Kule Sakinleri

Savaş Çekici => Warhammer 40k => Konuyu başlatan: Antimodes - Ekim 30, 2011, 02:26:43 ÖS

Başlık: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: Antimodes - Ekim 30, 2011, 02:26:43 ÖS
Lig bitiminden itibaren special karakter ve forge world minili roster yapaya basliyorum ben. su assualt drop podu bi gorek.
Ozellikle 40K da hic biseye sinir koymadan takilalim bence. En azindan ben ole yapacam.
Başlık: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: İsmayil - Ekim 30, 2011, 03:37:44 ÖS
Lig bitiminden itibaren special karakter ve forge world minili roster yapaya basliyorum ben. su assualt drop podu bi gorek.
Ozellikle 40K da hic biseye sinir koymadan takilalim bence. En azindan ben ole yapacam.

aynen. zaten forgeworld oyuncaklarının genellikle adil davrandığını düşünüyorum çok iş yapan üniteler 3-5 puana alınmıyor sonuçta..40K whfb'ye göre çok daha stabil bi oyun bu yüzden uç noktalarını kullanmak bencede sorun değil aksine renk geliyor ortalığa
Başlık: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: iyt - Kasım 01, 2011, 01:43:46 ÖS
tamam  ozaman arkadaşlar ben evdeki takım taklavatı satıp  2 adet thunderhawk gunship alıyorum 3000 puan lık maçlara başlayabiliriz artık ozaman. yada ruhi  şu vendettaların yanına bane blade nekkadddar yakışıcak biliyormusun evet evet haklı sınız forge world oyuncakları hakkattende çok dengeli şeyler ( kendi aralarında yada 10.000 puanlık maç yapıyorsanız.) neyse benim düşüncem başından beri aynıdır special karakterler ve base codex dışında birşeylerle karşılaşınca sinirim bozuluyor o yüzden mümkünse bana karşı o buildlerle gelmeyiniz bu tarz ordularla oynamaktan zevk almıyorum.
Başlık: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: Azactoth - Kasım 01, 2011, 01:54:43 ÖS
tamam  ozaman arkadaşlar ben evdeki takım taklavatı satıp  2 adet thunderhawk gunship alıyorum 3000 puan lık maçlara başlayabiliriz artık ozaman. yada ruhi  şu vendettaların yanına bane blade nekkadddar yakışıcak biliyormusun evet evet haklı sınız forge world oyuncakları hakkattende çok dengeli şeyler ( kendi aralarında yada 10.000 puanlık maç yapıyorsanız.) neyse benim düşüncem başından beri aynıdır special karakterler ve base codex dışında birşeylerle karşılaşınca sinirim bozuluyor o yüzden mümkünse bana karşı o buildlerle gelmeyiniz bu tarz ordularla oynamaktan zevk almıyorum.
Special karakterler bir derece ama Forge world kuralları konusuna kesinlikle katılıyorum... Her çıkan codexte power crap oluyor bu bir gerçek ama bir süre sonra alışıyorsunuz bakınız Space Marine, Blood Angels, Space Wolves ve Grey Knight ordu codexleri... ayrıca yeni necronlara karşı oynamadan sadece kurallarına şöyle bir bakıp karar vermek bence şu anlık manasız... Gelsinler görelim dayağımızı yiyelim ondan sonra ağlamak için yeterince zamanımız olur ;)
Başlık: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: mereghost - Kasım 01, 2011, 05:51:22 ÖS
Benim Special Character'lar dahil codex içi hiçbir oyuncağa bir lafım yok. Hatta SC'lerin eğlenceli olduğunu da düşünüyorum. Lakin Forge World model ve kuralları şaibeli. Teoride FW'nin yazdığı kuralların, benim ya da internette jenerik bir adamın yazdığı kurallardan bir farkı yok. Hepsi unofficial.

