Merhaba Ziyaretçi

Gönderen Konu: Planetstrike  (Okunma sayısı 5394 defa)

Ruhi

  • İleti: 5827
    • E-Posta
Planetstrike
« : Aralık 12, 2012, 12:01:10 ÖS »
Crusade of Fire için Planetstrike kural kitabına bakındım biraz.

İlk izlenimim çok pozitif. Ancak 6th için biraz biz düzenleme yapmak durumunda kalabiliriz. Keza bina kuralları falan güncellendi. Ben bir özet geçeyim istedim. Hani zamanı veya fırsatı olup okunmaz belki diyerek:

Sırasıyla şöyle yapılıyor:

1-) Kim saldırıyor, kim savunuyor belirleniyor: Crusade of Fire campaign'in de zaten challange eden otomatik saldıran oluyor

2-) Ordu puanında anlaşılıyor ve ordular kuruluyor: Ordular eşit puan. Ordu listesi olarak savunan gene kitaptaki zorunlulukları yapmak zorunda (1 HQ + 2 Troop) ve maksimum alabilecekleri de neredeyse aynı (2 HQ, 3 Elite, 6 Troop, 3 Fast, 6 Heavy). Sadece ekstra 3 heavy daha alabiliyor. 6 Heavy totalde..  :o

Attacker ise daha özgür. Hücum için daha elite bir ordu hazırlanabiliyor. Zorunluluk 1 HQ, Maksimum olarak ise 2 HQ, 6 Elit, 6 Troop, 6 Fast, 3 Heavy.

3-) Görev seçimi: 6 Görev koymuşlar ama bir süre standartı oynayın diyorlar. Hani Standartı kullanırız Campaign'de diye tahmin ediyorum(burada özetlediğim), keza diğerleri planetstrkie campaignleri için biraz daha gibi göründü bana.

4-) Savunan Taraf Masayı Hazırlar: Savunan taraf, istediği gibi masayı hazırlayabiliyor. Sadece ekstra fortification konusunda biz bir kişisel sınır getiriz. Hatta getirelim. Ordu listesinin izni dışında maksimum 2 tane daha fortification koyulabilsin. Onlar da terrain tipi olan fortificationlar (kural kitabında ordu listesine alınan fortification, terrain olunca neler kazanır kaybeder var)

5-) Objektifleri Savunan Taraf Belirler: Savunan taraf, objektif olarak masadaki "terrainleri" belirliyor. İstediği kadar objektif belirleyebiliyor. Ancak objektifi herkes tutabiliyor. Sadece Scoringler değil. Ayrıca 2 tarafta aynı objektifi contest ederse, attacker objektifi tutmuş sayılıyor.

6-) Saldırı hazırlanır: Piyade, Jetbike, monstrous creature ve diğer deep strike'lı birimler deep strike yapabiliyor. Ayrıca saldıran taraf, savunan terrain'i bitirdikten sonra, bu uzun kenar benim drop zone'um olsun diyor.

7-) Stragemler: Hani uzun hikaye, ama biraz pas geçin bu kuralları sonra kullanırsınız demiş kitap. Ben de öyle yapalım diyorum. Ama tabi oynayanlar bilir. Sonuçta puan karşılığı özel bonus alıyorsun orduna.

8-) Savunan Yerleşir: Savunan istediği kadar birliği masanın istediği yerine yerleştiriyor. İstediği kadar adamı da reserve'de tutabiliyor. (Scout ve inflitirate outflank dışında bonus vermiyor kısaca)

9-) Attacker Firestorm başlatıyor: Bu çok ilginç. Oyun başlamadan önce, hücum eden, ineceğe yere uzaydan "d6+objektif sayısı" kadar bombardıman yapıyor. (S9 AP3 Large Template, barrage - Scatter'dan BS falan çıkartılmıyor ). Morale test'e sebep olmuyor bu atışlar ama pinned down yapabiliyor. Yani savunan ilk roundu pinned down başlayabiliyor. Eğer bombardıman tamamen boş bir yere düşerse, attacker isterse oraya bir krater koyabiliyor.

10-) Oyun başlıyor.

-------------------------------

Özel Kurallar

- Shock Tactics: Normal oyunlarda deep strike'ı olan üniteler, planetstrike oyunlarında girdikleri round assult etme şansına sahip oluyorlar. Yani normal piyade, vs. deep strike yapabiliyor deniliyor ama onlar bu bonusa sahip değiller. Örnek olarak: 10 tane düz tactical marine deep strike ile oyuna başlayabiliyor, ama assult edemiyor girdikleri round. 10 assult marine, jump infantry olduğundan deep strike yaptığı gibi o round move edeme bile gayet shoot + assult edebiliyor.

- Scramble: Attacker'ın tüm üniteleri reserve ile başlıyor. Reserveler iki taraf için de ilk round 3+, ikinci round 2+, üçüncü round otomatik geliyorlar. Ancak, attacker'ın saldırı planı daha net olduğundan; Attacker'ın tüm birimleri ya deep strike ile yada seçtiği "drop zone" kenarından oyuna giriyor.

Defender'ın deep strike ile gelmeyen reserveleri geldikleri round zar atıyorlar. (1-2: Attacker'ın drop zone'u olan uzun kenarın karşısındaki uzun kenar, 3-4 Kısa kenarlardan savunan kişinin seçtiği bir yerden, 5-6 Attacker'ın drop zone'u olan uzun kenardan.. Eğlenceye bak sonra. Heh)

----------------------

Senaryo Özeti:

- 5. Round sonu oyun 3+'ya uzuyor, 6.round sonu 4+'ya uzuyor. 7. Round kesin bitiyor.
- Maksimum objektif tutan kazanır. Objektif tutmak için objektife dokunmak gerekiyor (unutulmasın objektifler terrainler, genellikle binalar, ruinler, vs.). Objektife iki tarafta dokunuyor ise, saldıran objektifi almış sayılıyor. Eşit objektif durumunda maksimum ünite öldüren kazanmış sayılır.  Her ünite scoring ünite.
- Kaçan üniteler friendly table edge olmadığından, en yakın masa kenarına doğru kaçıyorlar.
- Oyuna saldıran başlıyor.
« Son Düzenleme: Aralık 12, 2012, 12:05:04 ÖS Gönderen: anchorite »
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Ruhi

  • İleti: 5827
    • E-Posta
Ynt: Planetstrike
« Yanıtla #1 : Aralık 12, 2012, 12:02:14 ÖS »
Ben kurallara bittim bu arada. Çok güzellermiş yav. Bu özellikle hücum öncesi bombardıman hikayesi müthiş yav.. :)
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain