Merhaba Ziyaretçi

Gönderen Konu: 3. Edisyon Yenilikleri  (Okunma sayısı 2504 defa)

Barbar139

  • İleti: 2070
    • E-Posta
3. Edisyon Yenilikleri
« : Mart 05, 2012, 05:28:37 ÖS »
Sizi merakta bırakmayayım. Hemen hızlı okuma moduna geçtim ve tüm öğle aramı movement okumakla geçirdim. Fark ettiğim değişiklikler şunlar;

Araçların tipleri artık biraz daha ayrıntılı, tank yine 12 gidiyor ama light tank 16 gidebiliyor, yolda hızlanma olayını çok kolaylaştırmışlar, yolda tüm araçlar 1/2 oranında daha hızlı gidiyor.

Artık takımlar "friendly" takımların üstünden ve arasından sorunsuzca geçebiliyor.

"Sent to the rear" yapılan transportlar, sonraki turlarda tekrar dönüp takım taşıyabiliyor. Transport capacity max 6 takım.

Araçlar sığdıkları her boşluktan geçiyor, piyadeyse en ufak boşluktan bile geçebiliyor. Bir şekilde sığışırlar diye açıklamış.

Derin nehir geçmek artık dert. Piyade en az bir tur suda oyalanmak zorunda ve bunu yaparsa save'i 3+ değil 5+ oluyor. Pioneer'ların yine 3+. Nehirde dig-in ve gone to ground olunmuyor.

Pin down gruplar dig-in yapabiliyor. Dig-in, RoF düşürüyor ancak movement'tan sayılmıyor. (Yani başaramayan piyade yine açıkta conceal olabiliyor)

Move at the double kolaylaşmış, dümdüz gitmek zorunda değilsin ama en kısa yolu kullanmak gerek ve rough terrain'e girilmiyor. (Biraz düz gidip sonra orman çevresinden olabildiğince yakın dolaşmak ve yine move at the double yapmak artık mümkün. Tabii ki zik-zak fln yapılmıyor.)
"If you're going through hell, keep going."

sargon

  • İleti: 695
    • E-Posta
Ynt: 3. Edisyon Yenilikleri
« Yanıtla #1 : Mart 06, 2012, 01:17:11 ÖÖ »
rough terrain'e girilmiyor.

Cephe kitaplarını overrule eder mi bu durum?

Barbar139

  • İleti: 2070
    • E-Posta
Ynt: 3. Edisyon Yenilikleri
« Yanıtla #2 : Mart 06, 2012, 09:15:11 ÖÖ »
Hayır, muhabbet şu, sen rough terrain'i normal cross country kabul ediyorsun. O yüzden sıkıntı yok.
"If you're going through hell, keep going."

Barbar139

  • İleti: 2070
    • E-Posta
Ynt: 3. Edisyon Yenilikleri
« Yanıtla #3 : Mart 06, 2012, 10:14:04 ÖÖ »
Shooting değişiklikleri;

Pek birşey yok, aynı muhabbet.

Gone to Ground olan Gun'lar da 3+ save alıyor. (Hangi gunlar dahildi tam hatırlamıyorum, man packed kesin, light ve medium?)

Piyade piyadenin üstünden ateş edemiyor ama gun teamler (hmg vs dahil) hareket etmemiş piyadenin üstünden ateş edebiliyor. (ve piyade de normal ateş edebiliyor)

Smoke shooting olmuş. Tam hatırlamıyorum ama sanırım skill test atılıyor. Hedef takımın çevresine iki tane 2"x2" template konuyor (yün-duman vs) Smoke arkasından en fazla 16" görülüyor. Smoke arkasından görülen takımlar concealed ve gone to ground sayılıyor. Smoke yiyen takım isterse hareket ederek smoke'dan çıkıp normal görerek ateş edebiliyor ama yürümüş sayıldığından RoF düşüyor.

Bu smoke olayı yine almana hayvan gibi yaradı yaw, smoke atıp assaulta kalkacaklar, 6+ya vurulacaklar, pin fln yemediklerinden rahat rahat assault edecekler. pfff....
"If you're going through hell, keep going."

