Tyranid ordusunun problemi günümüz oyun metası olan personel taşıyıcı Mekanize ordu konseptine uymaması... Birde 5th edisiyon ile gelen kuralların hepsi Space marine orduları için yapılmış kurallar olduğu için Tyranid'in canını çook yaktı...
-Hani eskiden tüm orduda fleet olmasının bir anlamı vardı... taşıyıcı olmadığı için yürüyen adamların diğer ordulara göre daha hızlı hareket edebilmesi için... Artık herkes koşabildiği için bunun hiç bir anlamı kalmadı...
-Fearless ünitelere Kırıldığın kadar AS at deyince, Tyranid hangi save demek zorunda kaldı...
-Savaşı kaçla kaybedersen o farka kırıl olayı Tyranid gibi sayı ile üstünlük sağlamak zorunda olan bir ordunun resmen belini kırıdı... bir önceki edisyonda Tyranid küçük yaratıkların kalabalık sayısı ile düşmanı savaşa kitleyip, büyük yaratıklarla savaşa girmeye çalışırdı... Yeni edisyon (yani sonlarını yaşadığımız edisyon
)her şeyi değiştirdi... artık kalabalık ünitelerle savaşa girmek demek, aynı puanlı Space marineler karşısında çokla kırılıp fearless kuralıyla tonla adam kaybetmek demek.... 1e 3 sayısal üstünlük sağladığın spacemarine ünitelerinden genelde horma gauntlarla dayak yiyorsun... eskiden kırılsan dahi adamları tutabiliyordun, şimdi böyle bir şansın da yok atıyorum 5-6 ile kırılıyorsun ve muhteşem 6+ saveleri sebebiyle 5-6 gaunt daha kaybediyorsun...
-Tyranidin oyunda en fazla MC çıkarabilen ordu… ve Tyranid oyun kurulumu bunun üzerine işliyor… ancak Tüm Tyranid ordusunda sadece 2 adet MC 2+ Armour save’e sahip (Kanat almazsa Hive Tyrant ve Tyranofex). Tüm MC’ler T6 yani güvendikleri şey yüksek T ve AS… Bu sebeple Imperial Guards ve Dark Eldar Tyranid için en kötü eşleşmeler… biri düşük AP yüksek S atış spam edebiliyor, biri 4+ Wound veren zibilyon atış spam edebiliyor… her ikisinin sonucu 40K kurallarında aynı ölü MC lar… Hani beklide en çok bu ordulara karşı savaştığım için böyle düşünüyor olabilirim ancak, space marine eşleşmeleri bence gerek IG gerek DE a göre daha iyi eşleşmeler oluyor…
Tekrar aynı şeyi söylüyorum çok iyi bir 40K oyuncusu değilim yine de, turnuva ortamlarının ilk 10’undaki ordulara şöyle bir bakıldığında genelde Grey Knights, Imperial Guards ve Dark Eldar sayısının diğer ordulara karşı ne kadar çok olduğunu görmemek mümkün değil… Ve bu üç ordudan 2 tanesine karşı Tyranidlerin şansı diğer orudulara göre daha az olduğundan turnuva ortamlarında Tyranid görmemek gayet mantıklı… Çünkü özellikle yurt dışında tyranidi ana ordusu olarak oynayan oyuncuların oynadığı en az iki ordusu daha oluyor adamlar turnuvalara şansları olan o ordularla gitmeyi tercih ediyorlar… hatta bu işin duayeni olmuş 40K oyuncuları Tyranids ile nasıl turnuva kazanabilirim konulu makaleler falan yazıyor internette…