Oyun 0 - Nesme & Shield Arası Tahminden UzunmuşHikaye bağı için böyle bir oyun oynatıp oynatmamak GM'in insiyatifindedir. Oyuncular doğa ile uğraşmaktan hoşlanmıyor ise,
kesinlikle bu oyun oynatılmamalıdır. İki kasaba arasındaki mesafe oldukça uzun ve zorludur. Artık kış mevsimi gelmiştir ve yolculuk çok zorludur. Bir fikir sahibi olmak için harita aşağıda:
Harita: Yolculuğa ekibin nasıl çıktığı, diğer bir değişle ne kadar hazırlıklı olduğu tüm hikayeyi şekillendirir. En büyük düşman soğuktur.
- 7 Gün ve Artıyor - Oyun bu gün sayısının üzerinedir. Normalde yolculuk yürüyerek 7 gün sürer. Erzak, vs. ona göre bakılmalıdır. İyi Survival testi bu yolu GM'e göre azaltabilir.Yol bulma ile ilgili büyük dert yoktur. Oyuncular en kötü Subrin Irmağı'nın takip edip Nesme'ye ulaşabilirler.
Kar Yürüyüşü ve HastalıkDediğim gibi en önemli olay, ekibin hazırlığı ve kaynaklarıdır. Yeterince yemek, ve büyü desteğiyle (Endure elements - cold) bütün olayı değiştirir. Ancak eğer ekip yolculuğu bir kaçış hikayesinin devamı olarak gerçekleştiriyorsa; sürekli ve her gün zar atıp hastalık durumuna bakılmalı(DM's Guide da soğuk algınlığı, zaatüre, vs. var). Stat kayıplarından çok RP için çok kritik. Ayrıca hasta insan sayısı, 1 gün uzatır. Yani her hasta insan duruma göre 1 gün daha ekler yolculuğa.
UykuEğer Survival DC 20 ile düzgün bir yer bulunamadıysa, ve sizi tatmin eden ekipman,vs. ile karşınıza gelmiyorsa oyuncular GM'e tavsiyem DM Guide'daki donma zarlarını ve Subdual damage'leri düşünmesi.
Yumuşak Kar/BuzFrostburn kitabında tuzak olarak nitelendiriliyor. Unutulmasın Ranger'da bu tehlikeyi find traps gibi bulabilir (Survive Check ile). Ancak oyuncular için durum kötüdür. Bazı çukurlar dolmuştur ve ekip bunlara düşebilir. Diğer taraftan bu çukurlardan bazıları geceyi geçirmek için de yer sunabilir.
Aç Hayvan, Aç İnsanÖzellikle bir grup kurt, ekibe 2.gün sarmaya başlar. Ekibin zayıflamalarını bekliyorlardır. Aslında ekibin yemeği yok ise, bu yaratıklar iyi bir kaynakta olabilir. Kurtlar 3. gün akşam eğer ekipte hasta insan sayısı, hasta olmayanı geçtiyse saldırır(Yada hasta görünen demek daha doğru). Yok değilse, asla birkaç yüz metreden fazla yaklaşmazlar.
Tipi Fırtınası ve Kaybolma4. Gün fırtına çıkar. İyi bir Survival check kısa bir fırtına olduğunu anlatır. Ancak, tutturamazlar ise ve yola devam etmeye başlar ise oyuncular, işler biraz sarpa sarar. Donma zarları GM's Guide'da mevcut.
Kızıl KafaBu yolculuk sırasında en can sıkıcı encounter budur. 5. Gün ekip ile uzaktan göz göze gelir. Kızıl kafa, Ranger 1 bir Hill-Giant'dır. Avcıdır. Ekibi ise eğlencelik bir av olarak görür. 1 Tane de Dire Wolf'u vardır. Planı ekibi bir süre izlemektir. Daha sonra taş atarak, alçakta yakarsa ekibi karlar yuvarlayarak onları bezdirmektir. Olabildiğince Akıllı(11 INT) ve oldukça sabırlıdır. Zayıflığı Giant'lara karşı küfürlerden nefret eder(1.Arc'da gayet öğrenilmiş olabilir, ve tabi Dwarflar daha 3 yaşındayken biliyorlar bu hakaretleri), ayrıca kurdudur. Kurt'a yapılacak saldırılara çok sert tepki verir.
Başa çıkmanın en iyi yolu, Irmak boyunca hareket edip, Giant'ı avcı rolünden av durumuna getirmektir. Hani donmuş ırmak, yumuşak kar gibi doğal tuzaklar kullanılarak elemine edilebilir veya kaçırılabilir.
7. Gün akşam Nesme'ye varır ekip.