Gecen hafta ici (yıllık izinde iken) 5 adet 40 k 6 th edition maci yapma firsatim oldu. Kulede su anda kimse pek oynamadigi icin genel bir neler oldu anlaminda biseyler yazayim istedim. Tabi ki bu bir 5 ve 6 karsilastirmasi degil cunku 5 i neredeyse hic bilmiyorum.
Arada bazi kurallari yanlis hatirliyor olabilirim affola.
Yaptigim maclarin 4 u leventin necronlarina karsi 1 i umutun ultra marinlerine karsi idi. Bende de grey knightlar var.
Oyuna pre measure gelmesi ve rosterlarin kapali olmasi meger cok onemli iki degisiklikmis. Sebeplerini anlatmaya calisacagim asagida.
Ordular belirlendikten sonra mission d6 atilarak ve dizilme sekli d3 atilarak belirleniyor. Dizillme seklini masada ayarladiktan sonra yani nerden enine, boyuna, capraz dizilim ve nereden kac inc uzaklikta olunacagi ayarladiktan sonra roll of yapip taraf seciyoruz.
Gelelim terrainlere. Terrainler icin masayi 2 ser feetlik 6 esit parcaya yani enine 2 ye boyuna 3 bolup parselliyoruz. Sonra her bir parsel de ki terrain sayisini belirlemek icin d3 atiyoruz. Simdi terrain dizme: ilk once rosterinda fortification (aegis defece line, fortress of redemption, Landing pad vb. Bunlarin hepsinin oyuna etkileri kitapta var.)mi ona bakiyoruz. Varsa o player onu karsi tarafin deployment zonu disinda herhangi bir parsele koyabiliyor. Sonra normal terrainleri taraf secme zarini kazanan kisi ilk ve her terrain arasinda minimum 3inc olacak sekilde gelen d3 kadar yerlestiriyoruz. Bunlari yerlestirirken eger karsi tarafa rosteriniz hakkinda ip ucu verirseniz adam sizi kitleyebilir ki dun umut bana bunu cok iyi bir ornekle yapti. Benim deplyment zonumdaki terrainleri oyle az aralikli dizdiki land raiderim hic bir yerden gecemedi. Masanin bir kosesinden Ates etti sadece.
Movement fazindaki en onemli degisiklik(infantry birlikleri icin) movemnt sonunda hangi adamin nerde duracagi. Bu o kadar onemli bir hale gelmiski oyununun kaderini degistiriyor. Cunku shooting ve cc de dusman uniteye en yakin modeller wound aldigi icin heavy weapon tasiyan ve special ozellikleri olan yada unitenin geri kalanina gore daha kirilgan olan adamlar derhal oluyorlar. Umut dunku macta boyle iki hata yapti metal gun ve multi melta tasiyan adamlarini LR Crusaderima en yakin olacak sekilde birakti bizde ne varsa atesledik ve meltali adamlardan kurtulduk
. Forumun birisinde yaziyordu artik 40 kda infantry birliklerinin Flank ve reari var. Hangi adami nereye koydugunuza dikkat etmezseniz shooting de ve cc de en onemli adamlarinizi kaybedip flank yada rear sarj yemis gibi olursunuz diye. Dogruymus leventle oynarken pyscannonli terminatorlerimi ve marinlerimi yanlis yere koyup shootinde olmelerine sebep olmustum.
Shooting fazinda mekanik olarak degisiklik yok. Ama movement sonunda dusmanla oyle bir aciya gelip en yakin modellemyi degistirmek onemli.belki rakibin zayif noktasinda durup ates edebilirsiniz. Sonucta en yakindaki model olecek. Mesele dun umut Draigo wing oynattigim paladinlare dunyayi ates etti ama en onde duran Draigo 2+3++ ile cok dayandi. Birde T5 olunca meltalarda instant kill vuramadi. 3+ yi gonul rahatligi ile attik.
Assault farkli tabiki 2d6 atip fail edip hic kipirdayamamak ta var yada 12inc uzaktaki adamin agzina girmekte. Assault a gelen onemli bir degisiklik overwatch BS1 ile assault eden ekibe shoot edebilmek. Sanirim bazi silahlarin ozel kurali bunu full BS ile kullandiriyor, bazilari overwatch yaptirmiyor. Cc dede en. Yakin model kurali gecerli en yakin modelden modele olculup assaula ilk once bu iki model b2b e geliyor sonra kalan ekip arkadan geliyor. Degdigin adamlara vuruyorsun ve arkadan, dusmana 3 inc icindeki herkes supporting atak yapiyor. Verilen woundlar en yakindan uzaga dagitiliyor. O yuzden gene movementaki dizilim 2 taraf icinde cok onemli. Flank sarj yapmak/yemek var
.
Vihecallar cok degismis tabiki. Hull point gelmesi damage tablosunun sadece penetrede atilmasi ve sadece 6 nin patlamasi. Ancak necronlar vihecallara karsi cok acimasizlar. Land raider iki mactada 3. Turn u gormedi. İnfantryler aracran inince shoot edememek assault edememek(land raider haric) gibi penaltilara sahip. Dun umut 60 marine ve yaklasik 7-8 tane rhino getirmisti paladinlere yetisebilmek icin rhinolara bindi ama indigi turn ates edemedigi icin cok vakit kaybetti. Yani benim anladigim araci alican ve moving terrain gibi kullanicaksin. İnfantrye cover vercek LOS kesecek falan. En azindan rhino razor back tarzi araclar icin. Yoksa levent av13 ve icinden zilyon tane gausss sikan ghostarklardan cok memnun
.
Ucaklar iyi bence. Artik her turn zorunlu hareket ediyorrlar. Ve her turn 90 derece donus yapma haklari var. Butun silahlarini full atesleyebiliyorlar asagiya bomba atabiliyorlar. Vurulmalari ise zor. Silahinizda skyfire rule yoksa ucaklara BS1 ile ates ediyorsunuz. Ha bide bir onceki turn hareket ettilerse 5+ jink save aliyorlar. Hani cok hizli gidio sekti falan.Patladilar mi o da cok sakat dustu yere large blast s6 vuruyo. İcinde kargonuz varsa s10 yiyor.
Monstrous creaturelar hakkaten iyi. Bir suru ek ozelikleri var. Hele bide jump yada flyingse hakkaten etkili oyuncaklar. Mesela smash toplam atak sayisinin yarisi kadar s10 armorbane hit yapiyorlar. Araclari cok uzerler.
Genelde beni tatmin eden bir oyun var ortada. 40 k olan bagliligim artti diyebilirim.
Bu kadar uzun bir postu okugunuz icinde tesekkur ederim.
Umut ve levent size ayrica tesekkurler bayagi eglendik ogrendik bu tatilde.