Savaş Çekici > WHFB İstatistikleri

Nisan 2023

(1/2) > >>

sargon:
9 Nisan Pazar
Angels of Truth (Deniz) vs The Empire (Burak E.)
2000pts Kumpanya
Senaryo: Gece Baskınları
Warriors of Chaos Marginal Victory

Atıyla, topuyla, tüfeğiyle gelen The Empire saflarının karşısında yalın kılıç gelen Slaanesh müritleri inanç özgürlüğü adına sahaya çıktı.

3 Chaos warrior ekibi, 2 maruader horsemen, 3 köpek(evcil), 1 chaos knight ve 2 ekip troll(chaos) kuvvetinin karşısında kalabalık halberdier ve swordsmen ekipleri ve detachmentların yanında, 4 tane makina, şovalyeler, pistolierlar ile klasik kompozisyona sahip imparatorluk ekibi vardı. Dizilimde iki ordu da ana savaş kuvvetini göbeğe, hızlı birliklerini kanatlara yerleştirdi. Knightların karşısına troll, köpek ve maruader ekibini yolladık.

İlk tura başlayan imparatorluk safları bütün hattı öne taşıyarak Slaanesh inanırlarına yakınlaştılar. Bana bir adım gelene ben koşarım şiariyle biz de imparatorluk saflarına yaklaştık. 2.turda şovalye ekiplerinin köpeklere charge borusunu öttürmesiyle ilk dayak denemesi yapıldı ancak köpkeler evcil olduğu için kaçtı. Turu aldığımızda karşısında knightları bulan chaos maruader ve troll ekibi de kucaklaşma yaşamak için şovalyelerin yanına gitti. Trollerin vomit atağıyla 3 knight temizledik, kırılıp kaçan knightlar bir sonraki turda da gidişatı kötü görünce gittiler. O sırada pistolierlar bizim ters kanatı delmiş adeta o tarafın battleline'ında at koşturuyorlardı. Göbekte ise yine troller bir detachment birliğine selam vermeye gitti, takıldılar biraz. Karakterli chaos warriors ekipleri ise göbekteki imparatorluk saflarına girdi. Swordsmen ekibinden çok kötü zar atarak dayak yedik, büyücülü halberd birliğini kırdık. Özetle toz duman indiğinde, makinalarda sadece helblaster ayakta, pistolierlerin çoğu erimiş, halberdier'ları temizlemiş ve kendi generalli ünitemizin de yok olduğunu farkettik.

Teşekkürler Burak Ertürk, gg wp.

ManOM: İmparatorluk Generali. Tam bir delikanlı gibi geldi dövdü kırdı kovaladı.
MalOM: Priest of Sigmar, knight ünitesinde bişi yapamadı takıldı boş boş.

Deeyo:
11 Nisan Salı
Lizardmen (Alkım) vs Vampire Counts (Mirza)
2000pts Kumpanya
Senaryo: Gece Baskınları
Lizardmen Solid Victory

Ortaya Karışık yerleşmede Vaargulf helbat ve zombiler graveguard felan Mirzanın sağ kanadında çıktı geri kalanlar da ortaya yerleştiler. lizardmen de ise Templeguard Skinkpriestli Ancient Stegadon ortadayken bir grup skink solda bir grup ortada çıktı sağ kanada ise stegadon kroxigor ve Sauruslar yığıldı.

1. Tur Mirza kendi kanatlarından  hızlı geldi büyü fazında 5 zombilibom kalktı. Lizardmenler turunuda skinler bir helbati şişlediler, undead köpekler büyü ve shootingle ortadan kalktı.
2. Tur Mirzanın black coachu vampirli graveguardlara yanaştı içinde Wight hero olan blackknightlar ortadan sağlam bir şarj için hazırlandılar, sol kanadındaki iskelet grubu ise fazla açıldı. Kertenkele turunda Vargulf bir grup skinki terör ile dışarı uğurladı. Coldone'a binmiş Scarveteran Vargulfa şarj etti ve öldü. SAğ kanadımda ise fazla açılmış iskelet birliğini saurus ve stegadon ön ve flank şarjlarla 2 turda toza çevirdiler. Blackknightları büyü ve tüf tüf ile 1 kişiye indirdik.
3. 1 wight ve blackknight skinkleri kovalayıp ezdiler büyü fazında ise blackknightlar yine fullendi hatta yiyecekleri flank şarjdan danse macabre ile kurtulup templeguardlara flanktan girecek hale geldiler. Kertenkele turunda bu kez kroxigor ve stegadon grubu önden ve yandan bir sonraki iskelet grubuna girdiler. tek turda toza çevirdiler. Stegadon şanslı bir overrun ile black coacha yandan girdi! Slaan helbatleri toza dönüştürdü Ancient stegadon Vargulfun önünü tıkadı.
4. Vargulf ve zombiler Ancient stegadona BK ve Wight temple guardlara girdi. Ancient Durdu zombileri döverek bir kaç turda CR'den Vargulfu da indirdi. Düz stegadon ise Black coachu güzel impactlerle indirdi. Sonra Graveguardlara da yandan girdi!
5-6 içinde Biçer döver olan Grave guard grubu stegadonu iki turda kaçırdı. Bu stegadon toplandı!kroxigorlar Bir başka danstan Slaan ve temple guardları korumak için kendilerini feda ettiler ve oyun bitti.

Canavar of the match! Stegadon. 4 Flank Charge! 19 impact!
mal o Match: Chameleonlar masaya çıkmayı unutmuşlar..

Azactoth:
11 Nisan Salı
Tomb Kings of Khermi (Semih) vs Warriors of Chaos (Deniz)
200Pts Kumpanya
Senaryo: Büyük Arayış
Tomb King Solid Victory

