Evet arkadaşlar son Kumpanya maçından bu yana 8 ay gibi bir ara vermişiz... bu hafta sonu Tepekule Savaşları Turnuvası yapıldıktan sonra yeni kumpanyamıza başlıyabiliriz... Kumpanyamızın ismi son savaş ... ve...
Bilinsin ki, Kutsal yazıtlarda Kara Alev Tapınağı Savaşı olarak bilinen muharebe, tapınağın içinde olduğu yanardağın patlaması ile son buldu… O gün o dağda olan binlerce ruh ister düzene, ister yıkıma inanıyor olsun hiç fark etmeksizin katloldu… Volkanın öfkesi dindiğinde onun kaynayan öfkesinden etkilenmemiş bir kaç kahramandan gayrı kimse sağ çıkmadı o lanetli adadan… Onlar da ellerinde Yılan Tanrıyı Kendi düzlemine sürmek için aradıkları Eskilerin Kudret Taşı olduğu için kurtulabildiler felaketten… Kahramanlar geri döndüler yanlarında, kaybettikleri dostların hüznü ama Kurtuluşa gidebilecek yolu aydınlatan bir ışıkla… Kahramanlarının geri döndüğünü gören özgür halklar onların taşıdığı umutla, sarıldılar silahlarına… Bir kez daha öyle ya da böyle son bir kez daha Altın şehrin sınırlarına yürüyüşe geçtiler… Ya Yılan tanrı ve onun mahluklarını bu diyarlardan def edecekler ya da tüm özgür halklar, Yılan Tanrıya boyun eğeceklerdi… İşte Böyle başladı Kutsal metinlerde Son Savaş diye anılan büyük muharebeler...
1.Cephe: HOROKAN ÇIKARMASIFlahrim, denizden yapılabilecek tüm saldırılara karşı çok korunaklı bir müfrezeye sahip, bu sebeple bu bölgeyi ele geçirmek için Horokan bölgesine bir çıkartma yapılıp, kara savaşı ile Flahrim üzerine yürünmesi gerekmekte… Düzenin orduları geceden yaralanıp, çıkartma yapmayı planlıyorlar… Bakalım Yıkımın orduları habersiz yakalanabilecek mi ?
Senaryo: Dawn attack
Özel Kurallar: Gece : Gece kuralları geçerli olduğu sürece tüm üniteler 8” çevrelerinde düşman varmış gibi hareket etmek zorundadır (Ld test yada march block) 12” ten uzak mesafeye ateş etmek/büyü yapmak isteyen her ünite Ld testi geçmek zorunda yada ateş edemez/büyü yapamaz.
Gece Baskını: Savaş başladığında gece kuralları geçerli… 2nci rounddan itibaren her oyuncunun tur başlangıcında oyuncu 1d6 atar attığı zar oynadığı tur sayısından küçükse güneş doğmuş sayılır ve gece kuralları oyundan çıkar. Örnek A oyuncusu 3 turunun başında 6lık zar attı, 1 yada 2 gelirse güneş doğmuş sayılır.
2.Cephe: KAYIP HAZİNEAlequos Bölgesinden gelen öncü raporlarına göre yıkımın ordularına ait birlikler garip at arabaları ile bir şeyleri kuzeye doğru taşıyorlar… Yılan Tanrının müridlerin eşlik ettikleri her ne ise, Bu savaşın geleceği için önemli olmalı… Bu birliklere baskın yapılıp, taşıdıkları her ne ise ele geçirilmeli….
Senaryo: Modifiye Watch Tower
Bu senaryoda Watch tower’ı tutan taraf Yıkımdır.Savaş alanın ortasına kule yerine bir hazine işareti konulur, Yıkım oyuncusu isterse, savaş alanının tam ortasına Watch tower senaryosunda yerleştirebildiği özellikte bir ünite yerleştirir. Bu ünite hazineyi taşımaktadır ve yanına hazine işareti konulur.
