Merhaba Ziyaretçi

Gönderen Konu: Birkaç İyi Adam - Infinity Savaş Raporu  (Okunma sayısı 1494 defa)

burock

  • İleti: 2049
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
Birkaç İyi Adam - Infinity Savaş Raporu
« : Ağustos 12, 2013, 07:20:49 ÖS »
Bayram nedeniyle 25 Temmuz'daki Infinity Gecesi'nde Alkım ile yaptığımız maçın raporunu bir türlü post edememiştik. Alkım sağolsun, her şeyi derledi toparladı. Hem buraya hem de Mahzen'e yazılacak hale getirdi, helal abi... Aşağıda iki parça halinde raporu bulabilirsiniz:

Infinity The Game (Oyunun Hası!)
150 puanlık dev karşılaşma
Ariadna (Burak) vs Nomads Bakunin SK (Alkım)

War, war never changes...

burock

  • İleti: 2049
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
Ynt: Birkaç İyi Adam - Infinity Savaş Raporu
« Yanıtla #1 : Ağustos 12, 2013, 07:22:08 ÖS »
Ordular ve Yorumlar



Nomad - Bakunin Sektörel

Asker
Puan
SWC
Moderator  (LI)
    Combi Rifle+Pistol+Electric Pulse
9
0
Moderator  (LI)
    Combi Rifle+Pistol+Electric Pulse
9
0
Moderator  (LI) Lieutenant
    Combi Rifle+Pistol+Electric Pulse
9
0,5
Moderator  (LI)
    Spitfire+Pistol+Electric Pulse
16
0,5
Moderator  (LI) Paramedic
    Combi Rifle+Pistol+Electric Pulse
13
0
Sin-Eater  (MI)
    MultiSniper Rifle +Pistol+CCW
39
1,5
Reverend Moira (MI)
    Multi Rifle+Pistol+Shock CCW
38
0
Morlock (WB)
    Chain Rifle+Pistol+Smoke Grenades+Shock CCW
7
0
Morlock (WB)
    Chain Rifle+Pistol+Smoke Grenades+Shock CCW
7
0
Toplam
147
2,5

Gördüğünüz gibi toplam 147 puan ve toplam 2,5 SWC harcadık (150/50’den 3 SWC hakkımız vardı). Morlocklar irregular troop olduklarından orderlarını orduya veremeyecekler. 7+2 orderımız var bir de Lieutenant’ımızın bazı özel emirleri verebileceği +1 orderı var.

Nomad Planları
Moderatörler bir link grup olarak bir arada hareket edip, birbirlerine bonuslar verecek. Vurucu silah olarak Spitfire isimli silahın sahibinin atış gücünü oluşturduğu bir ekip olacak. İçlerinde ise bütün birliğin lideri olan Lieutenant’ı da saklıyor.

Sin Eater ise alan kontrol ünitesi olarak elindeki Sniper Rifle ile iş yapacak. Bu model karşı tarafın hareketlerine kuvvetli yanıt vermek üzere Neurocynetics özelliği ile güçlendirilmiş ama kendi fazında pek hareket yapamamakta.

Reverend Moira düşman ateşine karşı optik yanıltma özelliğine sahip. Ayrıca yüksek zırhı ve Religious troop olması sayesinde düşmanın kritik shooterlarıyla kapışacak.

İki Morlock modeli ordudan bağımsız olarak hareket edecek. Düşük puanlı bu modeller, düşmanın bizim hatlarımıza ulaşmaya çalışan modellerini rahatsız edecek. Morlocklar yüksek kimyasallara bulanmış tehlikeli suçlulardan oluşan bir birlik. Yaşam ortalaması bir çatışma olarak görülüyor. Her biri yüksek kimyasalların etkisiyle rastgele bir özellik kazanacak. Yalnız bu modeller her ne kadar düşmana doğru fazladan bir hareket hakkı kazansalar da (Impetuous), kendi orderlarını grup havuzuna ekleyemiyorlar.

Ariadna



Asker
Puan
SWC
Line Kazak (LI)
    Rifle+Pistol+Knife
9
0
Line Kazak (LI)
    Rifle+Pistol+Knife
9
0
Line Kazak (LI) Lieutenant
    Rifle+Pistol+Knife
9
0
Veteran Kazak  (HI)
    T2 Rifle+Light Flamethrower+Pistol+CCW
49
0
TankHunter  (MI)
    Autocannon+D-Charges+Pistol+Knife
40
1,5
Assault Pack  (WB)
    Controller
        Rifle+Light Smoke Grenade Launcher+Pistol+Knife

    3x Antipodes
        AP CCW

34
0
Toplam
150
1,5

Ariadna Planları

Ariadna Planlarını Burak'ın ağzından dinleyelim:

"Ariadna timinde Line Kazaklar, cheerleader olarak tabir ettiğimiz görevi icra etmek üzere çatışmaya geldiler. Cheerleader, az puanlı, çatışmada çok büyük bir etkisi olmayacak, asıl amacı timin toplam order sayısını yüksek tutmak olan askerlere takılmış bir lakap. Bunun yanında, eğer bir kanadı tutup, Impetuous olarak üzerime koşturacak Morlocklar’ı temizleyebilirlerse ne ala...

Antipodeler’in temel amacı, Alkım’ın timinde neler olduğuna göre değişkenlik gösterecek. Eğer düşman timde çok sayıda kamuflajlı asker varsa, Antipodeler’in Sensor özelliğini kullanarak onları açığa çıkartmaya çalışacağım. Yok eğer ateş gücü yüksek bir ekiple karşı karşıya isem Antipodeler ile sahayı hızlıca katedip yakın dövüşe girmeye çalışacağım. Aslında özel görevler ile oynuyor olsaydık, Antipodeler’in dehşetengiz hızı bana pek çok avantaj sağlayacaktı; ama şimdilik bu kadarıyla yetineceğim.

TankHunter, elindeki Autocannon silahı ile Alkım’ın getirebileceği her şeyi anında öldürebilme kapasitesine sahip. Kamuflaj özelliği sayesinde sürpriz avantajı da olacak. Özel görevlerle oynamadığımız için TankHunter’i normalden biraz daha geride konuşlandırıp ona daha fazla atış imkanı sağlamayı düşünüyorum.

Veteran Kazak ise bu listenin gerçek yıldızı. X-Visor ile mesafe tanımaksızın ateş edebilen ve T2 Rifle ile vurduğunu indiren bu arkadaş, cheerleader olan Line Kazaklar’ın getirdiği orderleri hunharca harcayacak ve umuyorum ki Alkım’ın timini hallaç pamuğu gibi atacak..."


Saha Şartları ve Senaryo

     

Senaryo: Annihilation, Infinity’de özel senaryolar oynayabiliyorsunuz. Ancak oyunu basit tutma adına Annihilation, yani birbirini yok etme oynamaya karar verdik.

Başlama Vuruşu ve Dizilim

Maça kimin başlayacağı ve kimin önce yerleşeceği tim liderlerinin (Lieutenant) WIP atışıyla belli oluyor, WIP atışını kazanan kişi oyuna önce başlama ya da önce yerleşme kararlarından birini veriyor. WIP atışını kazanan Nomad timinin Moderatör Lieutenant’ı başlamak yerine yerleşeceği tarafı seçti ve önce karşı tarafın dizmesini istedi, Burak da bunun üzerine önce başlamayı seçti.

Burak, cheerleader diye tanımladığı 3 Line Kazak’ı çatışmaların olacağını düşündüğü yerin tam zıttına yerleştirdi. Bir tanesini kendisinin en soluna, diğer ikisini ise kendi dizilim alanındaki evin yıkıntılarına siper alacak şekilde konumlandırdı.



Tam ters taraftaki binanın ikinci katına Antipode Controller, hemen aşağısına ise iki kamuflaj markeri halinde Antipodeler yerleşti. Bazı modellerin kamuflaj özelliği vardır. Bu tür modellerin yerleri kabaca bilinse bile doğrudan görülemezler. Bu modellerin yerine modelin kendisi değil, bir işaret koyulur. Buna kamuflaj (CAMO) markeri denir. Aynı binanın yan tarafında siper almış bir CAMO markeri daha var. Bu da TankHunter’e ait.

Burak bir modelini yerleştirmeyip, benim dizilimimin bitiminden sonra koymak üzere sakladı.



Dizilim sırası Bakunin’e geçince, Moderatör grubunu sağ tarafımdaki binanın içine sakladım, Spitfire taşıyan Moderator kapı aralığından savaş alanının ortasını ve sol çaprazda uzanan bir koridoru gözlüyordu. Birkaç tane Moderator arkadan ya da başka bir yerlerden çıkması olası kamuflajlı ya da paraşütçü düşmanları engellemek için farklı yönleri gözlüyorlardı. Bunların yanına, kimyasallardan gözlerine bonus almış (X-Visor, silahların mesafe penaltısını düşürür)  bir Morlock yerleşti.
Sol tarafa ise yalnız Reverend Moira ve diğer Morlock (bu Morlock, kimyasallardan Dogged: order verdikçe ölmeme özelliği kazanmıştı) yerleşti. Son modelim olan Sin-Eater’i ise karşı tarafın dizilimine göre yerleştirmeye karar verdim.

     

Burak, yerleştireceği son modeli olan Veteran Kazak’ı kendi sağ tarafına koydu. Buradan Antipode ve Veteran Kazak ile ilerlemeyi düşünüyordu. Bu hamleye karşılık olarak, karşı tarafın modellerinin hareketlerini kısıtlayacak Sniper Rifleli Sin-Eater’i ortadaki binanın en tepesine yerleştirdim.