  Random yerleşimde, Screaming Skull Catapult benim sağ kenarımda çıkınca, tüm ordu düzenimi sağ kanada göre kurdum. Deniz ise kendi random diziliminde kendi sağ kanadına yerleşmek zorunda kaldı. Bu durumda Ana ünitelerinin neredeyse hepsi benim catapult tan minimum 50-60" uzağa deploy olmuş oldu. Denizin ordusunda 18" e 1d6+1 tane Sd6+1 haricinde range attack yada büyü olmadığı için büyü ile de ateş edebilen catapult, Chaos ordusunun asıl vurucu gücünün (1  troll+2 Chaos warrior+1 chaosknights +1 köpüş ünitesi) kendisinden uzak köşede çıkması sonucu benim tarafıma büyük bir avantaj oluşturmuş oldu.
   Deployment'i ben önce tamamlamış olsam da zar atışmada kazanan Chaos ilk turu oynadı. İlk turun başında Chaosun perdeleme için kullandığı Troll ünitesi ilk tur liderin yanında olmasına rağmen Stupidity zarını kaçırınca arkasındaki generalin de bulunduğu  chaos warrior unitesini de bir turluğuna durdurmuş oldu. Zaten march ile 4" move ile ilerleyebilen vurucu chaos warrior ünitesi için, bir tur kaybetmek savaşa bir tur geç girmek anlamına geldiği için büyük birkayıp oldu. Benim yoğun olduğum kanatta Bir Chaos warrior ünitesi ormanın arkasına saklandı, iki köpüş ünitesi ise hızla savaş alanının yarısını aşıp bir sonraki tur iskelet okçulara charge edecek şekilde konum aldılar. sahanın ortasından ilerleyen başka bir fast cavalry ve troll ünitesi ise orta alanı tehdit ediyordu. Disk üstündeki chaos büyücüsü ise savaş alanının ortasına inip magic missile ile fast cavalry avlamaya çalıştı ama Lich priestlerin karşı duaları büyücünün Efendilerinin gücüne ulaşmasını engelledi.
   Birinci turun ikisinde, Tomb King neredeyse yaptığı tüm büyüleri geçirdi. Prince in tek zarda 5 attığı catapult ateş etsin büyüsünü iki zarla dispell eden chaos büyücüsü, kralın attığı 6 ile catapult ateş etsin büyüsünü iki zarla dispelleyemeyince Lich priestler tam anlamı ile büyü fazında at koşturdu. Catapult  büyü fazında range in yaptı, öne çıkardığım Bone Giant ve Tomb Scorpion büyü ile birer köpüş ünitesine charge etti. Scorpion'u göğüsleyen köpüşler CC de bunun bir hata olduğunu farketseler de kaçamayıp scorpion'un pençelerinde can verdiler. En sağ kanatta Giant Chrge'ına kaçarak cevap veren köpek grubu bir daha toparlanamayarak bir sonraki turun başında savaş alanını terk etti. Burada Catapultan saklanmak için denizin Chaos Warrior ünitesini ormanın arkasına çok yakın yerleştirmesi O'nun alehine çalıştı, çünkü failed charge eden Bone Giant, Chaos Warrior ünitesinin orman içinden geçerek charge edemeyeceği kadar uzakta kalmış oldu. Scorpion ise kovaladığı köpekler sebebi ile çoktan Warrior grubunun kanadına geçip ünitenin LoS'ından çıkmıştı. Sol kanatta ise 3 akbabadan oluşan Carion ünitesi Düşmanın charge edemeyeceği bir konuma inip, bu kanatta bulunan Troll ünitesi hariç neredeyse tüm üniteleri march block'a almıştı. Bir sonraki tur okçulara charge etmek için ortadan gelmiş olan iki ünite Chaos marauder Horseman ünitesi ise 21 kişilik okçu ünitesinin büyü fazında da ateş edebilmesi sonucu ilk roundda toplam 40+ ok atışı yediği için bir ünite tamamen yok olmuş, diğer ünite ise bir kişiye düşmüştü. Bunun üstüne shooting fazında, spell fazında range-in yapmış olan catapult troll ünitesini göbekleyip direct hit atınca gelen mühimmatın yanıyor olması sebebi ile regenerate dahi atamadan iki tanesi küle dönüştü. İlk tur bittiğinde savaş alanında Chaos'un chaff olarak sadece bir köpek ünitesi ve bir adet marauder horseman'i kalmıştı. Asıl dövücü üniteleri olan Chaos Warrior üniteleri ve chaos knight ünitesi ise akbabaların çevrelerinde dönmeye başlamsından huzursuz olup, march etmek yerine temkinli hareket etmeye başlamaları sebebi ile Denizin istediği hızda ilerleyemediler.
   Aslında birinci turun sonunda savaşın üç aşşağı beş yukarı ne olacağı belli olmuştu. Daha sonraki turlarda önce scorpion ve gianttan ortak charge yiyen benim sağ kanadımdaki yanlız warriors of chaos ünitesi kırılıp scorpion tarafından yok edildi. Bu arada tek başına saldıran marauder iki combat raoundu dayansa da sadece bir skeleton light cavalry modeli kaldırarak kendi de yok oldu. Chaous ordusunda shooting yapabilen hiç bir şey olmaması ve hem araziyi hem de ünitelerin birbirlerine olan pozisyonlarını iyi kullanan akbabaların march etmelerini önlemesi sebebi ile Chaos'un ölümcül savaşçıları oyun bittiğinde halen close combat'e girememişlerdi. 5 turda akbabalar kaçmaması için s     chaos büyücüsüne charge ettiler. Eğer kaçmaya çalışacak olsa bone giant ve Scorpion'un önüne düşeceği için büyücü durmayı seçti. Ben büyücülerimi büyü fazında giant ve scorpion'u charge ettirmek için uygun bir konuma getirdim ancak bu durmda Trollere fazla yaklaşmış oldum. Bone giant normalde büyücüye charge edecek iken hieropant'ımı korumak için Trollere charge etti. bu charge sırasında regeneration zarlarını kurtaran troller T5 olunca bu savaşta rüzgarın yönü döndü ama allahtan sadece bir tur daha savaştık ve troller kusarak ve combat resulation da gianta her ne kadar 4 wound verebilseler de giant savaş alanından 2 wound ile sağ çıkmayı başardı (Bu oyun boyunca vermiş olduğum toplam puan olan 110 puana denk geliyor) son round ise scorpion akbabaların tuttuğu chaos büyücüsüne arkadan charge ederek onu da öldürmeyi başardı.

Man of the Match1: Scorpion. Bir ünite köpüş öldürdü, bir ünite chaos warrior'u kovalayıp yakaldı ve yok etti, chaos büyücüsünü öldürdü... Daha ne yapsın?

Man of the Match2: 3 kuşluk akbaba ünitesi. 4 round boyunca Chaos ordusunun sağ kanadındaki tüm vurucu gücünü march block altına alıp tüm combatları benim seçmemi sağladı. Üstüne chaos büyücüsünü ters köşeden yakalayıp, scorpion tarafından yakalanmasını sağladı. Aferin çocuklar...

