Merhaba Ziyaretçi

Gönderen Konu: Genel Kurallar  (Okunma sayısı 5925 defa)

Ruhi

  • İleti: 5827
    • E-Posta
Genel Kurallar
« : Aralık 12, 2012, 12:01:54 ÖÖ »
Sırasıyla başlık başlık anlatmak daha doğru olacak kanısındayım.

Oyunlar Anlatımlı bir Campaign'in Parçası

Bütün oyunlar aslında büyük bir hikayenin parçası. Olabildiği kadar Crusade of Fire Campaign kitabını değiştirmeden kullanacağım. Hikaye kendisine ait başlıkta anlatılmaya başlanacak. Oyunlar boyunca GM de ben olacağım.

- Zaman zaman NPC olarak, farklı ordularla oyuna dahil olabilirim.  Örnek vermek gerekir ise; Antik bir manifactrium bölgesinin altından Necron Tomb'u çıkar ise; İlk giden buraya gider ve bu arkadaşları uyandırır. Necronları özel kurallarla (Gayet çok daha yüksek puan, vs. olabilir) ben oynayacağım.

- Turların bittiğin ve başladığını ben duyuracağım. Hani zaman aralıklı olur, oyun aralıklı olur, beraber bakarız.

- Oyunların geçtiği harita jpeg'i üzerindeki oynamaları ben yapacağım (Bana bir PM falan atarsınız değişiklikler için). Görselleri düzelteceğim.
« Son Düzenleme: Aralık 12, 2012, 08:17:30 ÖÖ Gönderen: anchorite »
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Ruhi

  • İleti: 5827
    • E-Posta
Ynt: Genel Kurallar
« Yanıtla #1 : Aralık 12, 2012, 12:39:03 ÖÖ »
Basitçe Turlar, Harita ve Savaşlar

- Oyunda bir harita olacak. Aslında oyun hikayesini takip ettikçe daha net olacak ama basitçe, oyun warp storm'da bir milenyum geçirmiş bir sub-sistemde geçiyor. Warp Storm çekildikçe yeni gezegenler ve uzay üstleri ile bağlantı sağlanıyor. Kısacası harita büyüyor.

- Harita hexagonlardan oluşuyor. Herkes oyuna başlarken belli sayıda (sonra ayrıntılandıracağım) hex seçiyor. 

- Haritanın üzerinde 6 tane farklı yapı olabiliyor(Başka bir başlıkta anlatacağım). Bazı bonuslar veriyorlar.

- Her oyuncunun istediği kadar maç yapma hakkı var (birazdan anlatacağım) ama özel bir hak daha veriyor campaign: Direk Challange hakkı. Bu hak şöyle: Turun başında herkes isterse başka bir oyuncuya challange diyebiliyor. Bu her tur, her oyuncu için bir defa yapılabilen bir olay. Önemini birazdan anlatacağım.

- Her oyuncu bir başkasıyla anlaşıp, haydi Crusade of Fire maçı yapalım diyebiliyor. Maç sonucunda, kazanan taraf, kaybedenden bir bayrak alıyor. (Kaybedenin istediği bir bölgesini. Kısacası işte her savaş sonrasında bir bölge el değiştiriyor) Ancak birisiyle challange hariç savaşabilmeniz için, savaşacağınız kişinin aynı gezegende olması toprağı olması gerekli.


Tek özel durum başka bir gezegene saldırma durumu. Başka bir gezegene saldırmak için bir oyuncuya challange demeniz lazım. Eğer spaceport'u olan bir hex kontrol ediyorsanız direk istediğiniz bir oyuncu ile normal bir oyun oynayabiliyorsunuz. Spaceport'unuz yok ama gözünüz başka bir gezegende ise "Planetary Strike" kitabından bir senaryo(saldıran olarak) oynamak zorundasınız.

Özet olarak: Challangelar hariç her savaştan sonra mutlaka bir bölge değişimi oluyor. Challange eden kazanır ise gene bölge el değiştiriyor.  Yani tek savaş sonrası bölge değişmeme durumu, challange eden kişinin savaşı kaybetmesi.

(Biraz karmaşık geliyor olabilir ilk bakışta ama aslında bayağı kolay)

- Tur bitti denince (genelde zaman ile sınırlı olacak ama bakarız beraber), herkes kendine sınırı olan var ise boş "bir" hex'i claim edebiliyor.
« Son Düzenleme: Aralık 12, 2012, 08:18:04 ÖÖ Gönderen: anchorite »
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Ruhi

  • İleti: 5827
    • E-Posta
Ynt: Genel Kurallar
« Yanıtla #2 : Aralık 12, 2012, 12:55:21 ÖÖ »
Harita, Gezegenler ve Yapılar

Harita örneğini bir iki güne atarım. Ancak hexagonlardan oluşan bir harita. Boş hexler olduğu gibi, üstüne bina olanlarda var. Bir hex'de şu karakteristik kritik bina kompleksi olabilir.

- Command Bastion

Campaign Etkisi: Her kontrol edilen Command Bastion için, tur sonrası bir tane daha ekstra boş bölge ele geçirme şansı olabilir.
In-Game Etkisi: Command Bastion'ınız olan bir gezegende maç yapıyorsanız, bedava bir tane bastion kullanabilirsiniz oyunda (Fortification Slot'unuzu kullanmış sayılırsınız)

- Manufactorum

Campaign Etkisi: Ekstra Conquest puanı (Oyun sonu final skoru)
In-Game Etkisi: Manufactorum olan bir gezegende olan maçlarda ekstra elite, fast veya heavy choice

- Power Station

Campaign Etkisi: Her round sonrası, yeni bölge kontrol altına almadan önce birbirine dokunmak şartıyla bir gezegendeki tüm bayraklarınızı tekrar düzenleyebilirsiniz.
In-Game Etkisi: Power Station kontrol ettiğini bir gezegende oyun oynuyorsanız, kim ilk dizilir zarına +1 alırsınız. (Ne kadar çok var ise o kadar +1 bonus gelir)

- Shield Generator

Campaign Etkisi: Shield Generator olan ve çevresindeki dost hexler Planetary strike ile alınamaz. Kontrol etmek için saldıran kişinin de aynı gezegende bölgesi olması gerekir.

In-Game Etkisi: Shield Generator olan bir gezegende oyun oynanıyor ise, oyun için Force Dome Generator'ünüz var demek olacaktır (Ana kural kitabında kuralları var)

- Spaceport

Campaign Etkisi: Başka bir gezegendeki istediğiniz bir bölgeyi challange edebilirsiniz.  Ayrıca turda bir defa spaceport olan gezegendeki tüm bayraklarınızı başka bir gezegendeki boş bölgeye aktarabilirsiniz.
In-Game Etkisi:Spaceport'unuz olan bir gezegende oyun oynanıyorsa, bir tane Skyshield Landpad'i bedava kullanabilirsiniz. Ancak bu kullanma fortification slot'unuzu kaplar.

- Hive City

Spaceport, shield generator, power station ve manufactorum özelliklerinin tamamını kapsar.
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Ruhi

  • İleti: 5827
    • E-Posta
Ynt: Genel Kurallar
« Yanıtla #3 : Aralık 12, 2012, 01:02:36 ÖÖ »
Factionlar, Campaign Sonu ve Kazananı

Oyunda üç faction var:

- The Crusade of Fire (Sub-Sector'ü Imperium için reclaim etmeye gelenler)
- The Servants of Ruin (Sub-Sector bizim zaten diyenler, Chaos çocukları)
- The Prophets of War (Ulan imperium 1000 yıldır yok, ve warp içerisinde burası. Chaos, Imperium kimin umrunda burada bir sürü kaynak, artifact, vs. var diyenler. Diğer herkes)

Oyunun başında bunlardan bir tanesini seçiyorsunuz. Basitçe Imperium, Chaos ve diğerleri gibi. (Hikayeyi başka bir başlıkta anlatacağım)

Oyun başında bir tane genel bir warlord seçilmekte. Bu karakter campaign boyunca kullanacağınız bir şey olmalı. Bu arkadaşa campaign kitabından özellik seçiyorsunuz. Bu da size ekstra campaign puanı kazandıracak özel durumlar kazandırıyor.

