Merhaba Ziyaretçi

Gönderen Konu: At Üstünde Çatışma Kuralları  (Okunma sayısı 1432 defa)

Ruhi

  • İleti: 5825
    • E-Posta
At Üstünde Çatışma Kuralları
« : Aralık 06, 2019, 12:12:42 ÖS »
AT ÜSTÜNDEN ÇATIŞMA İLE İLGİLİ GENEL KURALLAR

i) Herkes, tüm oyuncular ata binebilirler, "ride" skill'i olmasa da herkes at kullanabilir.

ii) Çatışma sırasında at üstünde iseniz, atın hızı ile hareket edersiniz tabi. Yani genellikle "8". 16'ya hücum edersiniz, mesala.

iii) At üstünden ok atmak ile ilgili problem var.
   - At hareketsiz ise; -%10 ile ok atabiliyorsunuz.
   - Atı hareket ettiriseniz half action harcıyorsunuz, geri kalan -%20 ile ok atabiliyorsunuz.

HATIRLATMA: Ok attığınız düşman bir önceki turunda koştuysa, -%20 daha alıyorsunuz. Yani at ile hücum eden birisine karşı ok atmak bayağı zor.

iv) Lance, Demilance (Süvari Mızrağı) sadece charge turunda kullanılıyor. Tek at yapılıyor tabi charge edildiğinde. Sonraki tur tekrar charge hareketi yapamazsanız, kılıcı çekip devam edin yani.

v) Atlı bireye uzaktan saldırıda da, yakından saldırıda da, hücum eden taraf ata mı yoksa biniciye mi saldıracağını seçiyor.

vi) Binicinin atı hasar görürse hemen "rotuine yani +%10 ile ride check" atmak zorunda.
   - %30'dan fazla ile kaçırır ise, atı kontrol etmeye çalışırken yere düşüyor. 1 tur kaybediyor otomatik. Sonra yarım tur da ayağa kalmak falan alıyor.
   - %30'dan aşağıya kaybederse 1 tur boyunca atı kontrol etmeye çalışıyor. Attan bu durumda inmeye çalışırsa da, tabi gene o tur kaybedilimiş oluyor.
   - Başarı durumunda bir sorun yok. Binek hasar görse de hayatını sürdürüyor.
   - Savaş eğitimli atlar, Warhorse diye satılanlar hasar yeselerde dert etmiyorlar.
vii) Ride check'i GM tarafından farklı durumlarda istenebilir. Özellikle 10-15 hasar geldiyse (zırh çıkmadan önce diyorum) mesala, bir atta kalın diye. At üstünde hızlı dönüş yapmak için, engelli bir yerde hareket etmek için, tabiki takip sahnelerinde ayrıca ata hızlı binmek(free action) gibi hareketler için GM'ın kararına göre penaltılı veya bonuslu zar atabilirsiniz.
« Son Düzenleme: Eylül 15, 2022, 10:47:09 ÖS Gönderen: Zamir »
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Ruhi

  • İleti: 5825
    • E-Posta
Ynt: At Üstünde Çatışma Kuralları
« Yanıtla #1 : Aralık 06, 2019, 12:41:40 ÖS »
RIDE SKILL İLE İLGİLİ GENEL KURALLAR

İki el boşta at sürüp, ok atma(Zorluk: Penaltısız) - (Move action parçası olarak)::
Başarı: Atı hızının 2 katına kadar hareket ettirip, hala full tur ok atabilirsiniz. Hareketsiz kalırsanız penaltısız ok atma. Normal move + Ok(ları) sıkma -%10, Atın hızıx2 ok(ları) sıkma -%20 penaltı ile.
Başarısızlık: At hareket edebilir ancak -%30 ile tek ok atılabilir.
NOT: Ride skill'iniz 30'un altındaysa bu manevrayı yaptıramazsınız.

Atı zıplatma(Zorluk: Penaltısız) - (Move action parçası olarak):
Başarı: Atı belli bir yüksekliğe ve uzaklığa kadar engellerin üstünden zıplatabilirsiniz.
Başarısızlık: At engele gelince durur.

