sorun bi beklenti bi şöyle olsa iyi olurdu var mıdır?

baran

  • Misafir
  • İleti: 91
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #1 : Temmuz 23, 2011, 12:58:36 ÖS »
CN bildiğin deli demek sen nasıl oynuyon  :P

İsmayil

  • Misafir
  • İleti: 390
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #2 : Temmuz 23, 2011, 02:39:29 ÖS »
narsist,fütursuz,tehlikeli davranışlara meyilli  8)

ya ufakta giriş yapmışken benim kafama takılan bazı şeyler var..en başta bir main quest olmaması sıkıntısı, hani biz buraya niye geldikle ilgili hiçbirşey yokmuş gibi ortada. her hafta biryerlere gidip birilerini dövüyoruz ve dönüyoruz bu iş bana yavaştan ismirala campaign sendromuna dönüşebilir gibi geliyo, bu işe nasıl çözüm bulabiliriz dersiniz?

Borealis

  • İleti: 44
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #3 : Temmuz 23, 2011, 11:37:02 ÖS »
Yakup main quest yazana dek dövelim. Yazdıktan sonra da dövelim, elimiz alışsın.

Barbar139

  • YK GM
  • İleti: 2070
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #4 : Temmuz 24, 2011, 01:56:53 ÖÖ »
benim main questim prensesi kurtarmak, hepinizi bu arayışımda ortak olmaya davet ediyorum...
"If you're going through hell, keep going."

Azactoth

  • İleti: 2645
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #5 : Temmuz 24, 2011, 12:59:23 ÖS »
bu tarz akşamları oynanan kıs süreli oyunların temel problemi de bu zaten epi topu 2,5-3 saat oyun oynayabiliyorsan insanları tatmin edebilmek için günlük senaryolar olması gerekiyor.. ancak bir süre sonra ismailin belirttiği biz ne yapıyoruz yahu sendromuna dönüşüyor... bunun çözümü bence uzun soluklu gecede bitmesi gerekmeye maceralar ancak bu durmda da çok oyunculu konseptine ters düşüyor çünkü maceranın ortasında o hafta gelmeyen adamı nasıl çıkartıcan yerine partiye katılan adamı nasıl katacan problemi var..

Antimodes

  • Misafir
  • İleti: 1065
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #6 : Temmuz 25, 2011, 08:37:41 ÖÖ »
Main quest çok geri planda kaldı ve side questleri de takip etmiyoruz.

Main quest var bu arada, koloni kurmak! Sıkıntı şu ki kolonist havasında değiliz, içinde bulunduğumuz ortam daha çok vahşi topraklara sürülmüş ipsiz sapsız adamlar havasını soktu bizi. Burada Ruhi'nin kritik 1-2 noktada farklı davranması gerektiğini düşünüyorum.

Main quest baştan bize net bir şekilde verilmedi gibi. Bir arabanın içine doldurulup sınır karakoluna yollanmış adamlar olarak başladık. Herifçi oğlunun teki çıktı, akıllı olun bak diye giriş yaptı ve misyonun idarecisi durumunda olduğunu belli etti. Sonuçta görevlerimizi bulunduran kağıdı bize o okudu.

Oysa şu şekile olsa daha bir havaya girilirdi. Elimizde direkt İmparatorluk üst düzey yetkilisinden aldığımız İmparatorluk adına kaşiflik yapmaya yetkili olduğumuzu gösteren belge ile karakola kendimiz ulaşsak, oradaki tüccar çıkıp "ben de daha 6 aydır buradayım, umarım sizin sayenizde benim de yüzüm gülecek" tavrı takınsa ve hatta olaylar bizi bu havaya taşısa. O zaman daha bir farklı olurdu.

Kısacası, sınırı ötesi topraklara sürülmüş adamlar değilde, İmparatorluk kaşifleri ve bir sonraki aşamada koloni yönteticileri olacak adamlar olmalıyız. O zaman bu gezilerin bir anlamı olur.

