Merhaba Ziyaretçi

Gönderen Konu: WHFB Hakkında Merak Ettiğiniz Ama Sormaya Korktuğunuz Yine de Sorduğunuz Herşey  (Okunma sayısı 116034 defa)

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
soruya hayır demiş olsaydın gerek kalmayacaktı :)

Özel durum şu: Standart bearer olan noble'a ıma magical bannerı veriyorum...
sonra onu magical banner taşıyan bir üniteye sokuyorum....
hoop iki tane magical bannerlı ünite

Bu işin biryerinde problem yokmu?

hyr, problem yok. bu durum kurallar dahilinde.
War, war never changes...

Öz highlore

  • Misafir
  • İleti: 1531
    • E-Posta
Bilgilendirme için teşekkür ederim :)
The elves are watching

vace

  • Üye
  • İleti: 1706
  • My will be done!
Ben unutuyorum da hep, hatırlatmanız için yazıyorum. ;D

Bizim BSB 12 incindeki CR sonucu yediğim woundlardan -1 yememi sağlıyor.
Tomb Kings
2189+

vace

  • Üye
  • İleti: 1706
  • My will be done!
Ya bizim gavurlar hep derdi, stalkerlar makine avcısı falan diye. Levent I değerleri yok o yüzden target edilemez dedi ben de kabul ettim. Ama şimdi gene bakıyorum adamlar açıklamış sizin yorumlar nelerdir? Bizim kitap der ki;

Alıntı
Transmogrifying Gaze: This is a shooting attack with the following profile:
Range  Strength
8"         1

A Transmogrifying Gaze is a magical attack, and docs not require a roll To Hit. Instead, when the unit shoots, roll an artillery dice for each Sepulchral Stalker in the unit and add the results together. The target suffers a number of automatic hits equal to the result. When rolling To Wound with these hits, substitute the target's Toughness with its Initiative value. If the target has several Initiative values, always use the highest. Targets with no Initiative value are immune to this attack. No armour saves are allowed against a Transmogrifying Gaze. Finally, for each Misfire result rolled, the Sepulchral Stalkers suffer D3 automatic Wounds with no armour saves allowed, as they catch glimpses of their own reflection in their foe's sword blades or polished shields.

Levent bu kuralın "Targets with no Initiative value are immune to this attack." kısmını alıp makineler etkilenmez dedi. Ama adamlar "If the target has several Initiative values, always use the highest."  kısmını alıp crew In değeri alınır deyip crew In değerine göre çözülür attacklar diyolar.

2-3 forumda bu şekilde okudum...
Tomb Kings
2189+

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
Sepulchral Stalker birlikleri WM'lere saldırırken crewin inisiyatif değeri kullanılır. BRB sayfa 108, War Machines kısmında Split Profile alt başlığından:

Alıntı
You always use the Movement, Weapon Skill, Ballistic Skill, Strength, Initiative, Attacks and Leadership of the crew...

dolayısıyla stalkerler, WM avlayabiliyor, özellikle EBTS kuralı sayesinde. Hatta yapabildikleri tek iş bu olabilir :)
War, war never changes...

vace

  • Üye
  • İleti: 1706
  • My will be done!
Chariot falan da rahat alınır da...

Acaba In değeri olmayan ne var onu merak ettim?
Tomb Kings
2189+

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
mevcut kurallara göre I değeri olmayan tek şey steam tank. I değeri olmayan diğer her şey ya WM ya da chariot, ki bunlar da zaten crew I değerlerini kullandıklarından I değerleri var aslında.

özelliğin tanımında neden "Targets with no Initiative value are immune to this attack." şeklinde bir ibare olduğu konusunda haklısın. bu özellik eskiden kalma olamaz; çünkü bu birlik yeni kitabınızla geldi. aklıma gelen tek husus, ileride çıkacak yeni birlikler/ordu kitapları olduğunda, bu durumları da karşılayacak bir metin yazmak olabilir.

ya da sadece stank'a işlemesin diye de yazılmış olabilir, bilemiycem :)
War, war never changes...