----------

Campaign sonrası (Campaign anlatımlı olduğundan hepimiz bittiğini anlayacağız), en çok puan alan faction oyunu kazanır.

----------

Campaign sonrası, en çok kişisel puan kişi de faction kazananı olur.

----------

En çok puan alan faction'ın birincisi campaign'i kazanan oyuncu olur.

----------

Puan Toplama

Her round sonu, her oyuncu kontrol ettiği bölge kadar puanı ya kişisel puan hanesine, yada faction puan hanesine ekler. Ayrıca atılmış Campaign Warlord traitlerinden gelen puanlarda aynı şekilde ya kişisel puan olarak, yada faction puanı olarak round sonu kaydedilir.

-----------

Toplam 6 round oyun oynacağız. En azından planım bu ve campaign kitabı bu rakamı öneriyor. Bakalım.

-----------

NOT: Aynı faction'dan olmak karşılıklı maç yapmayı engellemiyor. Campaign kazanma şartına bakarsanız Personal glory için gayet maç yapabilirsiniz diyor.
« Son Düzenleme: Aralık 12, 2012, 09:37:23 ÖÖ Gönderen: anchorite »
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Ruhi

  • İleti: 5827
    • E-Posta
Ynt: Genel Kurallar
« Yanıtla #4 : Aralık 12, 2012, 08:25:46 ÖÖ »
Maçlar ve Özel Kurallar

-  Campaign maçları belli bir puan olacak diye bir şey yok. Hani gerekirse beraber bir sınır belirleriz, o puan ve üstü maçlar yaparız diye tahmin ediyorum. Ama puan konusunda iki tarafta anlaştıktan sonra direk oyun oynanıyor.

- Oyunlarda en genel özel kural, gezegen özel kuralları. Oyunların geçtiği bazı gezegenler(Space stationlar, aylar, vs.) bazı özelliklere sahip. Hani Daemon World var, Sub-Zero War Zone, Dead-Psionic zone vb. özel kurallar var. Çoğu kural kitabında geçiyor. Diğerleri anlatılıyor. Yani oyunda gezegene bayrak diker ve işgal ederken, özel kuralları düşünmek lazım.

- Binaların verdikleri bonuslar dışında, senaryolar oyuncular arasında seçiliyor. Özel planetery strike senaryolarını falan da konuşuruz. Beraber kuralları çözeriz. (Dayanamıyorum, planetary strike dedikçe aklıma: Strike from sky brothers! diyesim geliyor.)
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Ruhi

  • İleti: 5827
    • E-Posta
Ynt: Genel Kurallar
« Yanıtla #5 : Aralık 12, 2012, 12:01:35 ÖS »
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Ruhi

  • İleti: 5827
    • E-Posta
Ynt: Genel Kurallar
« Yanıtla #6 : Aralık 12, 2012, 01:26:02 ÖS »
Kurallar üzerinde azıcık oynama yaptım. Keza biraz ciddi ciddi yazılanları okuduktan sonra yazarların biraz net kural yerine guideline verdiklerini hissettim.

Ancak orjinal kuralları hepimiz bilsek sohbet sırasında daha şık şeyler çıkabilir diyerek, kuralları da çıkarttım. Dediğim gibi neredeyse aynı:

Crusade of Fire Campaign kitabı orjinal nasıl oyun organize edilir kuralları
« Son Düzenleme: Aralık 12, 2012, 01:28:51 ÖS Gönderen: anchorite »
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain