Merhaba Ziyaretçi

Gönderen Konu: Kuzey Hikayeleri - Arc II (FR)  (Okunma sayısı 2632 defa)

Ruhi

  • İleti: 5825
    • E-Posta
Kuzey Hikayeleri - Arc II (FR)
« : Şubat 28, 2012, 09:47:36 ÖÖ »
Daha önce 10 oyunluk bir seri atmıştım foruma. Doğrusu bir kitapçık çıkartabilirmiyim diye, netten birkaç görsel bile satın aldım. Hani maalesef son birkaç aydır, hiç boş zaman yaratamadım. Şöyle 3 gün boyunca izinli falan olsam.. Neyse, ağlamak bir tarafa; buraya oyunları yazmak cidden büyük keyifti (Eskileri burada: http://kulesakinleri.org/smf/index.php?topic=324.0). Bu 10 setlik oyun bittiğinden beri 9 oyun daha oynadık aynı tayfayla (Artık 7. lvl falanlar). Haliyle oyunların süresi, içeriği değişti ama hala Kuzey Hikayesi havasını vermeye çalışıyoruz.

Buradan kaldığımız yerden devam etmeye çalışacağım. Keza yazması da, anlatması da çok keyifli bir hikaye oluyor.
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Ruhi

  • İleti: 5825
    • E-Posta
Ynt: Kuzey Hikayeleri - Arc II (FR)
« Yanıtla #1 : Şubat 28, 2012, 10:23:52 ÖÖ »
Hikaye Kısımları Arası Geçiş

İlk kısım Mornbryn's Shield(Yada sadece Shield) kasabası etrafındaki hikayeler üzerine kurulmuştu. Bu serinin sonunda ne olduğuna göre oyun ikinci Arc'tan devam edilebilir. İkinci oyununun büyük kısmı Nesme ve çevresinde geçecektir. Aradaki bağ ve geçiş için ilk oyun sonrası seçenekleri bir gözden geçirmekte yarar var:

- Oyuncular Kasaba'yı bir şekilde (geçici veya kalıcı olarak)kurtarmıştır.
Bu durumda, kışı bu küçük kasabada geçirmek yerine, Nesme'den gelen yardım isteklerine cevap vermek için ekip ayrılabilir. Bu yardım isteği, insan ile de olabilir, büyü yoluyla da.

- Oyuncular Kasaba'dan kaçmışlardır.
Etrafta gidebilecekleri zaten pek bir yer yoktur. Nesme en yakın medeniyettir.

- Oyuncular yakalanmışlardır, esirlerdir(gene), vs.
Yapacak bir şey yoktur. Oyuncular bir şekilde kaçma girişimleri oynanır(beceremezlerse ölürler). Kaçtıktan sonra gidecek yer gene en yakın Nesme'dir.

- Yeni bir grup oyuna başlayacaktır
Karavanları saldırıya uğramıştır, yollarını kaybetmişlerdir, vs. karlı yollar içerisinde Nesme'ye ulaşmaya çalışmaktadırlar.

- Karakterler ölmüşlerdir
Böyle şeyler olur. Karakterlerin ölüm sonrası yaşamı Faiths&Pantheons kitabında mevcut.

A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Ruhi

  • İleti: 5825
    • E-Posta
Ynt: Kuzey Hikayeleri - Arc II (FR)
« Yanıtla #2 : Şubat 28, 2012, 10:51:56 ÖÖ »
Oyun 0 - Nesme & Shield Arası Tahminden Uzunmuş

Hikaye bağı için böyle bir oyun oynatıp oynatmamak GM'in insiyatifindedir. Oyuncular doğa ile uğraşmaktan hoşlanmıyor ise, kesinlikle bu oyun oynatılmamalıdır. İki kasaba arasındaki mesafe oldukça uzun ve zorludur. Artık kış mevsimi gelmiştir ve yolculuk çok zorludur. Bir fikir sahibi olmak için harita aşağıda:

Harita:


Yolculuğa ekibin nasıl çıktığı, diğer bir değişle ne kadar hazırlıklı olduğu tüm hikayeyi şekillendirir. En büyük düşman soğuktur.


- 7 Gün ve Artıyor -
Oyun bu gün sayısının üzerinedir. Normalde yolculuk yürüyerek 7 gün sürer. Erzak, vs. ona göre bakılmalıdır. İyi Survival testi bu yolu GM'e göre azaltabilir.Yol bulma ile ilgili büyük dert yoktur. Oyuncular en kötü Subrin Irmağı'nın takip edip Nesme'ye ulaşabilirler.


Kar Yürüyüşü ve Hastalık

Dediğim gibi en önemli olay, ekibin hazırlığı ve kaynaklarıdır. Yeterince yemek, ve büyü desteğiyle (Endure elements - cold) bütün olayı değiştirir. Ancak eğer ekip yolculuğu bir kaçış hikayesinin devamı olarak gerçekleştiriyorsa; sürekli ve her gün zar atıp hastalık durumuna bakılmalı(DM's Guide da soğuk algınlığı, zaatüre, vs. var). Stat kayıplarından çok RP için çok kritik. Ayrıca hasta insan sayısı, 1 gün uzatır. Yani her hasta insan duruma göre 1 gün daha ekler yolculuğa.

Uyku
Eğer Survival DC 20 ile düzgün bir yer bulunamadıysa, ve sizi tatmin eden ekipman,vs. ile karşınıza gelmiyorsa oyuncular GM'e tavsiyem DM Guide'daki donma zarlarını ve Subdual damage'leri düşünmesi.


Yumuşak Kar/Buz


Frostburn kitabında tuzak olarak nitelendiriliyor. Unutulmasın Ranger'da bu tehlikeyi find traps gibi bulabilir (Survive Check ile). Ancak oyuncular için durum kötüdür. Bazı çukurlar dolmuştur ve ekip bunlara düşebilir. Diğer taraftan bu çukurlardan bazıları geceyi geçirmek için de yer sunabilir.

Aç Hayvan, Aç İnsan

Özellikle bir grup kurt, ekibe 2.gün sarmaya başlar. Ekibin zayıflamalarını bekliyorlardır. Aslında ekibin yemeği yok ise, bu yaratıklar iyi bir kaynakta olabilir. Kurtlar 3. gün akşam eğer ekipte hasta insan sayısı, hasta olmayanı geçtiyse saldırır(Yada hasta görünen demek daha doğru). Yok değilse, asla birkaç yüz metreden fazla yaklaşmazlar.

Tipi Fırtınası ve Kaybolma

4. Gün fırtına çıkar. İyi bir Survival check kısa bir fırtına olduğunu anlatır. Ancak, tutturamazlar ise ve yola devam etmeye başlar ise oyuncular, işler biraz sarpa sarar. Donma zarları GM's Guide'da mevcut.

Kızıl Kafa

Bu yolculuk sırasında en can sıkıcı encounter budur. 5. Gün ekip ile uzaktan göz göze gelir. Kızıl kafa, Ranger 1 bir Hill-Giant'dır. Avcıdır. Ekibi ise eğlencelik bir av olarak görür. 1 Tane de Dire Wolf'u vardır. Planı ekibi bir süre izlemektir. Daha sonra taş atarak, alçakta yakarsa ekibi karlar yuvarlayarak onları bezdirmektir. Olabildiğince Akıllı(11 INT) ve oldukça sabırlıdır. Zayıflığı Giant'lara karşı küfürlerden nefret eder(1.Arc'da gayet öğrenilmiş olabilir, ve tabi Dwarflar daha 3 yaşındayken biliyorlar bu hakaretleri), ayrıca kurdudur. Kurt'a yapılacak saldırılara çok sert tepki verir.

Başa çıkmanın en iyi yolu, Irmak boyunca hareket edip, Giant'ı avcı rolünden av durumuna getirmektir. Hani donmuş ırmak, yumuşak kar gibi doğal tuzaklar kullanılarak elemine edilebilir veya kaçırılabilir.

7. Gün akşam Nesme'ye varır ekip.
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Yasar

  • İleti: 290
    • E-Posta
Ynt: Kuzey Hikayeleri - Arc II (FR)
« Yanıtla #3 : Mart 18, 2012, 11:39:00 ÖS »
Şimdi farkettim de, özledim abi ben oyunu. Baya bi salakmışız ama neyse yürüyebildik allahtan Shield'dan Nesme'ye kadar :D

Ruhi

  • İleti: 5825
    • E-Posta
Ynt: Kuzey Hikayeleri - Arc II (FR)
« Yanıtla #4 : Mart 19, 2012, 07:35:40 ÖÖ »
İki haftalık ara oluyor yav. :) Bu Cuma artık.

Bu oyun konusunda;

« Son Düzenleme: Mart 19, 2012, 07:39:32 ÖÖ Gönderen: anchorite »
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain