Merhaba Ziyaretçi

Gönderen Konu: WHFB Hakkında Merak Ettiğiniz Ama Sormaya Korktuğunuz Yine de Sorduğunuz Herşey  (Okunma sayısı 115991 defa)

Ultor

  • Misafir
  • İleti: 20
Magic missile ve direct damagelar konusunda öyle galiba demekle birlikte emin değilim. (ogrelerin greedy fist için yapılan açıklamada sebebiyle death magic direct damageları da magic missileler de ranged hit kapsamına alınıyor)

Yani çok kötü de değil çok iyi de değil. Ha bloodknightların costu düşününce 1-2 tane kurtarınca puanını çıkartıyor o da ayrı konu :)

Azactoth

  • Kerberos Kompany
  • *
  • İleti: 2645
    • E-Posta
yaw aslında sormamın sebebi, Bretonnia them Vampire ordusu kurmaya çalışıyorum ancak böyle bir ordunun karşısına çıkan herhangi bir lore of Metal büyücüsü tüm orduyu hem de hiçj zorlanmadan maymun ediyor... en azından Blood Knightları koruya bilirmiyim diye düşünüyorum.. bu arada VC forumlarında bu aralar blood Knightlar ile ilgili bir invoc ile 1 tane mi ? yoksa 1d6+Level model mi kaldırılır sorusu tartışılıyor... hani şu anki wording gereği her blood Knight 1W olduğu için, 1d6+Level model kalkıyor ama ilk FAQ ile değiştirileceği ön görülüyor.. (Zaten ben de şu anda 1 model kaldırılır diye oynuyorum) ;) ama FAQ'de bakarsınız Ogrelere yaptıkları gibi aslında niyetimiz bu değildi ama evet 1d6+Level kaldırabilirsiniz derler :P :P :P

Öz highlore

  • Misafir
  • İleti: 1531
    • E-Posta
life lore da regrow büyüsü cavalary modelleri iki wound sayıyor canlandırırken..o tip bişi olur belki faq ta
The elves are watching

DNA Maniac

  • Rage Against!
  • *
  • İleti: 2719
    • E-Posta
Şu Ranged Attack meselesinde, Yamulmuyorsam CC attackları hariç her atack range atack tır gibi bir tarif vardı kitapta. bu da MM ve shooting dışında kalan misal direct damage vs büyüleri de kapsamakta. Ve evet MR ile yoğurulup cheesy hale getirmek mümkün oluyor bu durumda ama gönül isteyince neler cheesy olmaz ki.
“Almanlıktan aldığım tadı hiç bişeyden almadım.. Belki bilardo.. Ama yok lan Almanlık daha güzel” Adolf Hitler

Azactoth

  • Kerberos Kompany
  • *
  • İleti: 2645
    • E-Posta
Aslına bakarsanız,  epi topu cheese olsa ne olacak adamların tanesi 50pts, T4, 1W 2+AS... Bahsi geçen banner ise 75pts. Hani bu admalar zıbır zıbır kaldırılıyor olsa (1d6+Level gibin) anlarımda her invoc ile 1 tane kaldırabildiğin 2500pst oyunda tüm rare puanın verip, maxsimum 10-11 tane alabildiğimiz adamlardan bahsediyoruz... Evet adamlar charge 'da S7, Ws5, I5 ama ne magic ressistance, ne de Flag of blood keep Shadow Lore'a karşı işe yaramıyor... 50 puanlık adamın Ws ve I 2, Str2 , T1 olabilir yada karşıdaki adamların S8-9 olup horde spear ile girmesine de engel olmuyor... Hani Lore of Metal'e karşı çok efektif olabilir ama oyunda kaç ordu Lore of Metal alıyor ? (hani all commer ordularda diyorum, Warriors of Chaos, Bretonnia yada cavalry Vampire ile oynayacağını bilip buna karşı ordu kurulmadığı sürece)  ayrıca şahsen lore of metal in signature spelli ile ortalamada 150-200 puanlık model kaldırmak da aynı derece cheese diye düşünüyorum... ;D neyse kural olarak umarım ilk FAQ da neyin ne olduğu kesinleşir...

Öz highlore

  • Misafir
  • İleti: 1531
    • E-Posta
skirmish üniteler düşman ünitesini "disorder" edemez doğrumu?

The elves are watching

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
Skirmisherler disrupt edemez
War, war never changes...

Azactoth

  • Kerberos Kompany
  • *
  • İleti: 2645
    • E-Posta
skirmisherlar hic bir zaman rank sahibi olamazlar ve bu sebeplede falnk yada rear charge da rakip üniteyi distrupt edemezler....

morfoz

  • Misafir
  • İleti: 37
    • E-Posta
Emin olmak için yazıyorum.

Oyun başladıktan sonra zar ile konulan (ismi unuttum ve kitap şirkette değil) ekstra uniteler eğer masaya teker teker konuluyorsa oyun bitiminde öldürülen her item ünitenin tamamı öldürülmemişse dahi  hesaplamada puan olarak sayılıyor mu sayılmıyor mu?

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
Emin olmak için yazıyorum.

Oyun başladıktan sonra zar ile konulan (ismi unuttum ve kitap şirkette değil) ekstra uniteler eğer masaya teker teker konuluyorsa oyun bitiminde öldürülen her item ünitenin tamamı öldürülmemişse dahi  hesaplamada puan olarak sayılıyor mu sayılmıyor mu?

reinforcement kuralından bahsediyorsun abi sanırım.

ister reinforcement olsun ister normal bir birlik, birlik tamamen yok edilmediği takdirde, öldürülen modeller puanlarını vermez.
War, war never changes...