Mal of the Match: Chaos warrior ünitesinin önünde sözde perdeleme yapan Troll ünitesi, Chaos warrior ordusu için çok değerli olan bir round'u Generalin yanında olmasına rağmen tuturamadığı Stupidity zarı sebebi ile kaybettirdi.

    Oyunda açık ara zarlar benden yanaydı. Neredeyse geçiremediğim büyü olmadı. catapult iki kere misfire atmasına rağmen sadece 1 crew kaybetti ve 3-4 kere direk hit attı. Okçular 4+ atar gibi 5+ attılar (Deniz bu konuda haklı yeterince 5+nın yapamayacağı bir şey yok)

   Oyun için tekrar teşekkürler Deniz.

Barbar139:
15 Nisan Cumartesi 1. Maç
Beastmen (Özgün) vs Empire (Batuhan)
200Pts Kumpanya
Senaryo: Güney Ormanları
Beastmen Solid Victory

Ormanlarda dövüştüğümüzden bol ağaçlı bir harita kurduk, ortaya da ağaçlık koyduk ve aslında bu Empire'ın taktiksel açılan zor duruma düşmesine neden oldu. Empire battle line boylu boyunca dizilirken Özgün çok "elit" bir orduyla geldi, 2 Cygor, 1 kalabalık Gor ünitesi (doombull dışında tüm karakterler içinde), 1 de içinde doombull olan minotor grubu ve 2 Ungor raider ünitesi. Evet bu kadar... Benim büyücüm de siz mi daha hayvansınız ben mi diyip beast lore seçmişti.. Güzel büyü de geldi aslında karşıdaki süvari, chariot, monster vs kombatta korksun dövüşmesin, move'da yürümesin büyüsü.. Ama Özgün'ün ordusunda beklediğim centigor, chariot, giant vs olmayınca büyüyü havaya sıktık. Tek avantajım şöyle oldu, Özgün sol kanadıma yığıldı, minotorlar en sola geldi, öyle olunca 2 top + hellblaster'ı ben de tam karşılarına dizdim.

Beastmen höldür höldür tabi koşmaya başladı üstümüze. Sağ kanadımda Steam tank, pistolier vs swordsmen grubunun önünde bir tek oyun boyunca sağa sola taş atıp tutturamayan dev Cygor vardı, öyle olunca orası sadece dümdüz ilerledi, tee oyun sonunda da Cygor artık top atışları ve Steam tank paletleri altında can verdi. Sol kanadımda minotorlar yolun çoğunu sorunsuz geldiler ilk tur havalar karardı war machine'ler 4+ya çalışsın balistikler -1 alsın diyen item'ı çekti beastlord, kayıpsız geldiler. 2. tur hellblaster, dibine gelen minotorları görüp Kaboom'ladı, toplamda 28 atışla sonraki tur nasılsa minotor şarjında patlayacağım, hepsini alıp patlayıp gideyim dedi. Öyle de yaptı. Top atışı desteğiyle ve hellblaster çıldırmasıyla minotorlar daha line'a ulaşamadan yok oldu. Doombull tek kaldı. Diğer Cygor da habire war machine'lerin kafasına taş atmaya çalışıp beceremedi. Oyun sonuna doğru o da top atışlarından öldü. Ünitelerimden birine taş atmayı denese, muhtemelen tek atışta tüm bir halderdier veya swordsmen grubu mefta olacaktı...

Burdan itibaren taktiksel sıçışlarım başladı. Uzun zaman sonra yeniden oynamanın etkileri... Önce doombull'u tek görünce "aha challenge'dan kaçamaz" dedim ve aynalı (challenge'da senin tüm karakteristiklerin benim olsun) karakteri üniteden çıkarıp tek başına doombull üstüne sürdüm. Ve fakat doombull'un impact'ini unuttum.. Çocuk daha challenge'a giremeden impact hitlerle mefta oldu. Sonra doombull halberdier'a yandan, Gor ünitesi de önden girdi. Çok sağlam dayak yedik 1-1e kaldık tabi ama BSB'deki ben ve ünitem Stubborn'uz bayrağı sayesinde Özgün hafif bir kriz geçirdi. Durduk. Bu andan sonra yine taktiksel sıçış... Artık yapmam gereken o grubu kombatta bir tur daha kitleyip kalan ünitelerimle masaya dağılıp beraberliğe hatta o ünite bir şekilde durursa victory'e gitmekti. Gaza geldim knight + free company ile şarj dedim swordsmen ünitesiyle de combata yaklaştım sonraki tur arkadan dalarız diye.