Necron konusunda Semih'in dediklerine katılıyorum. Her yeni çıkan/çıkacak ordu böyle bi panik yaratıyor; gelsin görelim öğrenelim, umalım çok eğlenceli bir ordu olsun.
Başlık: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: Rhonanthor - Kasım 02, 2011, 11:00:01 ÖÖ
Sonuçta Forgeworld modelinin direkt kendisi olduğu sürece pek çok turnuvada falan da kullanılabiliyor.Hatta convert kullanılamıyor forgeworld modeli yerine.Tüm Space Marine'leri fleet yapan adam var,18 inç içine jump packle infiltrate ettirten var,benim ordumda da azcık dengesizlik olsun arkadaş.
Başlık: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: Antimodes - Kasım 02, 2011, 01:33:02 ÖS
Selamlar,

Benim şu an ordumda 65 marine 11 vechilce var, bundan sonrası için apocalypse ve forge world'e işine saracam. Kimisi farklı tadı yeni orduda arar, kimisi forge world'de arar, kimisi özel expansion ordusunda arar, kimisi fan made orduda arar. Kimse kimsenin tercihini beğenmek zounda değil ama anlayış göstermek zorunda. Anlayış nedir derseniz Hollandalı bir amcanın lafından alıntı yapayım, bu müslümanlara saldırı olayları çıktığında adam şöyle demiş;

"Biz Hollonda'da farklılıklara tolerans gösterdiğimiz sanıyorduk ama son olaylar gösterdiki tolerance sandığımız aslında ignorance'mış"

Hepi topu 10 aktif 40K oyuncusu olan bir toplulukta forge world minyatürü kullanmak isteyene 3-5 kişinin "base codex dışında birşeylerle karşılaşınca sinirim bozuluyor o yüzden mümkünse bana karşı o buildlerle gelmeyiniz bu tarz ordularla oynamaktan zevk almıyorum." demesi bence tolerans yani anlayış göstermek değildir. Açıkca ignore etmek yani yok saymaktır. Ve yok saymak karşılıklı saygı çerçevesinde bir arada yaşamak değildir, farklı görüşe karşı pasif dayatmadır.

Bu tarz bir dayatma için bakınız muhafazekar kesimi yıllarca uygulanan devlet dayatması ve sonrasında intikam sesleriyle gelen şu anki karşıt dayatmalar. Bizdeki duruma dönersek, bir taraftan gelen dayatmaya karşı diğer tarafta dayatma uygulabilir. Örneğin ben bir dayatma olarak şunu yapabilirim;

Özel karakter ve forge world minyatür olmayacak denen bir turnuvaya 2 liste hazırlarım, önce söylenene uygun bir roster gönderir ve paramı veririm. Sonra ilk maça istedeğim minilerden oluşan bir roster ile gelirim ve rakibime ben turnuvanın o kurallarını yok saydım (ignorance) bu ordu ile maç yapacam derim. Kabul edilmeze para verdim kardeşim oynuyacam turnuvada diye olay çıkarırım.

Ne dersiniz bu şekilde karşılıklı yok saymalara yani dayatmalara mı yönelelim?

Hemen belirteyim kızgın veya gergin değilim; sadece açık ve içten bir şekilde görüşümü yazdım ve gerçekten yukardaki soru ile ilgili görüşlerinizi merak ediyorum. Hani gerçekten de dayatma olayına girebiliriz, çirkefleşmedikten sonra severim ben böyle mücadeleleri. ;)

Saygılar,
Başlık: Ynt: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: Ruhi - Kasım 02, 2011, 02:14:39 ÖS
- Her yeni codex daha iyi olmuyor diye düşünüyorum. Yoksa Dark Eldar hani hepimizi yerdi. Süper liste yav. Oynaması da keyiflidir herhalde. Rakip olarak da güzel adamlar.

- Ben çok umutluyum Necron'lardan. Keyif katacaklar diye düşünüyorum. Son zamanlarda iyice zorlanıyorlardı ve havaları pek yoktu. Bu barge muhteşem görünüyor.

- Hazır atarken belirtmek istedim: Tau'yu özledim biraz. Codexleri çıksa da biraz heyecan katsa. Hani Seyfioğlu ve Görkem gelse de iki maç yapsak. (Kahrolsun magic, kahrolsun okul demek istedim bir an. Heh.)

- Yav, deneriz bir sonraki Lig'de falan special karakterleri. Hani öğreniliyor yav, neyin daha eğlenceli olduğu. Bakarsınız patlar, bir daha yapmayız. Daha üç senedir 40K minyatürü var Kule'de sonuçta. (Bu arada Kule'de Gothic için olan bir iki tane hariç hiçbir forgeworld modeli yok galiba)

- Apocalypse oynamak için terrain lazım galiba biraz daha. Değil mi?

NOT: Başlık kayınca post alakasız kalmış biraz. Heh.