Deployment sonrası yorumlar

Burak: Genel hatlarıyla kafamdaki yerleşim planını uygulayabildiğimi düşünüyorum. Line Kazaklar savaşın sıcağından uzaktalar. Lieutenant olan Line Kazak en solumda ve olabileceği kadar güvende.

Antipodeler ile acele etmeye niyetim yok. O kanattan gelen Morlock’u bir şekilde indiremezsem Antipodeler’in canı yanabilir.

Alkım en sona saklayıp mükemmel bir noktaya yerleştirdiği Sin-Eater ile beni çok zora soktu. Açıkta yakalanan Veteran Kazak’ı kurtarabilmek için ekstra çaba göstermem gerekecek. Veteran Kazak’ı tehdit etmekte olan Sin-Eater’i avlamak için birinci seçeneğim ise TankHunter.


Alkım: Deployment sırasında Burak'ın Sin-Eater’i beklemediğini anladım; ancak Morlocklar’dan birinin sağ tarafta kalması karşı tarafa yaklaşırken zorluk yaratacak. Cheerleaderlere saldırmak da zor olacak, gerçi benim Moderator ekibi de pek kolay avlanacak gibi durmuyor. CAMO markerlerde Antipodeler olduğunu tahmin ediyorum ama bir model daha vardı sanki...

ARIADNA TURN 1

Oyuna Burak başladı. Vereceği orderlarını saydı ve 6 regular orderi, 1 lieutenant orderi 1 de irregular orderi olduğunu gördü.

Verdiği ilk order, sağ tarafındaki binanın yanına yerleşmiş CAMO markerlarden birinin açığa çıkarak Sin- Eater’e ateş etmesiydi. Açığa çıkan model TankHunter isimli, elinde Autocannon bulunan modeldi. Teknolojisi zayıf olan Ariadna ordusunun sert zırhlı modellere karşı çözümü olan bu model, Sin-Eater’i indirmeye çalıştı.

ARO olarak Sin-Eater ile shoot back dedim. TankHunter’i gören iki Morlock da ARO olarak Move diyerek karşı tarafa yaklaştı. Normal bir ARO’da eğer zarlar birbirini etkiliyorsa (karşılıklı ateş etmek gibi), bu zar atışı karşılıklı yapılır ve Face to Face (FtF) roll olarak adlandırılır. Ancak burada TankHunter CAMO’dan çıkıyor olması nedeniyle sürpriz bir atış yapma şansına sahip. Açtığı ateş, FtF değil, normal zar atışı ile çözümlenecek.

Yaptığı 2 atıştan birini vuran TankHunter’in kullandığı Autocannon’un mermileri EXPlosive olduğundan dolayı Sin-Eater, 1 yerine 3 tane armor save atmak zorundaydı. 3 tane 20’lik zarda 12 ve kurtarmak üzerine atması gereken Sin-Eater üçünü de başardı ve hayatta kaldı. Şimdi sıra Sin-Eater’in 2 atışındaydı.  Balistik skilli (BS) 13 olan Sin-Eater’in elindeki Sniper Rifle’den +3 bonusu vardı, TankHunter’in siperde olmasından dolayı da -3 penaltısı. Buna bir de TankHunter’in CAMO avantajını da ekleyince (-3), Sin-Eater sadece 13+3+(-3)+(-3)=10 ve altında bir sayı gelirse TankHunter’i vurabiliyordu. Buna rağmen iki atış da başarılı oldu. Şimdi TankHunter’in 2 armor save atması gerekiyordu. Bu 2 hitten sadece birini kurtarabilen, TankHunter oracıkta can verdi.

İlk order, ilk ölü: Oyun hızlı başlamış oldu!



Burak: Büyük şanssızlık! Kamuflajdan dolayı sürpriz avantajına sahip olan TankHunter, üzerine düşeni yapıp Sin-Eater’i vurmayı başardı aslında; ama Alkım’ın 3 armor save birden kurtarması çok fena oldu. Üstüne bir de karşı ateş ile TankHunter’in ölmesi de cabası… Şu anda puan olarak ciddi şekilde gerideyim, hem vurucularımdan birini kaybettim, hem de Veteran Kazak’ı Sin-Eater’den kurtaracak bir seçeneğim kalmadı :(

İkinci order ile Antipode Controller, short skill olarak binanın sağ tarafına ilerledi. Buna ARO veren Spitfireli Moderator iki atışını da ıskaladı. Bu arada Morlocklar da bu pencere güzelini görüyordu ve onlar da ARO move ile karşı tarafa doğru hareketlendiler.  Antipode Controller, ikinci short skill olarak Smoke Grenade Launcher ateşleyerek bir sis bulutu yaratmaya ve böylece Veteran Kazak’ın ateş altında kalmasını önlemeyi denedi. İkinci order içinde olmasa da bir sonraki order ile bunu başardı.

Burak: Veteran Kazak’ın Sin-Eater tarafından kevgire çevrilmeden ilerleyebilmesi için elimde kalan tek seçenek, sis bombası ile Sin-Eater’in görüşünü kapatmaktı. Her ne kadar bu aksiyonum başarıya ulaşsa da, şu ana kadar çok order harcadım ve hiçbir şey elde edemedim. Ayrıca aksiyonlarım Morlocklar’a ARO hakkı veriyor. Onlar da bunu benim hatlarıma yaklaşmak için kullanıyor.

Burak 4. orderini sis perdesinin arasından Veteran Kazak’ı ilerletmek ve yakındaki siloda siper almak için kullandı. 5. Order ile ise Sin-Eater’e atış yaptı. FtF olan bu atışta, Veteran Kazak’ın Sin-Eater’i vurması için d20’de 7 veya daha düşük bir zar atması gerekiyordu.  Karşılıklı ateş sonucu Sin-Eater bir hit yaptı ancak Veteran Kazak’ın yüksek zırhı onu hasar almaktan korudu.


Antipode Controller, sis bombası atmak için ilerliyor
Morlock, ARO ile ilerlemenin keyfini yaşıyor

Sin-Eater’a ateş etmek için bir order daha kullanan Veteran Kazak kritik bir hit atmayı başarınca armor Sin-Eater düştü. Bir zar atılırken eğer d20’de atmanız gereken zarı tutturursanız, yapmak istediğiniz aksiyonu kritik olarak başarmış oluyorsunuz. Kritik hit hem FtF zarlarda diğer zarları eziyor, hem de düşman modelin normalde atması gereken armor saveyi atmamasını sağlıyor.

Burak: Tam da zamanında gelen bir kritik! Bütün modellerimi yerine pinleyen Sin-Eater’den şansla da olsa kurtuldum. Şimdi sağ kanadımdan Antipodeler ve Veteran Kazak ile ilerleyebilirim.

Alkım: Kahrolsun hain kritik!

V. Kazak sislerin arasından ilerliyor... ve Sin-Eater'i indiriyor

Burak Antipodeler’in irregular orderini dumanların arasına ilerleterek kullandı. Altıncı ve son order ile ise Antipode Controller, verdiği ARO moveler sayesinde epeyce ilerlemiş olan Morlock’a ateş etti. Ateşi dodge etmeye çalışan Morlock başarılı olamayıp vurulmasına rağmen (bu bir Shoota karşı Dodge FTF’i idi) armor save tutturarak hayatta kaldı ve en yakın sipere sığındı.

Tur bana geçtiğinde TankHunter ölmüş; ancak Veteran Kazak Sin-Eater’i avlamıştı. Morlocklar sol kanattaki Veteran Kazak ve Antipode gürühuna AROlarla yaklaşmıştı.

NOMAD TURN 1

Order sayısı. 6 regular, 2 impetuous, 2 irregular, 1 Lieutenant order.

Morlocklar gibi Impetuous kuralına sahip olan modeller, turun hemen başında en yakınlarındaki düşman modeline doğru hareket etmek zorundadır. Daha sonra ateş edebilirler; ancak ilk hareketleri mutlaka move olmalıdır.

Sol taraftaki Morlock, Impetious orderiyle ilerledi ve Chain Rifle ile Veteran Kazak ve 2 CAMO markeri hedefleyerek ateş etti. Bunu gören Veteran Kazak Light Flame Thrower ateşleyerek ARO verdi. Olan biteni uzaklardan, pencereden gören Antipode Controller da ARO vererek Morlock’a ateş etti. Normalde önce discover etmeden CAMO markerine ateş edemezsiniz; ancak hali hazırda açıkta olan Veteran Kazak’a ateş edilebildiğinden CAMO markerleri de Chain Rifle templatesinin içine alabildim. CAMO markerlerinin içinden 3 tane Antipode çıktı. Bunlar -6 ile attıkları muhteşem  3 dodge atışı ile  (Dodge Roll: PH değerinin altına atılan, ateşten kaçma zarı) Chain Rifle’nin etkisinden kurtuldular. Veteran Kazak ise armor save tutturarak saldırıdan hasar almadan kurtuldu. Morlock, flamer ateşinde can verdi. Bu Antipodeler’den bir-iki tanesini almış olsam daha sonraki turlarda işler çok farklı olabilirdi. Diğer Morlock ise Impetious orderi ile merkeze doğru ilerledi.

Fight chain
with fire

Burak: Açığa çıktı ki, Antipodeler’i o şekilde ilerleterek büyük bir acemilik yapmışım. CAMO kurallarını yanlış hatırlayıp, Morlock’un Antipodeler’e ateş etmek için Intuitive Shot kullanması gerekeceğini düşünüyordum. Bu durumda Veteran Kazak ve Antipode Controller’den gelecek AROlar ile Morlock’u indiririm diye hesaplamıştım. Oysa Alkım Veteran Kazak’ı da içine alacak şekilde Chain Rifle ateşleyince bambaşka bir şey oldu. Neyse ki şansım bugün yaver gidiyordu. Template silahtan gelen -6 penaltıya rağmen üç Antipode’nin de Dodge zarını tutturması inanılmazdı! :D

Alkım: Kahrolsun 3 tane hain Dodge!
War, war never changes...

burock

  • İleti: 2049
  • War, war never changes...
    • Hobi Blogum - Garganthar
    • E-Posta
Ynt: Birkaç İyi Adam - Infinity Savaş Raporu
« Yanıtla #2 : Ağustos 12, 2013, 07:22:38 ÖS »
Reverend Moira ilk regular order ile siper arkasından çıkıp büyük tehdit oluşturan Veteran Kazak’a ateş etti. Veteran Kazak bu atışları dodge edemese de tüm hitleri save etmeyi başardı.

Sağ kalan Morlock, önce kendi irregular orderini kullanıp sonra da order havuzundan bir order daha alarak Cautious Move ile (siperden sipere hereket) Veteran Kazak’a yaklaştı.

Spitfireli Moderator, Antipode ve Veteran Kazak’ın ilerlemesini engellemek için Suppression Fire hattı kurdu (Suppression Fire: Normalde ARO’da yapılan atış sayısı bire düşer. Eğer aktif turnde bu komut verilirse, dost ya da düşman herhangi bir model bu hat üzerinden geçerse bu emri almış alan model tüm atışlarını yapar).

Son iki order ile Reverend Moira, Veteran Kazak’a önce AP (zırhı yarıya düşüren mermi), sonra da DA (hit başına bir yerine iki armor save atmasını sağlayan mühimmat) mermi ile 2 atış yaptı. Bu atışlardan hiçbirini Dodge etmeyi başamayan Veteran Kazak, armor savelerin çoğunu tutturunca sadece 1 Wound aldı. Normalde tek woundu olan Veteran Kazak, sahip olduğu No Wound Incapacitation özelliği sayesinde hayatta kalmayı başardı.

Burak: Rakibin oynadığı turn sırasında kimse ölmediyse iyi bir tur olmuş demektir. Bu tur benim açımdan oldukça şanslıydı. Kendi turumda yaptığım basit hataları cezalandıracak hamleler geldi Alkım’dan; ama zar beni sevdi. Bu turda biri hariç attığım tüm Dodge ve armor zarlarını tutturdum. Özellikle Antipodeler’den adam kaybetmemiş olmam çok önemliydi.

Alkım: Kahrolsun Demiş miydim? Şaka bir yana kötü bir tur geçirdik, Sin-Eater'in bir önceki tur ölmesi, işini yaptığı için kötü olmadı ama kendi turumda Burak'ın ordusuna hareket getiren modellerinden hiçbirini indirememek buna karşılık -altı üstü bir Morlock da olsa- bir model kaybetmek, bir önceki tur kazandığım inisiyatifi geri vermeme neden oldu.


ARIADNA TURN 2

Bu tur Burak Antipodeler ile yapacağı saldırı için hazırlandı. Ariadna’nın tur başında 5 regular 1 lieutenant 1’de irregular orderı vardı.
Bir önceki turda Chain Rifle’nin etki alanında kalmalarından dolayı CAMO özelliklerini yitiren Antipodeler, düşmanın görüş alanı dışında olmalarını fırsat bilip, irregular orderlerini kullanarak tekrar kamufle oldular ve CAMO marker haline geldiler.

İlk regular order ile Antipode Controller, sağ kanada Smoke Grenade atmaya çalıştı. Bu atış biraz sekti ve binanın üstüne düştü. İkinci order ile de aynı şeyi deneyen Controller bu kez başarılı oldu. Smoke alanı bir tur sürer ve tur karşı tarafa geçtiğinde otomatik olarak kalkar.

Üçüncü  order ile Antipodeler Cautious Movement ile sislerin arasından binanın yanına ilerledi. Dördüncü orderi kullanarak Antipodeler biraz daha ilerledi; ancak bu sırada, ilerlemekte olan gizlenmiş modelleri gören Moderator ekibi, Discover zarını başarınca (WIP değerinin altında atılan, gizlenmiş modelleri farketme zarı) Antipodeler’den birini görünür kıldılar.

Suppression Fire alanından dolayı
V.Kazak ve Antipodeler ilerleyemiyor
Antipode Controller ortalığı dumana boğarak
Antipodeler'in ilerlemesini sağlıyor
Her yer Taksim, her yer Antipode...

Beşinci ve son order ile Veteran Kazak su tankının arkasına kaçarak, kendisine yaklaşmakta olan Morlock’tan uzaklaştı.