Atı Şaha Kaldırmak(Zorluk: +%20 bonus ile) - (Half Action):
Başarı: At şaha kalkar.
Başarısızlık: Binici tur kaybeder.

Ata hızlı binip, hızlı inmek(Zorluk: +%10 bonus ile) - (Başarı: Free Action - Başarısızlık Half Action) :
Başarı: Ata free action olarak binip, inilebilir
Başarısızlık: Ata binmek ve inmek "half" action harcatır.
NOT: Atın kontrolünü kaybettikten sonra inmek için bu manevra kullanılamaz.
NOT-2: Ride skill'iniz 30'un altındaysa bu manevrayı yaptıramazsınız.

Ata saldırı yaptırmak(Zorluk: +%10 bonus ile) - (Full Action): 
Başarı: Ata full round action olarak WS 35 S4 tek atak yaptırılabilir. Full round olduğunu belirteyim tekrar. Yani hareket edip, saldırı yapamıyor at.
Başarısızlık: Bir tur boşa harcanır ve at saldırı yapmaz.
NOT: Sadece savaş atları yapabilir.
NOT-2: Ride skill'iniz 30'un altındaysa bu manevrayı yaptıramazsınız.

Atı çarptırarak piyadeyi düşürmek (Zorluk: Özel - Binicinin ride skill'ine karşı, yerdeki düşman WS atar. Routine check atılır yani iki taraf da %10'ar alarak bu zarlar atılır ) - (Full Action) :
Başarı:  Eğer binici kazanır ise; Atın STR+10 ile piyade routine S testi atar. (Warhorselar'ın str 45, +10 hareketin bonusu + 10 routine check ile %65'e atıyor. )Piyade kaybeder ise yere düşer. S2 hasar alır. Kazanırsa ata karşı dayanır.
Başarısızlık: Piyade, ata bir bedava atak yapar.
NOT: Sadece savaş atları yapabilir. Bu saldırı yapılan kişi yerde olmalıdır, binekte olan kişiye karşı yapılamaz.
NOT-2: Bu manevranın parçası olarak at en azından 4 move etmiş olması gerekiyor. Yani koşup hız kazanacak bir mesafeye ihtiyacı var. En fazla warhorse hızı x 2'den yani charge mesafesinden bu manevra yapılabiliyor.
NOT-3: Ride skill'iniz 30'un altındaysa bu manevrayı yaptıramazsınız.
« Son Düzenleme: Aralık 12, 2019, 05:18:22 ÖS Gönderen: Ruhi »
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Ruhi

  • İleti: 5825
    • E-Posta
Ynt: At Üstünde Çatışma Kuralları
« Yanıtla #2 : Aralık 11, 2019, 12:17:25 ÖS »
SIK SORULAN SORULAR (Geldikçe Ekleriz

1) At üstünde iken ok atarsak yakın dövüş menzilindeki kişi bize aoo vurabilir mi? (kişi yerde ise)
Yerde nasılsa öyle. Attack of Opportunity oyunda özel durum oldıkça yok. Ama tabi elinizde ok var ise, karşıdakinin yakın dövüş zarına ciddi bonuslar geldiğini unutmamak lazım. Ayrıca yakın dövüşte iseniz rakip ile, pistol veya hand-crossbow galiba dışında uzaktan atış yapılamıyor.

2) At ile disengage yapabilir miyiz?
Yerde nasılsa öyle. Evet. GM duruma göre ride test isteyebilir tabiki diye hatırlatayım.

3) Atı yönlendirmek yada belli bir manevra yaptırmak half-action mı sayılıyor?
Her manevra half olmaya bilir ama en azından half. Full veya 2 turluk manevralara olabilir yani.

4) At üstünde dodge yapılabiliyor mu?
Kısa cevap evet, ama durumdan duruma GM farklı bir görüş bildirebilir.
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain