Öncelikle iki ayrı Damage modifier var artık, 1. Chr. STR herzaman çalışıyor (Bakınız Ork üniteleri) 2.si Thunderous Charge , başta cavalry olmak üzere charge edince yüksek hasar veren ünitelerde var... Misal Kİngdom of men Knight Thunderous Charge(2) kuralına sahipken Ork Gore Rİders ork olmaktan Crushing Str(1)+Thunderous Charge (1) kuralına sahip,
Thunderous charge kuralı aşağıdaki durumlarda çalışmıyor;
1) Charge edemeyen cavalry artik extra damage bonus Thunderous charge alınamıyor. Oyunda ilk round charge ettin, rakibi waver edemezsen rakibin yaptığı chargelara, counter charge deniliyor... burada önemli olan, Eğer cavalry charge edip düşmanı waver ederse, bir sonraki round kendisi charge almadığı için yine charge edip Thunderous charge kazanabiliyor... Ama açıkçası Horde Spearmen'e yada defended obstacle'a karşıdan girdiğinde cavalrynin şansı yok gibi... yandan ve arkadan girildiğinde durum bambaşka...
2) Spear unitelerine (Phalanx kuralı olan ünitere) Thunderous charge bonusunu alınamıyor.
3) Difficult terrain üzerinden yapılan chargelarda Thunderous charge bonusu alınamıyor...
4) Defended obstacle durumunda Thunderous charge bonusu alınamıyor...
Hani Thunderous charge kuralı WHFB daki spear ve lance gibin olmus... Yani gayette duzelmis
Eğer Spearman (Phalanx) değilsen ve açıkta cavalry'e yakalandıysan yine ilk charge da canın çok yanıyor ama daha sonraki turlarda(Waver olmadığın kabulü ile) Thunderous Charge kalktığı için çok efektif olmuyor cavalry bence bir önceki edisyona göre çok daha dengeli olmuş....