althar amadeous

  • İleti: 1074
  • Grimgar Nadir Keski
    • E-Posta
combat reform muhabbetti ile ilgili kitabı biraz kurcaladım hani cidden savaşın akışını değiştiern bi olay

neyse combat reform derki her hangi bir model düşman modelle base kontakta ise o modeller ayrılamaz savaştan yani

savaş sırasında sen ön sırada savaşan bi arakadaşa ya git arkada kalabalık yap diyemezsin

yani ön sıranız kaç kişi savaşa girdiyse bunu artıra bilirsiniz ama o adamları oradan çekemezsiniz

hani savaş alanı genişletile bilir ama azaltılamaz

bunu göre reformlarınızı düzleyin en azından ben öyle anladım syf 55 işte olduğum için upload edemiyom

yada yanlış cevridiysem son cümle zaten doğrusunu aktarırsanız sevinirim

yada cidden yorum farkımı yapıyom
Beastmen - 5000 pts
Space Orcs - 3100 pts
Gothic Chaos - 1000pts
BB-Orc team - Dwarf team
Stompa - Looted Shadow Sword

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
yuh yaw... ulan bunca zamandır saçma sapan oynamışım bu kuralı he.

özgün, abi eline sağlık cidden. mühim bi keşfe imza attın.

bu zamana kadar bu kuralı yannış oynadım arkadaşlardan da özür dileri. chaos dwarf alıştırması işte, hile-hurda... :)

sori tekrar :(
War, war never changes...

Deeyo

  • Moderator
  • İleti: 2452
    • E-Posta
Bu durum şu oluyor her halde

20x20 mm baselere sahip 5 er modelli ranklerden oluşan iki ünite savaşıyorlar.

bunlardan bir tanesi round soununda rankini oluşturan model sayısını 7'ye çıkardı. Bundan sonra combat sürdüğü sürece 7'den daha azaltamaz. Karşı taraf 5 kişiden aza düşmedikçe.
Ancak 10'a çıkardı (horde yapmak için örneğin) Daha sonra bu sayıyı en fazla 7'ye düşürebilir.
dey layt com and me wan go hom...


vace

  • Üye
  • İleti: 1706
  • My will be done!
yuh yaw... ulan bunca zamandır saçma sapan oynamışım bu kuralı he.

özgün, abi eline sağlık cidden. mühim bi keşfe imza attın.

bu zamana kadar bu kuralı yannış oynadım arkadaşlardan da özür dileri. chaos dwarf alıştırması işte, hile-hurda... :)

sori tekrar :(
Bunu nasıl yanlış oynadın örnek verebilir misin?
Tomb Kings
2189+

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
horde olarak dizilip bi cc fazı atlattıktan sonra combat reform yapıp önümü 5e düşürmüşlüğüm var. steadfast için.
War, war never changes...

blackwinter

  • İleti: 1627
horde olarak dizilip bi cc fazı atlattıktan sonra combat reform yapıp önümü 5e düşürmüşlüğüm var. steadfast için.
Alkim cok guzel aciklamis. Ama bence horde olunca 7 ye geri gelmekte kural disi olur gibi. Buna su mantiklada bakilabilir dnd de savastan kacan adam attack of opportunity yer ya onun gibi.
Sigismund replied.'"Are we going to scrap about it now. Argue which Legion is the toughest?
The answer always is, the Wolves of Fenris" Torgadon put in "because there clinically insane."
-1st captain of the imperial fists and Captain of the 2nd Company of the luna wolves.
"Horus Rising"

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
aynı konu, başka durum:

aynı kuralda diyo ki, combat reformdan sonra, ister friend olsun ister foe, BtB'de olan bir modeli dışarda bırakamazsın. tamam, durum şu olsun. bi şariyota (50x100mm) yandan 5'li dizilmiş warriorlar şarj etti, hepsi deyiyo. CC fazı bitti, ama iki taraf da duruyo. şariyot dedi ki kombat reform yapçam, yüzümü döncem. o zaman, önü 50mm olduğundan sadece 4 model değebilecek. yani bu combat reform, efektif olarak 1 warrioru BtB'den çıkarıyor.

bu da mı mümkünsüz o zaman?
War, war never changes...

Antimodes

  • Misafir
  • İleti: 1065
    • E-Posta
Bence mümkün değil. Bir başka soru;

Atıyorum, bir ünitene önden ve yandan girdiler, combat reform ile yandan giren gruba yüzünü dönmek istiyon. O sırada ön sırada savaşmakta olan hero, champ yanda kalmak zorunda benim bildiğim. Bu durumda bu ünite de combat reform yapamaz mı? Çünkü bir kurala göre bu adamlar hep ön sırada olmalı ama diğer kurala göre BtB'den çıkmazlar...

Hamm ilginç :)