Ekleme: Forgeworld özellikle dengesiz veriyor diye düşünüyorum. Çok iyi oldğunu düşündüğüm bir örnek var elimde: Hydra. Çok kafalı olan değil, bizim Anti-Air. Aynı özelliklerle(belki az daha kötü) 200 pts idi Apocalypse'de. 75 pts şu anda. Hani oyun faklı, muhakkak bazı bonusları vardır o oyunda ama durum o hani. Forgeworld bence riskli puan görünce, biraz yüksek sallıyorlar diye düşünüyorum. Hani karar vermeyince bir oyuncağa puan. Biraz yüksek sallıyorlar.
Başlık: Ynt: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: Barbar139 - Kasım 02, 2011, 02:26:51 ÖS
Forgeworld orduların kuralları nedir bilmiyorum, bir iki oyun oynarım, baktım çok pis dövülüyorum, "sağol abi bir daha oynamayayım ben forge world ordularıyla" derim olur biter :P aynen imperial guard'a karşı en az 2 venom ve 2 ravager'ım daha olmadan 1000 pts oynamayacağım gibi ;)

Special char kullanılmasına karşı değilim

Turnuvalarda special serbest bırakılabilir, forge world muhabbetinde de bence önyargısız bir süre maç yapalım bu modellerle, hani bi 3-4 ay, ona göre bir karar veririz. cheese-renkli ordu arasındaki çizgiyi çok aşıyorsa yapacak birşey yok tabii

Not: ve evet Dark Eldar oynamak çok keyifli :D
Başlık: Ynt: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: Antimodes - Kasım 02, 2011, 02:51:05 ÖS
Ekleme: Forgeworld özellikle dengesiz veriyor diye düşünüyorum. Çok iyi oldğunu düşündüğüm bir örnek var elimde: Hydra. Çok kafalı olan değil, bizim Anti-Air. Aynı özelliklerle(belki az daha kötü) 200 pts idi Apocalypse'de. 75 pts şu anda. Hani oyun faklı, muhakkak bazı bonusları vardır o oyunda ama durum o hani. Forgeworld bence riskli puan görünce, biraz yüksek sallıyorlar diye düşünüyorum. Hani karar vermeyince bir oyuncağa puan. Biraz yüksek sallıyorlar.

Abi apokalip oyunda flyer diye üniteler var, bu adamlara <=12" mesafeli silahlar ateş dahi edemiyor. Diğerleri ateş etse dahi 6+'ya vuruyor. Eğerkine ateş ettiğin silah AA mounted ise o zaman 6+'ya değil normal to hit zarına vurabiliyon. O yüzden Hydra apokalip olayında çok önemli bir araç haline geliyor.

Zaten olay apokalip oynamak değil, apokalip oynadık mı zaten kimse forge world minilere hayır demez tahminen. Konuştuğumuz standart 40K'de foge world minilerini kullanmak. Hydra minisini standart 40K'da 75 puana, apokallip'de  200 puana sahaya koyarsın olayı ayrı konu.

Tabii forge world olmaz diye dayatırsak kim alır da o minileri boyar? E o zaman kim gaza gelir de apokalip maç için uğraşır... Bu da aynı konunun bir başka yanı.

Başlık: Ynt: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: Ruhi - Kasım 02, 2011, 03:02:30 ÖS
O zaman garip bir örnek daha vermek istiyorum, Forge World minilerinin puanlarının biraz yüksek olduğuna dair. Yani çok özel kural falan yoksa, bence forgeworld biraz yüksek puan veriyor.

Chimera malum muhteşem bir oyuncak. 12/10/10 5 Firepoint 12 kapasite falan.
Turret Multilaser Heavy 3 S6 AP6 yanında geliyor.

Eğer Forge World Upgrade'i alırsan, Autocannon olabiliyor.

Autocannon Heavy 2 S7 AP4. Hani Autocannon belki biraz daha iyi, ama 2 yerine 3 atış yapmak mı yoksa 1 Str fazla mı bilinmez. Diğer taraftan Forgeworld upgrade'i 15 pts. 15 pts neki denilebilir tabi. Ama Chimera 55 puan hani. %30 fazla puana autocannon'da alınmaz. Kısaca biraz tuzlu forgeworld puan babında diye düşünüyorum.

....

