Merhaba Ziyaretçi

Gönderen Konu: Çok Tartışılan Kurallar İçin Açıklamalar  (Okunma sayısı 732 defa)

Zamir

  • Partykiller
  • İleti: 469
    • E-Posta
Çok Tartışılan Kurallar İçin Açıklamalar
« : Eylül 05, 2022, 03:34:39 ÖS »
Yakın Dövüşe Ok Atmak

Yakın dövüşe ok atarken takım arkadaşınızı vurma ihtimaliniz yoktur. Ne olursa olsun zarınıza -20 alırsınız.

ÖNEMLİ Ok Atma Kuralları

Menzil: Kitapta verilen menzil değerleri yard olarak verilmiş. 1 kare = 2 yard = 1.8/2 metre olarak oynuyoruz, yani kitaptaki menzilleri kullanırken ikiye bölün eğer battlemat kullanıyorsanız.
Uzun Menzil: Menzilli silahların genelde iki mezin değeri vardır, uzak menzile ateş edenler -20 alıyor ballistic skillerine.
Çok Uzağa Sıkmak: Menzilli silahlar long range değerlerinin 2 katına kadar kullanılabilir. Bu kadar uzağa ok atmak için öncelikle half action aim alıyorsunuz. Sonra half action ile ok atıyorsunuz. Bu koşullarda -30 alırsınız, Sharpshooter talentı varsa -20 alırsınız.
Cover(Siper): Eğer rakibinizle aranızda doğrudan bir engel varsa zaten ok atamazsınız. (Adam direk ağacın arkasına saklanmıştır vs.) Herhangi bir sebepten dolayı arada bir engel varsa ancak rakibi tam kapatmıyorsa -10, birden fazla engel veya özellikle fazla siper veren bir şey varsa -20 olabilir. (örn: Pavise)
NOT: Tuzak kuracaksanız, ilk tur +30 ile ok attığınızı unutmayın. Ama mesafe penaltıları ekleniyor tabi. Uzun menzilde: +30-20 = +10, bir de aim alsanız +20 ile atılır.


Initiative

Burada bir house rule kullanıyoruz. D10 atıp Agility skorunun onlar basamağına ekliyorsunuz.
Örn: Agility 39 olan bir karakter d10 ile 8 attığı zaman initiative değeri 11 olacaktır.


Fate Points

Fate puanı aşağıdaki şeyler için kullanılabilir:
  • Herhangi bir d100 tekrar atılırken kullanılabilir. (Bu bir houserule, normalde sadece skill ve karakteristik testler rerollanıyor)
  • Her tur fazladan bir parry veya dodge yapmak için kullanılabilir.
Bunun dışında kitapta iki kullanım daha var, ben uygun bulmadım pek ama isterseniz tartışabiliriz.


Heal (Tedavi Becerisi)

Heal zarı atarken şunlara dikkat edelim:
  • Heal zarı eğer başarılı olmadıysa aynı veya farklı bir hekim tarafından tekrar denenilebilir, eğer aynı kişi deniyorsa ikinci deneme için -10, üçüncü deneme için -20 ve 4. deneme için -30 alır. Aynı kişi 4’ten fazla deneme yapamaz. Başarılı bir heal zarından sonra kişi tekrar hasar alana kadar heal zarı atılamaz.
  • Başarılı veya başarısız her deneme 10-15 dakika sürer. İyi zar attıysa daha hızlı hallettiğini tasvir edebilirsiniz.
  • Combat dışında yapılıyor diye heal zarına +30 ALINMAZ. Eğer oyuncular vakit harcayarak biraz daha steril bir ortam hazırlar ve hekime destek olursa +10 alabilirler, iki hekim varsa +20 alabilirler, ana yerleşkede ve bir hekimin evinde yada çalışma alanında yapılan heal zarı +30 ile yapılır.
  • Draught, adı üstünde, içilir arkadaşlar. Sürülen bir şey değil. Bu zıkkım ağrı kesici ve/veya adrenalin falan veren enerji verici bir şey. İçtikten bir kaç dakika sonra etki ediyor pek çok ilaç gibi. Kullanmak için lightly wounded, yani en az 4 canınız olması gerekiyor. Heal skilline ihtiyaç yoktur
  • Healing Poultice, sürülen şey bu. Bir kişi heavily wounded ise bile 1d10 iyileştirmenizi sağlıyor. Yine heal atabilen biri lazım tabi.
« Son Düzenleme: Eylül 05, 2022, 03:46:03 ÖS Gönderen: Zamir »
"Prodigious size alone does not dissuade the sharpened blade."