Side questleri neden yapmıyoz hakaten? Gelip birileri sorabilir ama burada yükü Ruhi'ye atmak haksızlık olur, biz unuttuk gittik onları.  Burada tek önerim side quest kağıtlarının çıktısının olması, hani eskitilmiş kağıt görüntüsünde elimizde tutabileceğimiz şeyler. Elimizde olan aklımızda da olur bu sayede.

althar amadeous

  • İleti: 1074
  • Grimgar Nadir Keski
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #7 : Temmuz 25, 2011, 09:18:18 ÖÖ »
ben çok katılmıyom bence bu tür questlerde ana olayı bizim olmuşturmamız gerekir mesela benim bi amacım var onu gizli tutuyom olgunlaşması nı bekliyom herkesin böyle amaçları ve yoldaşlarını seçtiği zaman bu dünyada değişecek dm lerde ona göre uyarlıcak bu şekilde dinamik gerçeğe yakın mı düzen ortaya koncak. yani bu oyunun main quest yok biri oluşturcağına biz oyuncular oluşturalım bazılarımızın uyuşmucak amaçları veya çakışacak kim bilir bu bilinmeyen topraklar bize neler vadediyor. şahsen benim karakterim için çok ilginç bi yer
Beastmen - 5000 pts
Space Orcs - 3100 pts
Gothic Chaos - 1000pts
BB-Orc team - Dwarf team
Stompa - Looted Shadow Sword

Antimodes

  • Misafir
  • İleti: 1065
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #8 : Temmuz 25, 2011, 11:49:16 ÖÖ »
ben çok katılmıyom bence bu tür questlerde ana olayı bizim olmuşturmamız gerekir mesela benim bi amacım var onu gizli tutuyom olgunlaşması nı bekliyom herkesin böyle amaçları ve yoldaşlarını seçtiği zaman bu dünyada değişecek dm lerde ona göre uyarlıcak bu şekilde dinamik gerçeğe yakın mı düzen ortaya koncak. yani bu oyunun main quest yok biri oluşturcağına biz oyuncular oluşturalım bazılarımızın uyuşmucak amaçları veya çakışacak kim bilir bu bilinmeyen topraklar bize neler vadediyor. şahsen benim karakterim için çok ilginç bi yer

Hah tam benim dediğim, kendi kafamda questim, benim kendi amacım var muhabbetleri. Yaw, karaktere tat katmak için iyi de nerde kaldı kaşif/kolonistlik, nerde kaldı ortak amacımız.

Ana olayı oyuncuların oluşturması fikrine hiç ama hiç katılmıyorum çünkü "oyuncular" diye bir şey yok. Tek tek oyun oynayan adamlar var. Dediğim gibi kendi karakterine tat katmak için kafada özel bir amaç edinmek güzel ama herkesin ortak olarak peşimden koştuğu bir ana amaç olması başka birşey.

DNA Maniac

  • İleti: 2719
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #9 : Temmuz 25, 2011, 02:27:49 ÖS »
benim main questim prensesi kurtarmak, hepinizi bu arayışımda ortak olmaya davet ediyorum...

Keyfini kaçırmak istemezdim ama Prenses benim! Artık neden kurtarırsın bilemem ama...
“Almanlıktan aldığım tadı hiç bişeyden almadım.. Belki bilardo.. Ama yok lan Almanlık daha güzel” Adolf Hitler

İsmayil

  • Misafir
  • İleti: 390
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #10 : Temmuz 25, 2011, 05:21:08 ÖS »
abi oyuncu olarak quest yaratmak ticaret gibi sermayen yoksa olmuyor. politika ve para gibi değerlerin hangi güç odaklarında olduğunu görüp bunlara müdehale edebilmek lazım, neyazık ki şu an mineria da bu tarz odaklar yok haliyle oynanabilecek dengeler yok medeniyete bağlantıda olmadığından gelişim süreçleri de takip edilebilir değil iş böyle olunca varsayımla yola çıktığımız zaman durumlar hiç beklemediğimiz gibi gelişiyor mesela ben büyücü olduğumun çok uzun süre anlaşılmamasını istiyordum ama bir dedikoduyla tüm köy beni büyücü belleyiverdi daha 2.oyundan yani kafamızdaki şeyler kafamızda kaldıkça orda kısılıp kayboluyor..birde şöyle bir durum var;ruhiyle her iki sistemde de birçok oyun oynadığımdan tarzını üslubunu çok iyi biliyorum.şu an d&d oynuyoruz gibi görünsede aslında baya warhammer fantasy rpg oynuyoruz.yani tanımadığımız herkes düşman, köylüler gerçekten cahil gibi davranıyor,bürokratlar *hadi canım,hadi canım* diyor...bunlar ruhinin spesifik realist ortaçağ insanları ve whfb rpg oyunlarında görülürler d&d oyunlarında d&d insanları görünür.durum böyle olunca benim kafamda ruhi bize oyunu ismirala regresyonuyla oynatıyor gibi bir endişe oluştu.ismirala campaigninin sıkıntılarını hepimiz biliyoruz bu oyununda aynı sona maruz kalması beni çok üzer o kadar emek falan hani

Ruhi

  • İleti: 5827
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #11 : Temmuz 26, 2011, 10:08:02 ÖÖ »
Sistemlerde(Go Oracle ERP!) problem olduğundan uzun uzun bir şeyler yazma şansı buldum. Ama önce bir çizgi çizeyim dedim. İlk post'a cevap olarak.

- İsmail benim özellikle problemim var karakterinle ilgili. Gerçekci değil öncelikle. Hani masa başında hepimiz arkadaşız sendromu var. Yani yanındaki adamı öldüremezsin. Ama ben senin karakterin yarısı kadar bir NPC oynatsam, oyuncular muaatap olmazlardı yada onu öldürürlerdi. Ayıp olmasın diye katlanılıyor biraz da. Bu da karşılıklı güvensizlik yaratıyor, surat surata bakıp açık olmamak oyun ve eğlence için toplanan bizler için berbat bir durum. Biraz daha uyumlu olursa karakter iyi olur diye düşünüyorum. Ayrıca kanımca bu daha iyi RP olur.

NEDEN: Askerlik denilen şeyi yapmadım. Yani, öyle gittim memurluk falan yaptım ben. Ama hani aynı kapalı toplulukta 100 gün geçirince birileriyle, gerçekten garip bir beraberlik oluyor. Adamı sevmiyorsun, gıcık oluyorsun falan ama herifi bir şekilde korumaya  başlıyorsun. Onun gözüyle falan bakıyorsun bazı olaylara. Bir de RPG karakterleri ölümü hayatı falan paylaşıyor. Hayal edemiyorum, aralarındaki bağın seviyesini. Yani CE 2 adam, gayet kanka olabilirler. Birbirlerine kimseye göstermedikleri anlayışı gösterebilirler.

- İsmirala, oyun tarzı falan bir son post var. Uzun uzun yazdım, bir yerlerde bulunsun istediğim şeyler diyerek. Aslında yanlış anlamış da olabilirim ama önemli olan şudur:

Güven bana. Cidden. Rahat ol.  

Çok oyun oynattım ve genelde iyi DM falan diyorlar bana. Tarz meselesi, her yiğidin yoğurt yiğişi tabi. Sürekli kendimi geliştireyim diye iyi kötü eleştirileri çok dikkatli dinliyorum. Diğer taraftan keyfini çıkarmaya çalış. Sistemdir, sorunlardır yaz, çiz, arada söyle(oyun dışında) ama hani vallahi kullandığım yöntem genellikle eğleceli. Haliyle hep daha iyisi var, olabilir. Ancak bir grup olarak eğleniyor olmak için vallahi çok çaba sarfediyorum. Çok da önem veriyorum FRP oynatmaya ve benim için FRP oynatmanın özü karşımdaki oyuncuların eğlenmesi. O yüzden vallahi çok çaba ve emek var. Eleştirisel olmak harikadır, ama "bilmem ne creature'nın statlarını" oyun içinde benimle tartışmak iyi değil, "bunun zekası yüksek neden benimle anlaşmıyor" demek hoş değil. Hani hiç değilse grup ahengini bozan şeyler bunlar. Güven bana yav. Biliyorum ne yaptığımı. Hatta referans falan yaratayım. Var mı bu satırları okuyup, benden daha tecrübeli, daha çok oyun oynatmış falan Hikaye anlatıcısı tanıyan(hatta duyan)? Ben bilmiyorum.