Can bir defa Forgeworld kurallı bir şey kullanmıştı sanırım. Belki sonra White Dwarf'ta falan da çıkmıştır. 2 Eldar Tank, beraber ortak ateş ediyor falan. Havalıydı hani. Ben sevmiştim çok.
Başlık: Ynt: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: Azactoth - Kasım 02, 2011, 03:31:47 ÖS
Can bir defa Forgeworld kurallı bir şey kullanmıştı sanırım. Belki sonra White Dwarf'ta falan da çıkmıştır. 2 Eldar Tank, beraber ortak ateş ediyor falan. Havalıydı hani. Ben sevmiştim çok.


Yok o Codex Eldarda var Fireprism'in kuralı destekli atış olayı... Forge worldde adamlar modeli satmak için kural koyuyorlar gibi bir durum var... Atıyorum Drop pod olayını hepimiz biliyoruz, forge world drop pod oldu mu fazladan 30 puan veriyorsun ama droppodan inen adamlar assault yapabiliyorlar... hani bu space marine ordusuna elbette farklı bir oyun oynama fırsatı veriyor ancak karşındaki adamın (özelliklede başlama zarını kazanmadıysa) istediğin bir ünitesini adam oyuna başlamadan CC'e kitlemek bence çok ta adil değil...
   Bu arada olayı diretme olarak görmeni anlıyamadım... Sonuç olarak oynadığımız bir oyun ve her oyun gibi bu oyunun da belirli kuralları var... Special karakterler konusunda rakibine sormadan alabilirsin diye açıkça yazıyor zaten... bir organizasyon kuralı olarak konulmadığı sürece SC kullanımının bir sakıncası yok... Ha biz fantasy'den kalma alışkanlıla (Eskiden SC almak için rakibine sor dediğinden) yav bak ben SC alıyorum demeyi kendimiz bir huy haline getirdik...  Ayrıca kimsenin forge world modelleri kullanmasına kimsenin bir şey diyeceği de yok ama konu O modelleri forge world kuralları ile kullanmaya geldimi insanlara sormadan böyle bir şey yapmak kime ne kazandırır bunu bilemiyorum :)
Başlık: Ynt: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: Antimodes - Kasım 02, 2011, 06:06:04 ÖS
Ayrıca kimsenin forge world modelleri kullanmasına kimsenin bir şey diyeceği de yok ama konu O modelleri forge world kuralları ile kullanmaya geldimi insanlara sormadan böyle bir şey yapmak kime ne kazandırır bunu bilemiyorum :)

Hepimize çok şey kazandırcağı kesin. Neden?

- Ben forge world kurallı oyuncak kullanan adamla oynamam demek o adamın isteğini yok saymak.
- İstek bu şekilde karşılanınca kimse o işe girmiyor.
- Girmeyince forge world minisi almıyor...

Olay bu kadar net.

Sen mini al kullan ama kuralını kullanma, olmadı kuralı kullanmak için özel izin istersin, hani ben zaten o şekilde senle oynamam ama... Dedin mi insanda heves filan kalmıyor, o miniyi de almıyor.

Oysa yaklaşım pozitif olsa heves hiç kırılmaz ve bizde forge world minilerini Kule'de görebiliriz. Mesele sadece FW değil aslında, atıyorum fan made ordu kullanmak isteyen adam bir sürü coversion'lı mini koyar masaya onları görürüz.

Bundan güzel kazanç mı olur?

Lütfen "sen yap conversion ordunu ama fan made kurallarını değil official ordu kurallarını kullan" demeyin. Ben o fan made ordu kuralları için heveslenmişsem o kuralları kullanma dedin mi o conversion orduyu hiç yapmıyom ki!

Kısıtlayıcı kısır döngüde kısılıp kalmayalım artık.
Başlık: Ynt: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: sargon - Kasım 02, 2011, 06:18:42 ÖS
Abiler, hani olayla ilgili pek bi alakam yok ama ben kendi görüşlerimi söylemek isterim.

En başta forgeworld güzel minyatürler yapıyo hatta yarı-custom modeller. Hani miniler güzeli hafiften collecter filan. Ama genelde fiyatı da güzel. Bu sebepten dengesiz olması da normal.

FW minileri bence oyunun dengesini bozan şeyler. Zira bunlar oyuna ek olarak gelen şeyler. Yani biz süper bi minyatür yaptık ama hem estetiği hem işlevi olsun diye kural da yazdık ama fiyatına da kurallar uygun olsun dedik şeklinde düşünüyorum. Efendim, ben de isterim aldım greater daemon koydum herkesi dövdü, renegade minatour koydum süper sıktı filan ama, eeee sonra? Ben rakibi oynatmayan bişey istemem ki. Tek başıma oynamak istesem evde oturur pc oynarım en basiti.