DNA Maniac

  • Moderator
  • *
  • İleti: 2719
    • E-Posta
Ynt: 3. Edisyon Yenilikleri
« Yanıtla #4 : Mart 06, 2012, 12:18:24 ÖS »
Eskiden atış yemiyoduk şimdi yine 6+ filan bişyi yiyoruz bak öyle düşün :)
“Almanlıktan aldığım tadı hiç bişeyden almadım.. Belki bilardo.. Ama yok lan Almanlık daha güzel” Adolf Hitler

Barbar139

  • İleti: 2070
    • E-Posta
Ynt: 3. Edisyon Yenilikleri
« Yanıtla #5 : Mart 06, 2012, 02:09:42 ÖS »
Yok okuyorum da defensive fire'da sadece conceal veriyormuş, gone to ground vermiyor. Ayrıca istersen eskiden olduğu bombardment ile de atabiliyorsun smoke, o zaman yine artillery template konuyor rüzgara fln bakılıyor.
"If you're going through hell, keep going."

DNA Maniac

  • Moderator
  • *
  • İleti: 2719
    • E-Posta
Ynt: 3. Edisyon Yenilikleri
« Yanıtla #6 : Mart 06, 2012, 02:50:53 ÖS »
Shooting ile smoke atmak için yine smoke ammunition lazım heralde. Mid de pek yok.

Böhüv ben de okumak istiyorum! Diğer kitabı verebildin mi yada nedir alma şansımız filan?
“Almanlıktan aldığım tadı hiç bişeyden almadım.. Belki bilardo.. Ama yok lan Almanlık daha güzel” Adolf Hitler

Barbar139

  • İleti: 2070
    • E-Posta
Ynt: 3. Edisyon Yenilikleri
« Yanıtla #7 : Mart 06, 2012, 03:12:44 ÖS »
Kitap İstanbul'da evde duruyor, hatta annem hastanede olduğundan kargoyu gittim ben aldım, kadın baktı "ama bunu siz göndermişsiniz" dedi. "olur öle" diyip çıktım dükkandan :)

Babam bu hafta da evde olacak anneme bakmak için, haftaya gitme ihtimali var. Gidince değiştirecek işte. Bu arada ben kitabı bitiriyorum. Yani sadece italik kural bölümlerini okuyorum ve grafik kısımları varsa onları da okumadan grafiklere bakıp geçiyorum. Baya baya az kaldı yani, getiririm bugün
"If you're going through hell, keep going."

Barbar139

  • İleti: 2070
    • E-Posta
Ynt: 3. Edisyon Yenilikleri
« Yanıtla #8 : Mart 07, 2012, 01:13:03 ÖS »
Artillery Değişiklikleri

1 silah +1 to hit ve reroll successful hits
2 silah reroll succesful hits
3 silah normal atar
6 silah normal template + reroll to hit veya double template
9 silah double template + reroll to hit veta devastating template
14 silah devastating template + reroll to hit

roket bataryaları sadece 14 silah olduklarında devastating + reroll to hit atarlar, diğer seçeneklerde reroll to hit almazlar, hep silah sayısının el verdiği en büyük template'i atmak zorundadırlar

roket biraz debuff olmuş, eskiden devastating yapan tek şey oydu, şimdi 9 topçuyla da yapıyorsun.
"If you're going through hell, keep going."

Barbar139

  • İleti: 2070
    • E-Posta
Ynt: 3. Edisyon Yenilikleri
« Yanıtla #9 : Mart 07, 2012, 01:21:20 ÖS »
Assault Değişiklikleri

Sadece 8"teki birimler "Assaulting team" sayılabiliyor, metrelerce dizilip masanın bir ucundaki takımları assault sayesinde diğer uca taşıma devirleri kapandı :) (Yapmadım hiç ama yapabilirmişim de) Sovyet Quality of Quantity bunu 12"e çıkarıyor

Sadece 8"teki birimler "Defensive Fire" atabiliyor. Sovyet Quality of Quantity bunu 12"e çıkarıyor

Breakthrough assault kalktı.

Bir yerlerde Man packed dışındaki gunlar tanklar dışında piyadeye defensive fire atamaz diye bir şey kalmış aklımda. Kitapta bunu bulamadım, ama yeterince bakamamış da olabilirim.

Gun teamler isterse "Rifle Team" gibi ateş edip defensive fire atabiliyor. Ör: Mortar, rifle team gibi defensive fire atabilir.
"If you're going through hell, keep going."