Azactoth

  • Kerberos Kompany
  • *
  • İleti: 2645
    • E-Posta
Hatta savaşın sonunda, kaçıyor olmalarına ramen savaş alanı içinde kalan üniteler puanlarını vermezler... atıyorum bir ünitende tanesi 10 puanlık, 100 modelin var (toplam 1000pts)... oyun bittiğinde, 1 modelin kalıyor ve o modelde kaçıyor olsun, eğer o model savaş alanını terketmediyse, o üniteye ait olan (1000) puanı kaybetmemiş sayılıyorsun...

blackwinter

  • İleti: 1627
karargahta aşağıdaki başlıkta topla ilgili bir durum söz konusu. tam anlayamadım ama önemli gibi sanki, artillery uzmanlarından bir görüş alalım:

http://www.makephpbb.com/phpbb/viewtopic.php?t=6997&mforum=karargah
Sigismund replied.'"Are we going to scrap about it now. Argue which Legion is the toughest?
The answer always is, the Wolves of Fenris" Torgadon put in "because there clinically insane."
-1st captain of the imperial fists and Captain of the 2nd Company of the luna wolves.
"Horus Rising"

burock

  • İleti: 2124
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
abi kural tam olarak şöyle cannon hakkında: cannonu hedeflediğin ilk noktayı görüyor olman lazım. şimdi burda iş ikiye ayrılıyor.

eğer model olmayan bir noktayı hedefliyorsan, yerdeki o noktayı görüyor olman lazım. misal, hidrayı vurmak istiyosun ama 6" önüne, yerdeki bi noktaya nişan aldın (sekecek ya). işte yerdeki o noktayı görüyor olman lazım. havadaki bi noktaya nişan almak felan yok, "point on the ground" diyor kural.

ikinci husus, eğer nişan aldığın noktada bir münyatür varsa, o zaman onun bulunduğu yerdeki noktayı nişanlamak zorunda değilsin. onun yerine, modelin gövdesinden bir kısmı hedef kabul edebiliyorsun. bu durumda şu oluyor. diyelim hidrayı gözüne kestirdin ama rakip dark riderlerle 15" öne screen koymuş. bu durumda dark riderler ile hidra arasındaki bir noktayı göremediğinden dolayı ya dark riderlerin üzerini hedefyeyip büyük sekme bekleyeceksin ya da hidranın bir kısmını hedefleyip küçük sekme bekleyeceksin.

falan...
War, war never changes...

Azactoth

  • Kerberos Kompany
  • *
  • İleti: 2645
    • E-Posta
abi kural tam olarak şöyle cannon hakkında: cannonu hedeflediğin ilk noktayı görüyor olman lazım. şimdi burda iş ikiye ayrılıyor.

eğer model olmayan bir noktayı hedefliyorsan, yerdeki o noktayı görüyor olman lazım. misal, hidrayı vurmak istiyosun ama 6" önüne, yerdeki bi noktaya nişan aldın (sekecek ya). işte yerdeki o noktayı görüyor olman lazım. havadaki bi noktaya nişan almak felan yok, "point on the ground" diyor kural.

ikinci husus, eğer nişan aldığın noktada bir münyatür varsa, o zaman onun bulunduğu yerdeki noktayı nişanlamak zorunda değilsin. onun yerine, modelin gövdesinden bir kısmı hedef kabul edebiliyorsun. bu durumda şu oluyor. diyelim hidrayı gözüne kestirdin ama rakip dark riderlerle 15" öne screen koymuş. bu durumda dark riderler ile hidra arasındaki bir noktayı göremediğinden dolayı ya dark riderlerin üzerini hedefyeyip büyük sekme bekleyeceksin ya da hidranın bir kısmını hedefleyip küçük sekme bekleyeceksin.

falan...
+1
 Kaldı ki biz 8th edisyona geçtiğimizden beri bunu böyle oynuyoruz sanırım sen hiç impartorluk ile maç yapmamışsın yada Dwarflarla diyeceğim ama bir ara neredeyse sadece Dwarflara karşı oynadığını biliyorum :)... Hatta daha sonradan errata ile düzeltildi ama daha öncesinde topu move fazında pivot etmek gerekiyordu.... yani birden fazla top ateş açmak için bir hidrayı seçti ve ilk top şans eseri o hidrayı öldürdüyse, diğer top pivot edemediği için sadece aynı doğrultuda ateş edebiliyordu... bu kuralı ana kitap erratasında değiştirdiler... artık toplar ateş etmeden önce shooting fazında pivot edebiliyorlar... Aslında düşünülecek olunursa karşında top varsa monster yada lone karakter almak gerçekten çok anlamsız bir hal alıyor... adamlar bunu ortadan kaldırmak için böyle kurallar koymuşlar... Düşünsene savaş alanında tek bir adamı top ile vurmak (Saygılar Ruhi, ki Ruhi bunu range tahmini ile yapıyordu o ayrı bir ihtisas... Hatta 7th edisyonda, ben Lizardmen oynarken, mesafeyi tahminederek yaptığı bir top atışında, bir skink priest'in 1" önüne top düşürüp, sekme zarında 2" atarak nokta atışın ne demek olduğunu bana bir kez daha hatırlatmıştı :D :D :D ) önünden 6" geri atıyorum demek kadar kolay olmamalı... şu anki halleri ile bile toplar sniper olarak kullanılabiliyor ;) 

sargon

  • İleti: 695
    • E-Posta
Araya girmeden edemeyeceğim 7.edisyonda asıl artillery uzmanlığı roketi göbekletmekle olurdu.

P.S:Kendi ünitenizi değil ama o sayılmıyo.