Özel Kurallar: Hazine: Hazine işaretini sadece bir İnfantery, Monstrous Infantery, Cavalry yada monstrous Cavalry ünitesi taşıyabilir. Bu işareti taşıyan ünitenin M karakteristiği ne olursa olsun yükün ağırlığından M karakteristiği 4” e düşer ve march yada charge edemez… Hazine işaretini taşıyan bir ünite o tur hareket etmek yerine işareti 1” yakınındaki başka bir dost üniteye verebilir(bu hareket her rounda sadece 1 kez yapılabilir yani bir zincir oluşturup, elden ele hazineyi bir kaç üniteye aynı round içinde aktaramazsınız). Hazineyi taşıyan ünite yakın dövüşte yenilip kırılırsa, kaçma zarı atmaksızın 4” kaçmış sayılır, yakalanırsa, hazine işareti onu yok eden üniteye(kıran üniteler birden fazlaysa ünitelerden herhangi birine(kıran ünitelerin sahibi karar verir)) geçer… Hazine işaretini taşıyan ünite menzilli bir saldırı ile yok edilirse(atış yada büyü) son modelin kalktığı noktaya hazine işareti bırakılır ve bu işaretin 1” yakınına gelen herhangi bir ünite tarafından alınabilir(hazineyi alan ünite o tur bir daha hareket edemez). Her ne sebeple olursa olsun, (random kaçma ve random hareket zarları dahil) hazine işareti taşıyan bir ünite 4”ten fazla hareket edemez. Hazine işaretini taşıyan ünite Magic Ressistance 1 Sahibi sayılır.
3.Cephe: ATEŞ ORMANIGüneyden yola çıkan düzenin orduları, Loranos dağındaki geçitlerden cücelerin yol göstermesi ile karanlık topraklara ulaştıklarında, karşılarında şimdiye kadar gördükleri en garip ormanlar ile karşılaştılar… Tüm yaprakları alev alev yanan ağaçlardan oluşan bu ormanlar içlerinde bir çok garip mahlukat barındırdığı gibi düşmanın gözcü birliklerini de barındırmaktaydı… Bu birliklerin yok edilmesi Altın Şehire yapılacak olan saldırının habersiz bir baskın olmasını sağlayabilir… Ancak görülen o ki Ateş ormanları da en az yıkımın orduları kadar Düzenin ordularının karşısında…
Senaryo: Meeting Engagement
Özel Kurallar:Ateş ormanı: Atılan terrain sayısının yarısı (yukarı yuvarlanmak üzere) orman olarak kullanılacaktır. Geri kalan sayıdaki terrainler random olarak atılacaktır. Savaş alanına yerleştirilen tüm oramanlar ordinary Forest sayılacak ancak dangerous terrain sayılacaklardır. Dangerous terrain testlerini başaramayan modeller 1 adet flaming wound yemiş sayılacaklardır.
Ormanın Hayaletleri: Destruction ordusu isterse Rare slottan 1 ünite (min 3-max 6 model) K’daai Fireborn alabilir. Bu modellerin özellikleri;
K'daai Fireborn Mv6 WS4 BS2 St5 To4 Wo3 In4 At2 Ld7 Sv4++ Cost:55pts (40x40lık baselerde Monstrous Infantery)
Monstrous Infantry (Stomp); Unstable; Unbreakable; Fear; Flaming Attacks;
Blazing Body (any model, except of other K'daai,s in btb at the start of CC phase suffers S4 Flaming hit, non-magical attack must reroll to Wound against K'daai);
Bound Fire Daemon (4+ Ward Save, 2+ Ward save against Flaming Attacks);
Burning Bright (make a Toughness test for unit of K'daai at the beginning of each turn except of first, if failed unit suffers D3 Wounds)
P.S. Daha önceden kumpanyalarımıza katılmamış arkadaşlar için not: oynadığınız ordu düzen ise, rakibiniz yıkım olmak şartıyla(yada tam tersi) herhangi bir rakiple, istediğiniz puan sınırı ile istediğiniz senaryo (1-2 yada 3. senaryo) yu istediğiniz kadar oyaya biliyorsunuz... tek şart bu maçların belirtilmiş kumpanya dönemindeki tarihlerde yapılması, maç yapılmadan önce kumpanya maçı ve hangi cephenin oynanacağının belirlenmiş olması ve maç sonucunun, kumpanya dönemi bitmeden önce standart bir şekilde foruma işlenmiş olması gerekiyor(tarih, kimle kim arasında yapıldı, hangi cephe, kim kazandı gibi)... yapılan maçların sonuçlarına göre, sonraki haftalarda yeni senaryolar oluşacak ve bir terslik olmazsa hemen hemen bir-birbuçuk ay sonra 8000vs8000 puanlık bir final maçı ile kumpanya sona erecek....
Neutral ordular kumpayadaki ilk maçlarını yapmadan önce düzen yada yıkım taraflarından birini seçiyorlar ve tüm kumpanya boyunca o taraf adına savaşıyorlar...
Kumpanyanın ilk haftasının başlangıç tarihi,15 Ekim 2012 bir terslik olmazsa da ilk hafta 21 ekim 2012 de bitecek...
Evet Hadi bakalım, yeni kumpanyamız hepimize hayırlı olsun... Herkese iyi eğlenceler...