Tabi knight ve free companyler 3-5 Gor indirdi ama ortada doombull gerçeği var. Katliam yaptı.. BSB'li captain da ölünce kombat gerçekten 1-1e kaldı. Herkes sağa sola kaçıştı swordsmen de panikledi. Son tur benimdi ama istisnasız tüm rally zarlarımı kaçırdım knightlar ve swordsmen de puanlarını verince durum; "yenildik ama ezilmedik"ten "yenildik ve ezildik"e döndü.

Çok eğlenceli maç için teşekkürler Özgün!

Man of the Match: Doombull! Katliam!
Mal of the Match: Ben. Ünitem stubborn, doombull + gor'ları kitlemişim, bir tur daha dayansam yeter. Ne diye charge ediyorsun...
Mal of the Match2: Cygorlar. Oyun boyunca hiçbir etkisi olmayan taşlar attılar bir tane bile göbekleyemediler.

2. Maçı da yazacağım sonra...

Barbar139:
15 Nisan Cumartesi 2. Maç
Vampire Counts (Mirza) vs Empire (Batuhan)
200Pts Kumpanya
Senaryo: Fırsat
Empire Solid Victory

Karşımıza bol iskeletli, zombili, warghul'lu, black coach'lu çok keyifli bir undead ordusu çıktı.

İlk turda sol kanadıma biraz fazla yaklaşan ölü kurtlar ve arkalarında warghul görünce "bu fırsat bir kere gelir" diyip Knight'larla şarj ettim, +d3 şarj mesafesi de işe yaradı. Knightlar fear'ı da geçti, köpüşleri kırdı o gazla warghul'a girdiler.. Ama sonraki tur warghul'a şarjda tek bir wound bile veremedik... Statikten 1'le kırıldı ama ölmedi. Sonraki turlarda da yine rezil zarlarla knightlar eridi gitti warghul önce onları yedi sonra cannon'a şarj etti, peşinden oyun boyu koşan pistolier grubu da hiçbir atışı tutturamadı, tutturdukları armor save'de kaldı. Oyun sonu warghul halen ayaktaki nadir vampir modellerindendi.

En sağ kanatta da iskelet süvariler fazla yaklaşınca Steam tank ufak bir risk alıp 5 steam üretti, sonra da daldı oraya. Süvarileri ve wight king'i birkaç turda ezdi. Sonra dönüp içinde necromancer olan bir iskelet ünitesi aldı. En son tur da zombilere koşturdu tek bir zombi dışında hepsini paletleri altında ezdi.

Ortada ise black coach koştu warmachine line'ımızı kırdı. Ama sonra abuk bir açıyla kalınca biraz gerileyip pozisyon almış generalli swordsmen ünitesinden şarj yedi. Bu arada ethereal olmuştu black coach ama generalin elinde Runefang vardı. Hızlıca kesiverdi. O gazla iskeletlere girdi generalli ünite ama graveguard'da bize yandan girdi. 1-1e kaldık generali ve runefang'i kaptırdık. Bunu gören içinde priest'li halberdier ünitesi sonraki tur grave guard şarjı göğüslemek üzere pozisyon aldı. Vampir challenge diyince priestimiz çıktı ve aynayı kullandı. İskeletlerin şaşkın bakışları altında vampir lordu 2 tur içinde Sigmar priest'in warhammer'ı altında can verdi... Graveguard da o tur dağıldı...

Mirza'ya çok teşekkürler!

Man of the Match: Steam Tank. Hulk smash misali karşısına çıkan herşeyi paletleriyle ezdi biçti
Man of the Match 2: Warghul, önüne çıkan herşeyi yedi, pistolierlerden de kaçtı.
Man of the Match 3: Sigmar Priest, vampir lordu toza döndürdü.
Mal of the Match: Çok öyle inanılmaz kötü işler yapan kimse yoktu...

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git