NOT: Oyunda karakterler biraz daha otursun gibi bir beklentim var benim. Hani amaç aylarca, belki yıllarca oynamak. Hani NPC'lerle akraba olmak diye bir terim okudum çok eğlendim. Öyle yani. Yavaş yavaş. Hız konusunda diyecek lafım yok ama hala birbiriyle oyun oynamamış bir sürü oyuncu var. Veya daha 7-8 oyun oynamış durumdayız.
« Son Düzenleme: Temmuz 26, 2011, 10:24:56 ÖÖ Gönderen: anchorite »
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Antimodes

  • Misafir
  • İleti: 1065
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #12 : Temmuz 26, 2011, 10:53:51 ÖÖ »
halihazırda oynadığım franz(human CN Wizard) karakteriyle ilgili bi sorun bi beklenti bi şöyle olsa iyi olurdu var mıdır?

Bu kısımı tamamen atlamışız, Ruhi birşeyler yazınca aklıma geldi. Ruhi'nin söylediklerine katılıyorum abi, negatif karakter oynamak hiç de iyi birşey değil Abi. Çok iyi negatif RP yapmak bence kötü bir RPG oyunculuğu çünkü ortamı geriyor.

2. bir görüş CN aligment için. Ruhi bu tarz şeylere karışmıyor ki ama ben hiçbir oyunumda CN karater oynattırmam, net, yok ole bir aligment PC'ler için der geçerim. Oyun daha oturma aşamasında olduğu için benim önerim tez elden karakteri CG'ye döndürüp horgörüldüğü için hırçın ama özünde sağduyulu bir karatere dönebilirsin.

Şu da önemli bir husus, DM'e güven abi! Sonuçta hep beraber eğlenelim diye uğraşıyor, bazı noktalarda kararı DM'İn vermesini baştan kabul etmek gerekli. Bu konuda ben de sıkıntılıyımdır ama doğrusu bu aslında.

Barbar139

  • YK GM
  • İleti: 2070
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #13 : Temmuz 26, 2011, 11:46:12 ÖÖ »
Hani sizin oyunlar ne ölçüde hangi amaçla gidiyor bilmiyorum da Yakup'un oynattığı birkaç oyuna katılma fırsatım oldu, ciddi LK mantığıyla gidiyor. Yani dünyada birşeyler oluyor, muhtemelen dünyayı sarsacak da birşeyler oluyor, ama biz anlamıyoruz. Ya da ben anlamıyorum. Aklımdaki soruları sorduğumda "abi öbür oyunlardaki adamlar onu çözmüştü, o onla alakalı bir durum" gibi cevaplar alıyorum, haliyle tatmin olmuyorum.

Bundan sonrası tamamen kişisel;

Ben nasıl bir rpg'den kayif alırım?

İlk oyundan itibaren olmasa bile en geç 3. oyundan itibaren, dünyayı derinden sarsacak, büyük bir olayın dönmeye başladığını, dünyayı sarsmasa bile çok çok önemli bir durumun başlamakta olduğunu hissettiğim, yaptığım her görevin bu büyük olayı bir şekilde etkilediğini, her görevle yapbozun parçalarının bir adım daha çözüldüğünü gördüğüm ve çok da uzun olmayan bir süre sonra, 10. 12. oyun misal, bu büyük olayın veya onun etkisini yansıtan bir şeyin vuku bularak büyük bir savaşın-mücadelenin verildiği oyunlardan hoşlanırım. Oynattığım oyunlar da bunu yansıtacak şekilde genelde epic ve kısa sürelidir.

hani o bakımdan, ilk oyun; hana gittik kavga çıktı hapse atıldık, 2. oyun, hapisten kaçtık bir adaya düştük, 3. oyun adanın yerlileriyle anlaştık adadan kaçtık gibi oyunlardan çok "lan noluyo bir kara lord geri dönüyormuş ejder taşları bulunmuş tanrılar uyanmış hassiktir" gibi ortamların yaratılması bence daha hoş olur. Larigma bana kalırsa bunun olması için çok uygun bir setting, ama tabii karar dmlerin.
"If you're going through hell, keep going."

İsmayil

  • Misafir
  • İleti: 390
    • E-Posta
Ynt: mineria campaign etkileşim topiği
« Yanıtla #14 : Temmuz 26, 2011, 03:38:17 ÖS »
eyvallah abiler göz önünde bulunduruyorum bu yorumları ama ruhi şey kısmını anlamadım tam, bu yanındaki arkadaşı öldürme kısmını..öyle bir durum mu oldu oyunlarda yav?

umut karakteri CN'den N'e geçirmeye karar verdim good/evil alignment kafamdaki mineria büyücüsüyle pek örtüşmüyo