Apokalips konusunda da, US ve EU klüplerine göre yeniyiz ve boyalı yüksek puanlı minyatürü olan insan sayısı bir elin parmağını geçmez sanırım. Ha, FW olmadan abi tamam benim net 3000 puanlık ordum var hatta sadece benim de değil klüpte üç aşağı beş yukarı herkesin böyle, tamam o zaman ben gönül rahatlığıyla FW oyuncağı alırım. Çünkü bilirim ki bir süre sonra diğer insanlar da almaya başlayacak. Şimdi klupte atıyorum 15 tane 40k oyuncusu olmuş. 3 kişi apocalipse çıksa çok da bir etkisi olmaz sanıyorum.

Özetle abiler canımızı sıkmayalım. Daha proxy işini halledememişiz bunları konuşmak biraz abesle iştigal...
Başlık: Ynt: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: Ruhi - Kasım 02, 2011, 08:41:16 ÖS
Umut bu gaz'ın bir yeri olmalı abi. Hangi ordu? Spekülasyon yapıyoruz daha minyatür yok, kural yokken diye düşünüyorum. Biraz fact lazım.

NOT: Hani ben Catachan özel kurallarıyla oynayacağım desem, bir çok özel kuralı artık kullanılamadığından 5th editionda, komik olacağı gibi, kurallar üzerinde geyik yapılır gider. Yoksa geçen Mereghost diyordu, o Salamander Special Karakteri boyadıktan sonra masaya koydurmazsan adamı öldürürler. Heh.

Bu arada hani ForgeWorld Geyiği dönüyor. Birisi masaya şunu koyarsa acayip mutlu olurum hani:

http://www.forgeworld.co.uk/Warhammer-40000/CAESTUS-ASSAULT-RAM.html
http://www.forgeworld.co.uk/Downloads/Product/PDF/c/caestus.pdf


Şunu görmemiştim. Belki benim gibi görmeyen vardır:

http://www.forgeworld.co.uk/Warhammer-40000/TAU-MANTA.html 12,5 kg! Böyle bir minyatür olmamalı.
Başlık: Ynt: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: İsmayil - Kasım 02, 2011, 09:06:58 ÖS
FW üniteleri resmi turnuvalarda kullanılabiliyorlarsa günlük maçlarda da masaya sürülmelerinde sakınca görmüyorum açıkcası zaten şeklini belli ediyor aletler, thunderhawk gunship dediğin 900 pts civarında.. h.weapon sahibi birkaç üniteden gelen birkaç şanslı atışla oyunun başında bile masa kenarını görebilir 5000pts. altında çöp sayılır neredeyse, üstüne 100pts daha koy 4 land raider al gibi durumlar var
Başlık: Ynt: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: mereghost - Kasım 02, 2011, 10:00:31 ÖS
İnsanlar FW modellerini kulüplerinde izine bağlı kullanıyorlar; oyundan önce rakibine soruyorsun, tamam derse kullanıyorsun. Bizde de böyle olsun, beğenen FW'den istediğini alsın. İsteyen istediğini kullansın böylece, belki hoşumuza giden bir iki şey de çıkar aradan.

Diğer yandan -yarım yamalak bir ordusu olan biri olarak lafı kendime de sokuyorum belirteyim- insanın ilk aklına gelen "ordunu bitir FW'yi sonra düşünürsün" oluyor. Ordularımız tam olunca doyasıya tartışırız.

Başlık: Ynt: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: Deeyo - Kasım 03, 2011, 10:07:58 ÖÖ
Önce Geyik
Umut sen al abi forge world oyuncağını olmadı oğlana verirsin :P

Sonra
Gerçekler:
Oyuncu sayımız kısıtlı, tüm Oyunlar ortak oyuncu havuzunu kullanıyor.
Tüm oyuncuların ?tam? ordusu yok.
Oyun kuralları puanları kendinden dengesiz ya da göreceli dengeli, dolayısıyla yeni oyuncaklar kurallar göreceli dengeli.
oyunlar serbest olarak ya da bir organizasyon içinde oynanıyor. Organizasyonda organizatörün belirlediği kurallar geçerli.

Bunlar elimizdeki gerçekler;
Bu gerçekler ışığında düşüncem.

İki kişi serbest maç yaparken istediği kuralları (kurallar içinde ünitelerde var) kullanır isterse masa üstüne çıkar ben colossus titanın proksisiyim der.
Organizasyon içinde maç yaparken organizatör izin verirse ben titanım diye masaya çıkabilir.

Ama
Umut'un dediğinden anladığım, abi niye almak isteyene ben senle oynamam diye baştan gözdağı veriyorsunuz alınsın istenirse kullanılsın, hevesimiz kırılmasın ortalıkta heybetli modeller görelim.
İlker'in dediğinden anladığım abi oyun zaten dengesiz o oyuncaklarda daha çok dengesiz. Oynamayacağım ben onlarla, özellikle turnuvalarda felan çıkmasın karşımıza.

Son olarak; Genelde Kule'de bir kibarlık centilmenlik düsturu var. Belki bu maçtan önce insanlara abi forge world kullanabilir miyim? Special karakter kullanabilir miyim diye sormak zorunda gibi hissettiriyor ve insanlar baştan "yav soracam adam kabul etmeyecek hevesim içimde kalacak almayayım ben bunu" diye düşünüyor olabilir. Bu noktada şu akla geliyor. Serbest oyunlarda tek önemli olan maçı kazanmak mı yoksa keyifli bir maç geçirmek de önemli mi? Diğer türlü kulede oyuncular arasında "gelirim kafasını ezerim giderim" diye bir hal oluşma olasılığı beni nedense çok korkutuyor. Tabi bu da bizi rekabetçi ortamdan (kapitalist düzene göre gelişimin daha iyinin ortaya çıkmasının tek yolu) uzaklaştırdığından gelişimimizi tıkayabilir. Ben yine de kibarlığı tercih ederim.
Başlık: Ynt: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: Rhonanthor - Kasım 03, 2011, 12:53:43 ÖS
Arkadaşlar oyun zaten dengesiz bunun hepimiz farkındayız. Ama iyi ki ekibimizin stratejik zekası yüksek herkes bir şekilde ordusunun açığını dandikliğini örtebiliyor,o yüzden bunlar bariz değil bizde. Forgeworld kuralları Heavy Flamer opsiyonu verilebilen Basilisk'ten veya iki ayrı takıma ayrılabilen marine'lerden daha anlamsız değil.Special Character'lar dengesiz,kimse bunu tartışmasın lütfen.Oyuna konulabilir mi? Elbette,ama bunlar konulursa başka dengesizliklerin de konulmasına izin gösterilebilmeli bence. Sonuçta senin Special Character'ın bıdıbıdı özelliğine sahiptir,benim Forgeworld birimim de hedehödö özelliğine sahiptir.Sorun,bu bıdıbıdı veya hedehödö'nün oyunda başka hiçbir şey tarafından sağlanamamasından çıkıyor, o yüzden daha dengesiz diyoruz.Ama eğer biri olursa diğeri de olmalı,tek dediğim bu.

Bu arada FW-GW puan farkı konusunda,veya yeni birimler konusunda:Tau,IG veya Eldar'ın veya Land Raider'ların çoğu ilk olarak FW'de çıkıyor ve genelde çok daha az puana çok daha iyi özelliklerle bir sonraki codexte GW'ye geliyor.O yüzden bence bir birim söz konusu olduğunda kendisiyle ilgili en güncel kurallar neredeyse o baz alınsın.Mesela:

Wave Serpent,Imperial Armour Update ile gelen bir oyuncak.Günümüzde bunu 90 puana alabiliyoruz.O günlerde 135 puanmış.Tüm özellikleri de aynı,hatta o zamanlarda 10 kişi taşıyormuş şimdi 12.
Night Spinner yine Update'te geliyor.Daha yeni sayılabilecek bir zamanda White Dwarf multi part plastic ile yeni kurallarını yayınladı.Eskiden nerdeyse iki kat puana çok daha dandik bir şey alıyorduk.Şimdi ise 115 puana TL Large Blast Barrage Rending Pinning gibi özellikler geldi.

Özetle,her FW minisi illa iyi diye bir şey yok.Nasıl her SC illa iyidir diye bir şey yoksa.O yüzden bence ikisine de izin verilebilmeli.

Not:Bazıları hakkaten çirkin ama,mesela bize Wasp diye bir walker geldi,isterse shooting'inden feragat edip 24'' zıplayabiliyor herhangi bir yere.Üstüne assault da edebiliyor.Evet bu çirkin :D Ama ona bakılırsa tüm orduya fleet veren SC de çirkin.Bence en azından :)
Başlık: Ynt: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: Antimodes - Kasım 04, 2011, 09:21:12 ÖS
@ deyoo +1
@can +1
Not:Bazıları hakkaten çirkin ama,mesela bize Wasp diye bir walker geldi,isterse shooting'inden feragat edip 24'' zıplayabiliyor herhangi bir yere.Üstüne assault da edebiliyor.Evet bu çirkin :D Ama ona bakılırsa tüm orduya fleet veren SC de çirkin.Bence en azından :)

Abi o alet sadece apo için, hani bazı oyuncaklar var ki standard maçta koymakyı düşünmek bile abest.
Başlık: Ynt: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: Antimodes - Kasım 04, 2011, 09:36:45 ÖS
Selamlar,

Özetlersek; 10 aktif oyunculu toplulukda sorarak oyna, al ama benle oynama demek sen bu işe hiç girmeye çıkıyor.

30 aktif oyuncumuz olduğunda ve kişi başı düşen para 20000 dolar olduğunda sorarak oynama lüksümüz olur tabii.

Olmadı o zamana kadar bekleriz artık. ;)

Saygılar,
Başlık: Ynt: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: Ruhi - Kasım 04, 2011, 10:28:03 ÖS
Neredeyse 20 kişide minyatür varken, neden 10 aktif oyuncumuz olduğunun üzerine gidelim derim. :) Okulları bombalayalım, işlerdeki patronlara süikast falan. Bir de Forge World'ü yağmalarsak süper olur. :)
Başlık: Ynt: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: Rhonanthor - Kasım 05, 2011, 11:48:21 ÖÖ
Not:Bazıları hakkaten çirkin ama,mesela bize Wasp diye bir walker geldi,isterse shooting'inden feragat edip 24'' zıplayabiliyor herhangi bir yere.Üstüne assault da edebiliyor.Evet bu çirkin :D Ama ona bakılırsa tüm orduya fleet veren SC de çirkin.Bence en azından :)

Abi o alet sadece apo için, hani bazı oyuncaklar var ki standard maçta koymakyı düşünmek bile abest.


Yok,bu bildiğin normal oyuna da alınabiliyor,hatta Troop slotu kaplıyor.Biliyorsun Apo'da slot yok.Bu arada Apo ile sınırlı olan iki şey Formation ve Super-Heavy'ler veyahut Titan'lar.
Başlık: Ynt: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: salnihra - Kasım 11, 2011, 03:33:17 ÖS
Forgeworld kuralları son zamanlarda biraz daha derli toplu çıkıyor doğrusunu isterseniz.  Eskiden acayip abes şeyler oluyordu ama artık WH40k ile bir bütünleşme çabası içerisinde oldukları görünüyor bence.  Belli bir fazladan puan ödemesi yaparak neşeli bir eklenti olabiliyor ordunuza, çok endişe etmeyin bence denedikçe o kadar da alakasız olmadıklarını göreceksiniz.  Bir de çok güzeller yaf o modeller :D
Başlık: Ynt: Forgeworld vs Standart Kurallar
Gönderen: Dark Angel - Aralık 12, 2011, 09:16:54 ÖS
Baska yerde yazdigim "Dark Angels Forge World Listesi" basligi altinda anlattigim gibi, ben Forge World'un Dreadnought listelerini kullanmayi tercih ederim.  Cunku o listeler, ozellikle DA icin, daha fazla secenek ve esneklik sagliyor.  DA 4. Codex'teki Dreadnought iyi olmakla birlikte Venerable Dread gercekten zayif ve Venerable adina yakismiyor.  Forge World listelerinde bir Venerable biraz daha pahali ama puanlara deger.  Ayni zamanda MORTIS ve Chaplain dreadleri de var - DA Chapterlarina ozel modeller bunlar.  Tabii ki ben Deathwind Drop Podu ve Thunderhawk'i bir de Warhound Titan'i kullanmak isterdim (just for laughs) ama birakin puanlarini sterlin fiyatlari bile yasaklayici benim icin.

Ilerde, Apocalypse savaslarini duzenlemek ve oynamak isteyen varsa ben seve seve kosa kosa katilirim.  O zaman kadar benim DA kuvvetlerimdeki Dread ve Venerable FW'a gore yapilacak.  Bazi durumlarda bir MORTIS versyonu sahaya cikacaksa sasirmayin.