Burak: Herhalde bu zamana kadar sis bombalarını en çok kullandığım oyun bu oyun oldu. Her ne kadar bana fazladan order harcatsa da, hem Moderator’un kurduğu Suppression Fire hattını hem de yakındaki Morlock’un görüş alanını kesip Antipodeleri Reverend Moira’yı tehdit edebilecek kadar yaklaştırabildim. Ayrıca turumun sonunda Antipodeler’i sis kalktığında Morlock’u görecek şekilde yerleştirdim. Bu sayede Morlock Impetuous orderiyle Veteran Kazak’a koşturduğunda  Antipodeler ile ARO verip Reverend Moira’ya biraz daha yaklaşabileceğim.

Alkım: Sis bombaları efektif bir şekilde ARO vermemi engelledi. Antipodeler çok yaklaştı; ama Moderatorlar indirebilir diye düşünüyorum.

NOMAD TURN 2

Morlock, Impetuous orderi ile Veteran Kazak’ın arkasında saklandığı su tankına yaklaştı. Onu görmekte olan Antipodeler ARO vererek Reverend Moira’ya doğru ilerlediler.

Morlock kendi Irregular orderiyle Smoke Grenade kullanarak, hem kendisine ateş eden Antipode Controller’in görüşünü kapattı, hem de Veteran Kazak’ı sise boğdu. Onu görmekte olan Antipodeler ise Reverend Moira’ya iyice yaklaştı.

Morlock iki order daha harcayarak, sis alanından faydalanıp Veteran Kazak ile yakın dövüşe (CC) girdi. Infinity’de yakın dövüşe girebilmek için önce minyatürlerin tabanlarını birbirine dokunduracak şekilde yaklaşmak, ardından Close Combat emrini vermek gerekiyor. 17 CC becerisi olan Morlock, 15 CC becerisi olan Veteran Kazak’la kapışırken hem yüksek becerisine hem de sahip olduğu Martial Arts Lvl 2 özelliğine güveniyordu; ancak 18 atarak vuruşu kaçırdı. Buna karşılık Veteran Kazak vuruşunu başarınca Morlock düştü.

Morlock sisler içinden
V. Kazak'a yaklaşıyor
Antipodeler, Morlock'un verdiği ARO fırsatları
sayesinde Reverend Moira'ya ilerliyor
Morlock ile V.Kazak, oyundaki
ilk yakın dövüşü yaptı

Burak: Benim için yine bir şans anı… Alkım Morlock ile yapması gereken en doğru şeyleri yapmasına rağmen, atması gereken zarı atamayınca çabaları boşa gitti. Aslında burada yanlış oynadığımız kritik bir nokta olmuş. Detayları raporun sonunda…

Alkım: Bir şeylerin artık kahrolmaya başlaması gerek...

Sonraki orderler linked Moderator ekibinin gizlendiği yerden çıkıp Reverend Moira’yı, etrafını sarmış Antipodeler’den kurtarmak amacıyla ilerlemesi için harcandı. Linked Team ya da Fire Team, sektörel orduların kısıtlı bir asker havuzundan seçim yapma dezavantajını dengelemek üzere geliştirilmiş bir kuraldır. Tek bir grup halinde hareket eden linked modellerin hepsi sadece tek bir order ile aksiyon alırlar ve birbirlerine bonuslar verirler. Örneğin 5 kişilik bir linked team, +1 atış, +3 Balistik Skill alır.

Moderatorlar yol boyunca bir Line Kazak’ın görüş alanına girip onu indirmeye çalıştı. Ateş yiyen Line Kazak Dodge emri vermişti. Ateş etme zarları 5-7-9-11-12 gelmişti. Moderator link lideri 5 atışını da vurmuştu. Dodge zarında 10 atan Burak 5-7-9 zarlarını ekarte etti. Geri kalan iki hit için 12 ve üzerini hedefleyen 2 armorsave attı ve ikisini de kurtarmayı başardı. Bu sayede hayatta kalan Line Kazak, yıkıntıların daha da iç kısımlarında siper aldı. Bu sırada Moderatorler’in aksiyonlarına ARO veren Antipodeler da move ederek Reverend Moira ile taban tabana temas ettiler.

Moderatorlar Reverend Moira'yı
kurtarmaya gidiyorlar
Yolda Line Kazaklar'dan
birini indirmeye çalıştılar
Antipodeler AROlar sayesinde
Reverend Moira ile temas ettiler

Link team son order ile Moira’nın çevresini sarmış olan Antipodeler’den biri ile temasa girmek için harcadılar. Yakın dövüşte, dövüşe dahil olan her ekstra model, yakın dövüş zarına +3 bonus getirir. Bu hamle sonucu,yakın dövüşte fazladan 4 modeli olan Moderatorlar, aldıkları +12 bonus sayesinde CC becerisini 25’e çıkarmıştı. d20 ile oynanan bu oyunda, 20’nin üzerine çıkan her sayı, kritik aralığını arttırır. Örneğin bu durumda, 5 puanlık bir fazlalık olduğundan dolayı, 16-20 arası gelen zar kritik olacak. Alkım CC zarında 14 attı. Kritik değil, normal bir hit. Ne yazık ki Moderatorler pek güçlü-kuvvetli olmadığından dolayı, Antipode armor save tutturup hayatta kaldı.

Burak: Bu zamana kadar oynadığım oyunlar arasında ilk defa böylesine büyük çaplı bir yakın dövüş gerçekleşti. Aynı CC’de toplam 8 model birbirine temas ediyordu. Kuralları okuyup yorumlamamız ve zarları hesaplamamız biraz uzun sürdü; ama nihayetinde -ufak hatalarla da olsa- işin içinden çıkmayı başardık.

Alkım: Bazen bir şeyler doğru gitmiyorsa gitmiyor. Antipodeler'i küçümseyerek önce Morlock ile hedefe gidip Veteran Kazak'ı kesmeyi denedim. Olmayınca Moderatorlar ile Antipodeler'i avlamayı... İkisi de doğru hamlelerdi ancak sıraları yanlış oldu. Moderatorlar önce hareket edip Antipodeler'den en azından birini öldürmeyi denemelilerdi... Son hamleleri yaptık bakalım, umarım Reverend Moira hayatta kalır.

ARIADNA TURN 3

Order sayısı: 5 regular+1 lieutenant+1 irregular

Ariadna’nın yaptığı ilk şey, geçen tur çevresini sardığı Reverend Moira’ya saldırmak oldu. Üç Antipode, Reverend Moira’ya karşı +9 bonus alırken, ARO ile harekete geçen Moderator link team liderinin, dokunduğu Antipode’ye karşı CC  zarına +15 bonusu vardı. Sonuçta beklenen şey oldu. Antipodeler Reverend Moira’yı, Moderatorlar ise temas ettikleri Antipode’u indirdi.  Bunun sonucunda Bakunin ordusu, toplam puanının %60’ını kaybettiği  için Retreat’e girdi.

Burak: Sonunda! Reverend Moira’yı indirmek tek hedefimdi. Bu sayede Nomad ordusunda tehlike arz eden bir model daha azaldı, daha da önemlisi düşman Retreat’e girdi.

Burak turunun geri kalanında, Antipodeler’in üzerine Smoke Grenade atıp onları sakladı. Sonra da açıkta duran Line Kazaklar’a yat komutu verdi.

Yakın dövüşte 8 model var!
Reverend Moira düştükten sonra Antipodeler dumana sığındı

NOMAD TURN 3

Bir ordu %60’ını kaybettiğinde Retreat durumuna girer. Bu durumda tüm modeller kendi saha kenarlarına doğru Impetuous order ile ilerlemek durumunda kalır. Normalde düşmana doğru Impetuous olan modellerdahi (Morlocklar örneğin) kendi sahalarına doğru hareket etmek zorundadırlar. Aynı zamanda tüm linkler bozulur ve Lieutenant order kaybedilir.

Dolayısıyla tur başında önce kendi tarafıma doğru 5 Impetuous order oynayacaktım. Sonra 5 regular order daha vardı. Bu 5 orderi geri kaçarak ya da ileri gitmeye çalışarak harcadık. Bu arada kalan Antipodeler’i de aldık.

Paramedik olan Moderator, oyunun başında vurulan Sin-Eater’e doğru tırmanmaya çalıştı; ancak başaramadı. Evet, oyunda Doktor ve Paramedikler var. Bu özelliğe sahip modeller, yaralanan modelleri iyileştirebiliyor. Bunun benzerini Robotları onararak gerçekleştiren Mühendis özellikli askerler de var.

ARIADNA TURN 4

Hem modellerin azalması hem de Retreat nedeniyle oldukça kısa süren Nomad turundan sonra Veteran Kazak, kalan Moderatorlar’ı tek tek avlayarak oyuna son noktayı koydu.



Alkım: İki komutan da ünitelerini planladıkları şekilde kullandı. Morlock ve Antipodeler karşı tarafa ulaşıp dikkat dağıttılar. Kritik shooter üniteler hedefledikleri işleri yaptılar ya da yapmaya çalıştılar (Veteran Kazak, TankHunter, Sin-Eater, Reverend Moira). Ancak ikinci turda Morlock ile Antipodeler’in yaklaşmasına neden olan ARO’ları gözardı edince, yaptıkları toplu saldırı bizi retreat durumuna soktu.

Burak: Alkım dizilim sırasında Sin-Eater’i mükemmel bir şekilde konumlandırarak büyük bir avantaj yakalamış, benim elimi kolumu bağlamıştı. Bu tehdit nedeniyle Veteran Kazak ve Antipodeler’i kullanamıyordum. Bunun üstüne TankHunter’i hiç olmayacak bir şekilde kaybedince oyunu da kaybettiğimi düşündüm; ancak bu olaydan sonra şans benim tarafıma döndü. Gerek Veteran Kazak’ın Sin-Eater’i kritikle indirmesi, gerekse Dodge ve Armor zarlarındaki şansım sayesinde askerlerim hayatta kaldı. Zaten Sin-Eater indikten sonra tek amacım Antipodeler ileReverend Moira’ya ulaşmaktı. AROlar ile hedefe hızlıca ulaşıp son darbeyi vurabildim.

Man of The Match: Burak’ta her adam işini yaptı, Veteran Kazak daha fazla yaptı.
Maç sırasında birkaç hata yaptığımız farkettik (White Dwarf’ta bile hata olabiliyor, bizde neden olmasın :)). Örneğin Morlock’un CC becerisi 18 imiş. Duman altında Morlock notlarına bakamamış, yoksa Veteran Kazak'ın kafatası kemerini süslerdi! Çoklu yakın dövüşte alınacak bonus, saldıran modelin dışındaki modeller çarpı 3 kadarmış. Biz ise, değen her model bonus verecek şekilde oynadık. Her şeye rağmen çok keyifli bir oyun oldu. Bir sonraki savaş raporunda görüşmek üzere...

War, war never changes...

Deeyo

  • Moderator
  • *
  • İleti: 2319
    • E-Posta
Ynt: Birkaç İyi Adam - Infinity Savaş Raporu
« Yanıtla #3 : Ağustos 12, 2013, 08:02:26 ÖS »
Fotolara mükemmel müdahaleler Burak'tan.
dey layt com and me wan go hom...


Ruhi

  • Administrator
  • İleti: 5338
    • E-Posta
Ynt: Birkaç İyi Adam - Infinity Savaş Raporu
« Yanıtla #4 : Ağustos 12, 2013, 08:23:58 ÖS »
Harika olmuş. Gerçekten harika olmuş.
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way.

- Mark Twain

Barbar139

  • İleti: 1888
    • E-Posta
Ynt: Birkaç İyi Adam - Infinity Savaş Raporu
« Yanıtla #5 : Ağustos 12, 2013, 08:42:51 ÖS »
Alkım'la Burak'lıyız Alkım'la Burak'lı! Hölöööuughhh!

Şu ana kadar Kule bünyesinde gördüğüm en güzel rapor, genelde çok çok yazılı raporları sevmem hani oyuna ve modellerin kurallarına da çok hakim değilsen kafa karıştırırlar ve anlamazsın ama aradaki diyaloglar filan enfes olmuş.
"If you're going through hell, keep going."

blackwinter

  • İleti: 1627
Ynt: Birkaç İyi Adam - Infinity Savaş Raporu
« Yanıtla #6 : Ağustos 12, 2013, 08:55:53 ÖS »
bu rapor bir harika dostum.
Sigismund replied.'"Are we going to scrap about it now. Argue which Legion is the toughest?
The answer always is, the Wolves of Fenris" Torgadon put in "because there clinically insane."
-1st captain of the imperial fists and Captain of the 2nd Company of the luna wolves.
"Horus Rising"

Azactoth

  • İleti: 2586
    • E-Posta
Ynt: Birkaç İyi Adam - Infinity Savaş Raporu
« Yanıtla #7 : Ağustos 13, 2013, 09:14:15 ÖÖ »
Wohuuu.... Süper olmuş... İşte olduğum için tamamını okuyamadım... Ellerine sağlık... FoWculardan sonra Battle raport konusunda bir çıta yükseltme hareketi de Infinity'cilerden geldi... :D

Deeyo

  • Moderator
  • *
  • İleti: 2319
    • E-Posta
Ynt: Birkaç İyi Adam - Infinity Savaş Raporu
« Yanıtla #8 : Ağustos 13, 2013, 09:51:16 ÖÖ »
dey layt com and me wan go hom...


althar amadeous

  • Üye
  • İleti: 1003
  • Wulfric
    • E-Posta
Ynt: Birkaç İyi Adam - Infinity Savaş Raporu
« Yanıtla #9 : Ağustos 13, 2013, 01:43:40 ÖS »
Cidden çok güzel bir rapor olmuş. Yorumlar çok renk katmış gercekten.
Beastmen - 5000 pts
Space Orcs - 1500 pts
Gothic Chaos - 1000pts
BB-Orc team
Stompa
Shadow Sword

Sulcalen

  • Üye
  • İleti: 963
    • E-Posta
Ynt: Birkaç İyi Adam - Infinity Savaş Raporu
« Yanıtla #10 : Ağustos 14, 2013, 01:13:53 ÖÖ »
OHA diyorum sadece, film gibi olmuş bu ne beaaa  :o  :o  :o

Öz highlore

  • Misafir
  • İleti: 1504
    • E-Posta
Ynt: Birkaç İyi Adam - Infinity Savaş Raporu
« Yanıtla #11 : Ağustos 14, 2013, 01:17:33 ÖÖ »
okumadım ama güzel olmuş :)
The elves are watching